• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Asta Volkovaitė

Šiaulių miesto savivaldybei gali grėsti teismai ir ieškiniai dėl pažeistų teisėtų lūkesčių, iš miesto stumiant privačius vežėjus. Vežėjai teigia, kad Savivaldybės administracijos direktorius viršijo savo įgaliojimus, priimdamas įsakymą panaikinti maršrutinių taksi maršrutus. Vežėjų skaičiavimais, Savivaldybės sprendimais padaryta žala verslui gali siekti šešiaženklę sumą.

REKLAMA
REKLAMA

Abejojama Savivaldybės sprendimų teisėtumu

Gali būti, kad Savivaldybės vadovų sprendimai dėl privačių vežėjų stūmimo iš rinkos prieštarauja miesto bendrajam planui. Jame teigiama, kad miesto visuomeninio transporto aptarnavimo sferoje savivaldybės ir privatūs vežėjai turi dirbti vienodomis rinkos sąlygomis. Be to, vežėjai teigia, kad Savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas, priimdamas įsakymą panaikinti maršrutinių taksi maršrutus, galėjo prasilenkti su savo įgaliojimais.

REKLAMA

„Sprendimas naikinti maršrutų trasas įsigalios nuo vasario 1-osios. Tądien pagal sudarytą sutartį su Savivaldybe visiems vežėjams dar bus darbo diena“, – pastebi vienos iš vežėjų įmonių vadovė Jolita Dudėnienė.

Buvęs Savivaldybės administracijos direktorius dar praėjusį kovą raštu žadėjo skelbti naujus konkursus, bet kol kas tai liko tik kalbos. „Iki šios dienos mūsų įmonės žadamų konkurso sąlygų nėra gavusios. Pateiktuose pasiūlymuose aiškiai matoma finansinė nauda Šiaulių miesto savivaldybei, tačiau šie pasiūlymai negirdimi“, – raštuose šiauliečiams Seimo nariams teigia vežėjai. Dar kovą jie buvo kreipęsi į Savivaldybės tarybą, prašydami įsteigi viešąją įstaigą, galinčią rūpintis visais vežėjais, suteikti galimybę atpiginti keleivių bilietus ir taip mažinti savivaldybės išlaidas visam viešajam transportui. Į šį siūlymą nebuvo sureaguota.

REKLAMA
REKLAMA

Nuostolius teisis iš Savivaldybės

Vežėjai svarsto galimybę teikti civilinį ieškinį dėl pažeistų teisėtų lūkesčių. „Vien mano valdomai įmonei padaryta žala gali siekti apie ketvirtį milijono litų“, – teigia J. Dudėnienė. Preliminariais jos skaičiavimais, Savivaldybės sprendimais padaryta žala visiems penkiems vežėjams gali siekti apie pusę milijono litų ar net daugiau. Tikėdamiesi aptarnauti keleivius ateityje, kai kurie vežėjai pirko naujus mikroautobusus, ėmė paskolą, investavo. Jie teigia, kad ruoštis konkursui ir pirkti naujus mikroautobusus jiems liepė pats miesto meras Justinas Sartauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vakar kalbintas miesto vadovas savo žodžių išsižadėjo. „Nemanau, kad galėjau taip sakyti. Tokie žodžiai būtų reiškę prieštaravimą vienodoms konkurso dalyvių sąlygoms, tad tikrai taip negalėjau sakyti“, – teigė jis.

Savivaldybės kaltės dėl skaičiuojamų vežėjų nuostolių jis neįžvelgia. „Kas padengs nuostolius statybininkams, kurie netenka darbo?“ – klausimu į klausimą atsakė J. Sartauskas.

REKLAMA

Savivaldybės vadovas

G. Vyšniauskas negali garantuoti, kad viešajame transporte pokyčiai gyventojams žada pigesnes miesto keliones. „Tai ne vien mano idėja. Iki manęs viskas buvo aptarta. Ji seniai brendo. Viską darome ne tam, kad per teismus bylinėtumės. Kaip žaizda supūliavus“, – sakė Savivaldybės administracijos vadovas ir nei iš šio, nei iš to pradėjo pasakoti, kaip ketvirtadienį jo pavaduotojas į darbą vyko „mikriuku“.

REKLAMA

„Įprastai į darbą jis pavėluodavo porą minučių, vykdavo autobusu. Tądien jis vyko į darbą maršrutiniu mikroautobusu, bilieto negavo“, – minėjo G. Vyšniauskas.

Valdžios sprendimai moteris paliks be darbo

Neseniai Savivaldybėje buvo išsakyta mintis, jog kai kuriems be darbo likusiems darbuotojams gali atsirasti vietos savivaldybės bendrovėje „Busturas“. Kur eis kiti keliasdešimt ar net šimtas be darbo likusių žmonių, neaišku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Negana to, valdžios sprendimai ne vieną šeimą gali palikti be duonos kąsnio, nes vežėjų įmonėse dirbančios moterys neturi reikiamos kategorijos vairuoti autobusus.

„Jų amžiaus vidurkis – apie 54-erius metus. Visos jos neturi reikiamos kategorijos. Joms bus sunku konkuruoti darbo rinkoje“, – mano J. Dudėnienė. Naujausiais Lietuvos darbo biržos duomenimis, šalyje darbo ieško beveik 32 tūkst. moterų, vyresnių nei 50 metų. Net pats miesto meras vakar pripažino, kad įsidarbinti moterims yra nevienodos sąlygos.

REKLAMA

Ataskaita „tik pradėta nagrinėti“

Privatūs vežėjai tikisi palankių sprendimų. Konkurencijos taryba pripažino Vilniaus miesto savivaldybę pažeidus Konkurencijos įstatymo reikalavimus, pavedant keleivių vežimo viešąją paslaugą teikti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ be konkurenciją užtikrinančios procedūros ir įpareigojo Savivaldybę pakeisti savo sprendimą taip, kad jis neprieštarautų Konkurencijos įstatymo reikalavimams.

REKLAMA

Kad privatūs vežėjai gali būti skubotai vejami lauk, leidžia manyti mokslininkų pasisakymai apie Šiaulių miesto savivaldybės užsakytą viešojo susisiekimo analizę. Šią Kauno technologijų universiteto mokslininkų parengtą studiją kai kurie kolegos linkę vertinti neigiamai.

„Susidarė įspūdis, kad ją darė žmonės, kurie nelabai patyrę šioje srityje. Esama ataskaita greičiau tik pradėta nagrinėti, nes trūksta dalių apie informacinę sistemą keleiviams, apmokėjimo sistemą ir kt.“ – vežėjams rašė VGTU dėstytoja Rasa Ušpalytė-Vitkūnienė.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų