• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šalies e. rinkos specialistai vieningai sutaria – Lietuvoje gyvuoja daugybė puikių verslo projektų, kurie vis dar drovisi savo prekes, paslaugas ar produktus pasiūlyti kitoms šalims. Mūsų valstybės rinka tesudaro vos 0,6 proc. Europos Sąjungos ir tik 0,04 proc. pasaulinės rinkos. Ekspertai drąsina – žengti tikrai vertėtų bent į šalis kaimynes, nes jose įpročiai tokie patys kaip mūsų.

REKLAMA
REKLAMA

Drąsiausi e. dovanų pirkėjai – sostinėje

„Kas tas „ėjimas į užsienio rinkas“? Tai brovimasis į svetimą teritoriją su apgalvota strategija ir pasirinkta taktika. Deja, tam tikri procesai ne visada veiks, nes rinkai pažinti turimi ištekliai yra riboti, o ir ji pati – itin dinamiška. Kuo rinka didesnė, tuo įsiveržimas į svetimą teritoriją yra kompleksiškesnis: veiksmai reikalauja didesnių resursų, klaidos kainuoja brangiau.

REKLAMA

Rinkos analizė ir pasiruošimas užkariavimui gali padėti sutaupyti didelę dalį išteklių. Pavyzdžiui, jei SEO paslaugų teikėją pasirinksite netinkamai, pirmaisiais metais galite prarasti daugiau nei 60 proc. apyvartos. Ir tai tik vienas iš pavyzdžių“, – pasakoja Simas Šarmavičius, Lietuvoje, Lenkijoje ir Latvijoje lyderiaujančios dovanų platinimo bendrovės „Gera dovana“ e. prekybos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Specialistas pateikia rinkų skirtumus iliustruojančių pavyzdžių. „Matome, kad pirkėjai Lenkijoje dovanoms išleidžia vidutiniškai 3 kartus daugiau nei pirkėjai Latvijoje, – komentuoja S. Šarmavičius ir toliau vardija vartotojų įpročius. – Mūsų šalyje 50 proc. e. parduotuvės lankytojų – iš Vilniaus, o Latvijoje sostinės gyventojai sudaro net 85 proc. lankytojų dalį. Įdomu tai, kad kaimynėje Latvijoje dovanos gavėjas pats pasako, ko nori, ir dažniausiai tai – praktiški daiktai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Eik, jei esi tikras, kad pateisinsi lūkesčius

Svetimų rinkų šnipinėjimui pritaria ir 6 metus Lietuvoje veikiančios e. parduotuvės Baldai1.lt vadovas Pijus Makarevičius. Įmonė prieš 3 metus bandė įsitvirtinti Didžiojoje Britanijoje ir Danijoje, tačiau nesėkmingai, nes svetimose šalyse nepasiteisino Lietuvoje taikytas verslo modelis. Sėkmingai pritaikyti jį pavyko kaimynėse Baltijos šalyse, dabar verslas vystomas Slovakijoje, Čekijoje ir kitose šalyse, kur vartotojų įpročiai primena mūsiškius. „Daugelis e. komercijos įmonių plėtros galimybių įžvelgia šalyse, kur e. prekyba labai išsivysčiusi. Tačiau jie neįvertina ir toje rinkoje tykančių iššūkių – kuo didesnė konkurencija, tuo didesni pirkėjų lūkesčiai. Pavyzdžiui, Anglijoje pirkėjai jau naudojasi prekių pristatymo tą pačią dieną paslauga, kur kas liberalesnėmis prekių grąžinimo sąlygomis. Prieš įžengiant į tokią rinką privalu įvertinti, ar esate pasiruošę patenkinti pirkėjų lūkesčius“, – teigia P. Makarevičius.

REKLAMA

Geros žinios žiūrintiems į Rytus

Pašnekovas mano, kad Lietuvoje sudarytos idealios sąlygos vystytis verslui, galinčiam išpopuliarėti ne tik ES, bet ir visame pasaulyje. Pasak jo, svarbiausia pasiūlyti konkurencingą produktą ir nuoširdžiai aptarnauti klientus.

