• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įvedus karantiną, itin išaugo maisto produktų pristatymo į namus paslaugų paklausa. Jas teikiančių įmonių darbuotojai vos spėja suktis. Ir anot jų, įmonės pelnu besirūpinantys vadovai visiškai nesirūpina darbo vietos higiena ir darbuotojų saugumu. Tačiau verslas tikina besirūpinantis jų sveikata ir darbo sauga.

Įvedus karantiną, itin išaugo maisto produktų pristatymo į namus paslaugų paklausa. Jas teikiančių įmonių darbuotojai vos spėja suktis. Ir anot jų, įmonės pelnu besirūpinantys vadovai visiškai nesirūpina darbo vietos higiena ir darbuotojų saugumu. Tačiau verslas tikina besirūpinantis jų sveikata ir darbo sauga.

REKLAMA

Socialiniame tinkle „Facebook“ plinta Tomo (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) įrašas. Jame vaikinas pasakoja apie darbo patirtį maisto produktų į namus pristatymo įmonėje „Barbora“.

„Ten higiena ir viruso plitimo prevencija yra visiškai trečiaeilis dalykas. Dėl išaugusių prekių užsakymų į namus kiekio ir priimamų naujų darbuotojų lavinos sistema yra pakrikusi. Darbuotojai yra pervargę nuo ilgų darbo valandų. Tempai dideli, o sandėliai absoliučiai nepritaikyti tokiam užsakymų srautui, visi dirba susigrūdę.

Parkuose draudžiama buriuotis po daugiau nei 5 žmones, o parduotuvių sandėliuose vienoje patalpoje pluša 30–40 žmonių. Visi jie turi kontaktą vienas su kitu. Pusė jų dirba be pirštinių. toje pačioje patalpoje yra užkandžiaujama ar bėgama laukan rūkyti, žinoma nenusiplovus rankų“, – rašo Tomas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, nėra jokių apmokymų nei naujiems, nei seniems darbuotojams. Niekas netikrina, kaip darbuotojai laikosi prevencinių priemonių.

REKLAMA

„Nėra jokių kalbų apie atstumo tarpusavyje laikymąsi, jokios kalbos apie virusą, tik numesti keli dezinfekcinio skysčio buteliukai ir daugiau pirštinių – tai bemaž viskas kas pasikeitė nuo pandemijos ir karantino paskelbimo.

Tiesiog sunku tuo patikėti. Parduotuvės dabar yra didžiausių susibūrimų, po ligoninių, vietos. Beveik visi turi tiesioginį ar netiesioginį kontaktą su jomis. Bet jų kontrolė palikta jiems patiems. O juk tai verslai po perkūnais! Jie į pardavimą orientuoti, ne saugumą!

REKLAMA
REKLAMA

Viršesni darbuotojai atskirose parduotuvėse pervargę bando įvykdyti prekių užsakymų poreikį ir kontroliuoti padidėjusį darbuotojų skaičių, bet jie visiškai nėra apmokyti viruso prevencijos klausimais. Tačiau jų darbo organizavimas gali lemti masišką viruso plitimą“, – toliau rašo vaikinas.

Anot jo, svarbu kontroliuoti pirkėjų srautus, tai yra pirmasis žingsnis.

„Tačiau atminkite, virusas plis greičiausiai ne per pirkėjus, o per darbuotojus. Pirkėjų srautai sumažėję, nemaža dalis jų jau naudoja vienkartines pirštines, ateina su kaukėmis ir laikosi atstumo vieni nuo kitų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atrodo, kad žmonės elgiasi vis atsargiau, o parduotuvėse įrengiamos stiklo sienelės, atliekama šiokia tokia dezinfekcija. Tačiau atrodo, kad tai tik saugumo priedanga pasirodyti prieš pirkėjus ir žiniasklaidą“, – nuogąstauja Tomas.

Jis įsitikinęs, kad priežiūrą vykdančios institucijos privalo imtis veiksmų.

„Patys verslai to nepadarys. Mažai tikėtina, kad jie ribos klientų ir užsakymų kiekį. Nors turėtų būti suinteresuoti saugumu, juk jeigu virusas pateks ir plis tarp darbuotojų, jie neteks darbo jėgos. Gali tekti uždaryti dezinfekcijai ir parduotuvę. Patys darbuotojai nėra kompetentingi įvesti ir užtikrinti saugumą. <...>

REKLAMA

Šioje absurdiškoje situacijoje galvoju, ar medikams išvis verta aukotis dėl tokių kvailų padarų, kaip žmonės...“, – rašo Tomas.

Pasak vaikino, po įrašo socialiniame tinkle, buvusioje darbovietėje jau buvo imtasi tam tikrų prevencinių veiksmų ir situacija šiandien ten jau kitokia.

Tikina, kad saugumu rūpinasi

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius Andrius Mikalauskas teigia, kad supranta gyventojų susirūpinimą šiuo, visiems sunkiu, laikotarpiu.

REKLAMA

„Norime patikinti, kad dedame visas pastangas, kad užtikrintume tiek savo darbuotojų, tiek klientų saugumą. Įprasti parduotuvės užsakymų srautai kone per naktį išaugo dešimtį kartų ir per visą karantino laikotarpį nemažėja. Nuo pat pradžių, suprasdami kaip svarbu imtis visų prevencijos priemonių ėmėmės tam tikrų veiksmų.

Išdalinome darbuotojams pirštines, kurias nuolat reikalaujame dėvėti. Surinkimo centruose ir automobiliuose yra dezinfekciniai skysčiai rankoms bei paviršiams dezinfekuoti, kuriuos darbuotojai naudoja“, – situaciją komentavo direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, pasamdyta kita įmonė reguliariai dezinfekuoja visas patalpas, taip pat visų įrengimų paviršius. Kurjeriams esą yra išdalintos kaukės ir nurodyta jas dėvėti, pristatant klientams prekes, o po kiekvieno pristatymo – dezinfekuoti rankas. Be to, surinkimo centrus turėjo pasiekti respiratoriai, kurie bus išdalinti visiems darbuotojams.

„Dar pakeitėme savo procesus, mažindami darbuotojų tarpusavio kontaktus, kurjeriai į prekių surinkimo centrą neįleidžiami, siekiant išvengti kontakto su surinkėjais. Darbuotojai įleidžiami tuomet, kai užsakymai jau paruošti pristatymui.

REKLAMA

Prieš darbą matuojama visų darbuotojų temperatūra. Taip pat paskyrėme žmogų, kuris stebi ir prižiūri, kaip laikomasi saugumo reikalavimų, nuolat darbuotojams primena jų laikytis. Kasdien ieškome galimybių ir papildomų prevencijos priemonių, tad vakar visiems darbuotojams buvo atvežti ir apsauginiai akiniai“, – prevencines priemones vardijo A. Mikalauskas.

REKLAMA

Pasak jo, darbuotojai dirba daug, tačiau supranta tenkančią atsakomybę ir darbo svarbą.

„Pristatydami užsakymus siekiame padėti kuo daugiau gyventojų laikytis pagrindinės karantino rekomendacijos – likti namuose.

Todėl norime sudaryti galimybę šiuo metu kuo daugiau žmonių apsipirkti internetu. Ir stengiamės tai padaryti imdamiesi visų šiomis sąlygomis įmanomų atsargumo priemonių“, – tikina A. Mikalauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat jis kviečia klientus pranešti, apie darbuotojus, kurie nesilaiko saugumo reikalavimų.

Nauja paslauga – „Barbora Express“

Portalas tv3.lt taip pat primena, kad elektroninė parduotuvė atidarė pirmąsias pirkinių atsiėmimo stoteles Lietuvos regionuose. Nauja paslauga nuo vakar pasiekiama Šiaulių apskrities gyventojams – „Barbora Express“ stotelės atsidarė Šiauliuose, Joniškyje, Kelmėje ir Radviliškyje esančiose „Maxima“ parduotuvėse. Netrukus nauja paslauga padengs visas Lietuvos apskritis – iš viso 38 miestus ir miestelius.

REKLAMA

Plėtrą į regionus įmonė vykdo glaudžiai bendradarbiaudama su mažmeninės prekybos tinklu „Maxima“. Internetu užsakytus maisto ir kitus kasdienio vartojimo produktus gyventojai galės atsiimti vienoje iš jų mieste ar miestelyje esančių parduotuvių.

„Reaguodami į šiandieninę situaciją, plėtrą į regionus paskubinome. Kartu su „Maxima“ ir jos darbuotojais per savaitę nuveikėme milžinišką darbą – ilgai brandintą idėją per itin trumpą laiką pavertėme visose apskrityse gyventojams prieinama paslauga. Matydami didelį gyventojų interesą rinktis mažiau rizikingą būdą apsipirkti, norėjome kuo greičiau sudaryti tokias galimybes toliau nuo didžiųjų miestų gyvenantiems žmonėms.

REKLAMA

Užsisakyti maisto produktų neišeidami iš namų ir atsiimti juos nelūkuriuodami eilėse pirmieji gali Šiaulių apskrities gyventojai. Tačiau kasdien ši paslauga plėsis ir į kitus regionus, kol atsiras 38-iuose miesteliuose visose apskrityse. Šiuo metu mums svarbu užtikrinti gyventojams kuo patogesnį ir saugesnį apsipirkimą“, – apie plėtrą kalba A. Mikalauskas.

Pasak elektroninės parduotuvės vadovo, taip pat bus vertinama, kokie naujosios paslaugos rezultatai. Tada sprendžiama apie galimybes paslaugą plėsti į dar daugiau miestelių. Šiandieninėje situacijoje, kol šalis gyvena karantino sąlygomis, praktiškai į kiekvieno namus ateinanti parduotuvė, tikimasi, prisidės prie COVID-19 koronaviruso plitimo prevencijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų