• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žiemos sezonas Lietuvoje jau persirito į antrą pusę. Šilti orai lietuvių nelepina, tačiau savo dvirates transporto priemones žiemoti į garažus pastatė tikrai ne visi.

Žiemos sezonas Lietuvoje jau persirito į antrą pusę. Šilti orai lietuvių nelepina, tačiau savo dvirates transporto priemones žiemoti į garažus pastatė tikrai ne visi.

REKLAMA

Keliaujant po miestą, gatvėse vis dar galima sutikti elektrinių dviračių ar mopedų. Tokias transporto priemones yra pamėgę ir maistą išvežiojantys kurjeriai.

Tačiau žiemos metu eisme sutikus tokią transporto priemonę dažnam gali iškilti klausimas – ar tai yra legalu ir Kelių eismo taisyklės (KET) to nedraudžia.

Kai kurios tokio tipo transporto priemonės gali būti ir neregistruojamos. Jos dažniausiai neturi posūkių signalų ar kitų būtinų skiriamųjų ženklų.

Pasitaiko ir atvejų, kada neregistruota transporto priemonė eksploatuojama kaip elektrinis mopedas, kurios galia viršija vieno kilovato ribą, o maksimalus greitis – 25 kilometrus per valandą – taip pat eksploatuojama viešo naudojimo keliais.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos policijos tarnybos komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė naujienų portalui tv3.lt teigė, kad eksploatuojantys neregistruotą transporto priemonę gali sulaukti nemalonumų.

REKLAMA

Bus skiriamos baudos

„Naudojant neregistruotą transporto priemonę, tokią kaip elektrinis mopedas, viešo naudojimo keliais, gali būti skiriama bauda nuo 50 iki 100 eurų. Be to, gali būti taikomos papildomos sankcijos, tokios, kaip transporto priemonės konfiskavimas“, – teigė policijos atstovė.

Ji taip pat aiškino, kad patekus į eismo įvykį su tokia neregistruota transporto priemone, nukentėjusiai pusei žalą dažniausiai atlygina Transporto priemonių draudikų biuras, o vėliau išmokėta žala regreso tvarka yra išieškoma iš įvykį sukėlusio vairuotojo.

REKLAMA
REKLAMA

J. Liutkienė pabrėžia, kad elektrinių dviračių, kurių variklio galia neviršija vieno kilovato, o maksimalus greitis – 25 km/h per valandą – registruoti nereikia. Jie yra laikomi įprastais dviračiais. Tačiau, jei toks dviratis naudojamas važiuojamojoje kelio dalyje, svarbu laikytis visų dviračiams taikomų KET reikalavimų.

Tačiau net ir įprastą elektrinį dviratį eisme svarbu naudoti taisyklingai. Jei tai nėra daroma, taip pat galite susilaukti baudos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei elektrinis dviratis naudojamas netinkamai, pavyzdžiui, riedant važiuojamąja kelio dalimi, kur tai draudžiama, gali būti skiriama bauda nuo 20 iki 40 eurų“, – dviratininkus įspėjo J. Liutkienė.

Svarbu neprarasti budrumo

Kadangi žiemą tamsus paros metas trunka ilgiau, dviračių vairuotojams būtina turėti baltos šviesos priekinį ir raudonos šviesos galinį žibintus.

REKLAMA

Specialistė taip pat rekomenduojama naudoti atšvaitus ant ratų stipinų ir dėvėti ryškiaspalvę liemenę.

Visgi, eisme sutikus elektrinį mopedą ar dviratį žiemos metu reikia ypatingo dėmesingumo. Ekspertė vairuotojams tokiu atveju pataria laikytis saugaus atstumo, vengti staigių manevrų bei užtikrinti, kad kiti eismo dalyviai būtų matomi.

Norint eksploatuoti mopedą, motociklą, keturratį ar triratį gruodžio – vasario mėnesiais, būtina naudoti žiemines padangas. Taip padidinamas sukibimas su kelio danga, kuri žiemos metu dažnai būna slidi, o tai ypač pavojinga visų tipų motociklų vairuotojams.

REKLAMA

J. Liutkienė pataria naudoti dygliuotas padangas, kurios gali padėti su žiemos keliamais iššūkiais susitvarkyti saugiau.

Tačiau itin svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad didžioji dauguma motociklų eksploatuojami tik šiltuoju sezonu, todėl žiemą kelyje sutikus motociklą reikėtų įvertinti tai, kad žieminių padangų ant jo gali ir nebūti. Nesilaikantiems KET numatytos sankcijos.

„Eksploatuojant mopedus, motociklus, triračius ir keturračius su vasarinėmis padangomis gruodžio–vasario mėnesiais, gali būti skiriama bauda nuo 50 iki 100 eurų. Be to, gali būti anuliuota techninė apžiūra“, – teigė J. Liutkienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pataria saugoti save ir kitus

Policijos atstovė primena, kad šalmas yra būtinas, nes dėl slidžios dangos padidėja tikimybė paslysti ir griūti, taip sukeliant  potencialų eismo įvykį, kuriame vairuotojas gali smarkiai nukentėti. 

Ji taip pat rekomenduoja imtis ir kitų apsaugos priemonių kaip alkūnių ar kelių apsaugos, kurios gali sušvelninti kritimą ir padėti išvengti didelių kūno sužalojimų.

REKLAMA

J. Liutkienė atkreipė dėmesį ir į tai, kad dviratininkai bei motociklininkai turėtų techniškai prižiūrėti savo transporto priemones.

Ji pataria tikrinti savo dviračio, mopedo ar motociklo techninę būklę, stabdžių sistemą bei padangų slėgį, kuris gali labiau kisti dėl šaltos temperatūros.

Straipsnio autorius yra Rokas Andruškevičius, atliekantis praktiką naujienų portale tv3.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų