Komunikacijos monitoringo ir analizės bendrovė „Cision Lietuva“ pradeda stebėti ir analizuoti socialinę mediją – tinklaraščius („blogus“) ir forumus. Pradiniame etape bus stebima virš 50 tinklaraščių ir pagrindinių forumų, atrinktų pagal pasiekiamus auditorijos ir svarbumo klientams kriterijus, sąrašas bus nuolat papildomas.
Pasak bendrovės pranešimo, Lietuvoje komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje – spaudoje, televizijoje, radijuje, interneto naujienų portaluose – analizuojama jau daugiau nei 10 metų. Tuo tarpu socialinė medija tik dabar įgauna realią įtaką vartotojams, ypač jaunimui – o tuo pačiu ir verslui.
„Cision Lietuva“ duomenimis, daugiau nei 40 proc. apklaustų klientų 2010 m. planuoja skirti biudžeto dalį socialinės medijos stebėjimui, o daugiau nei penktadalis – imtis joje aktyvių veiksmų siekiant paveikti savo reputaciją.
Analizuojant bendravimą socialinėje medijoje, atsiranda specifiniai klausimai, nebūdingi tradicinei žiniasklaidai. Pirma, kaip atrinkti įtakingus ir didžiausią auditoriją pasiekiančius šaltinius? Antra, kaip įvertinti komentarus, kurie yra neatsiejama šios medijos dalis?
Tinklaraščių ir forumų auditorija Lietuvoje šiuo metu nėra visuotinai tiriama, tik keli pavieniai šaltiniai patenka į „Gemius“ ar kitų interneto auditorijų tyrimo kompanijų matavimus. Patys „blogeriai“ reitinguoja tinklaraščius pagal lankomumo ir prenumeratorių duomenis Blogologas.lt svetainėje.
„Cision“ monitoringas ir analizė apima ne tik pirmines žinutes, bet ir komentarus, net jei komentaras buvo pateiktas po keleto dienų. Vartotojas gali gauti informaciją automatiškai, iškart po monitoringo sistemos užfiksavimo, arba po žmogaus atrinkimo kontrolės. Pastarasis būdas apsaugo monitoringo gavėją nuo informacijos „šiukšlių“.
Ateityje „Cision Lietuva“ planuoja nagrinėti kitų socialinės medijos dalių – socialinių bendravimo tinklų ir mikrotinklaraščių, tokių kaip Facebook.com, Blake.lt, One.lt, Twitter.com - monitoringą ir analizę.