Ketvirtadienį vakare, nepaisydama Baltarusijos pretenzijų, Latvijos naftos transportavimo bendrovė „LatRusTrans“ pradėjo siurbti technologinę naftą iš „Družbos“ naftotiekio Ventspilio-Polocko vamzdyno dalies, esančios Latvijos teritorijoje.
Nuo 2003 m. neveikiančiame „Družbos“ naftotiekyje nafta laikoma vamzdyno konservavimo tikslais – kad negestų konstrukcijos ir vamzdyno veiklą būtų galima bet kada atnaujinti.
Latvijos informacijos agentūra „Telegraf“ praneša, jog, kaip pataria ekspertai, išsiurbtą technologinę naftą ketinama parduoti, o vietoj jos į vamzdyną pumpuoti aplinkai draugiškas inertines dujas – azotą.
Baltarusijos valstybinis naftos koncernas „Belneftechim“ penktadienį apkaltino Latvijos kompaniją darant ekonominę žalą. „Koncernas „Belneftechim“ pareiškia, kad vienašališkais veiksmais „LatRosTrans“ daro ekonominę žalą Baltarusijos Respublikos turtui, o konkrečiai – naftotiekio „Družba“ operatoriui, kurio balanse yra magistraliniame naftotiekyje esanti technologinė nafta“, - rašoma Baltarusijos koncerno pareiškime. Dokumente taip pat pareiškiama, jog privačios kompanijos „LatRosTrans“ veiksmai nedera su Latvijos valstybine politika ir daro žalą abiejų šalių ekonominei partnerystei.
Ekonomika.lt primena, jog šiuo metu Baltarusijos naftininkai derasi iškart su dviem konkuruojančiom krovos bendrovėmis - „Klaipėdos nafta“ ir „Ventspils nafta“ (Latvija) dėl galimybės krauti 2 – 2,5 mln. t per metus baltarusių importuojamos naftos iš Venesuelos. Kaip Ventspilio uosto privalumą baltarusiai „Klaipėdos naftai“ nurodo Ventspilio-Polocko naftotiekį.
- Kazimieras Šliužas