Lietuvos sienas artimiausiu metu planuojančioms kirsti e. prekybos įmonėms jis apžvelgė artimiausias rinkas. „Baltarusija turi labai daug potencialo, jos e. komercijos rinka artimiausiu metu turėtų sparčiai išaugti. Tik svarbu nepamiršti įvertinti valiutos kursų svyravimo riziką, griežtesnes importo procedūras.

REKLAMA

Jei stabilizuosis politinė padėtis, Ukraina turėtų tapti itin patrauklia šalimi e. prekybininkams. Lenkijoje rinka labai didelė ir konkurencinga, o maržos – mažos. Norint įsitvirtinti dažniau prireikia didesnių rinkodaros investicijų, nebent tai nišinis produktas. Sėkmingai įžengus į rinką rezultatai gali būti stulbinantys. Latvijos rinka panaši į Lietuvos. Svarbu atkreipti dėmesį, kad vystantiems verslą čia reikės bendrauti latvių ir rusų kalbomis. Latvijoje itin populiarūs kainų palyginimo portalai – tai puikus būdas įsilieti į rinką su minimaliais kaštais, deja, ir minimaliu uždarbiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Estijos rinka, priešingai, nei manoma, panaši į Latvijos – norint veikti reikės mokėti rusų ir estų kalbas“, – e. rinkų skirtumus vardija P. Makarevičius.

Pirkėjai vis dar kuklinasi grąžinti prekes

„Baltijos šalyse žmonės savo teise grąžinti internetu įsigytas prekes vis dar naudojasi nedrąsiai, nors ši tendencija gerėja. Liūdna, bet Baltijos šalyse – vis dar daug verslo žaidėjų, nesilaikančių grąžinimo taisyklių. Dėl to prastėja bendras pirkėjų požiūris į prekybą internetu“, – aiškina P. Makarevičius.

REKLAMA

Pastebima, kad pirkėjai vis dažniau renkasi pardavėją, o ne kainą, t. y. vartotojai linkę rinktis patikimesnį, o ne siūlantį mažiausią kainą. „Pirkėjai pasveria, kad kelių procentų skirtumas gali sutaupyti daug laiko ir pinigų ateityje, jei prireiktų prekę grąžinti ar pasinaudoti garantija“, – sako specialistas P. Makarevičius, apžvelgdamas kintančią vartotojų elgseną.

REKLAMA

Pasak specialisto, Baldai1.lt grupės įmonių atveju baldų grąžinimas be priežasties Baltijos šalyse vienodas – vos 2 proc. Didžiojoje Britanijoje, Danijoje jis siekia apie 15 proc.

Didžiausi e. rinkos žaidėjai ir vėl buriasi

Išgirsti daugiau patarimų, kaip pasirinkti tinkamą plėtros strategiją ir išmokti iškart juos taikyti, bus galima jau trečius metus iš eilės kovo 19 dieną parodų rūmuose „Litexpo“ (Laisvės pr. 5, Vilnius) vyksiančioje konferencijoje „E-komercija ’15“.

Pranešimus skaitys svečias iš Prancūzijos DPD grupės klientų ir komunikacijos direktorius Sonet Jeanas-Claude’as, „Google“ skaitmeninės rinkodaros specialistė Indrė Putrimaitė, „Soundest“ vadovas Rytis Laurinavičius, „Vinted“ įkūrėja Milda Mitkutė, „Euromonitor International“ vyr. rinkos analitikė Roberta Kniuipytė, „Socialaus marketingo“ direktorius Arijus Žakas, banko „Citadele“ atstovė Gintarė Sakalauskaitė-Radionovienė ir daugybė kitų. Konferenciją organizuojančios interneto rinkodaros konsultacijų įmonės „Webconsulting“ direktorius Vladas Sapranavičius džiaugiasi – šiemet pranešėjų net dvigubai daugiau nei prieš 3 metus. Konferencijoje dalyvauti kviečiami ir e. verslo startuoliai – jiems patyrę e. rinkos specialistai patars, kaip sėkmingai įsitvirtinti konkurencingame versle. Daugiau informacijos – http://e-komercija.eu/.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų