Investuotojai nenoriai atsisako minties, kad Kinijos vartotojai nebėra Dievo dovana Europos prabangos prekių mažmenininkams, praneša britų dienraštis „The Guardian“.
Panašu, kad trumpasis periodas, kuomet prabangus britų aprangos prekių ženklas „Burberry“ buvo vertinamas labiau nei „Marks & Spencer“ baigėsi. Bent jau kuriam laikui. „Burberry“ gerbėjai sužinojo nepatogią tiesą – turtingieji nebeperka brangių paltų ir rankinių taip, kaip pirkdavo iki šiol. Kai kurių prabangių tinklų pardavimai pastarąsias savaites tik krito. Krito ir „Burberry“ akcijų vertė (21 proc.).
Liepą „Burberry“ generalinė direktorė Angela Ahrendts, kalbėdama apie kompanijos rezultatus, naudojo jai įprastą frazę, kad „prekės ženklas įgauna pagreitį“, tačiau savo kalboje paminėjo ir tai, kad užsienio rinkose susiduriama su daugiau iššūkių nei tikėtasi. Investuotojams tai galėjo būti ženklas, kad kompanijos akcijų vertė kris, tačiau tuo metu taip nenutiko. Atvirkščiai. Ji pakilo 15 proc.
Kaip svarsto britų dienraštis, panašu, kad Europos prabangos prekių mažmenininkai nenori pripažinti, kad ateina sunkūs laikai. Kai jie vartojimo lėtėjimas pasieks Kinijos rinką, išsiplės ir toliau – palies ne tik Aziją, bet ir Europą bei Ameriką. Globali tendencija žymiai pavojingesnė už regioninę, nes su ja kur kas sunkiau kovoti.
Jeigu prabangos prekių paklausa ir toliau mažės, „Burberry“ tik iš dalies galės save apsaugoti. Darbuotojams jau yra pasakyta apriboti savo tarptautinių kelionių išlaidas, tačiau didžioji dalis kompanijos kaštų vis dėlto tenka parduotuvių plėtrai. Ją sustabdyti sunku, ypač jei jau yra patvirtinti planai.
Šiemet, pavyzdžiui, „Burberry“ jau yra suplanavusi 13 proc. išplėsti pardavimo taškų erdvę, įskaitant naują didelės parduotuvės atidarymą Londone Regent gatvėje ir naujas parduotuves Čikagoje bei Hong Konge. „Burberry“ vadovė A. Ahrendts parduotuvių plėtros sustabdyti tikriausiai ir nenori. Kompanija iš didmeninės prekybos pereina prie strategijos plėsti mažmeninės prekybos tinklų apimtis ir panašu, kad tokia strategija yra numatyta ilgam periodui. Tai reiškia, kad kompanijai teks atlaikyti sumenkusius pardavimus.
„Burberry“ tikisi, kad gali pardavimus pakelti ir šiemet uždirbti 407 mln. svarų pelno iki mokesčių (pernai uždirbta 376 mln.) Tolesnis jos planas kasmet augti po 10 proc. atrodo sunkiai įgyvendinamas, nes kaip rodo patirtis, kai prabangos prekių rinkoje užfiksuojami pokyčiai, tie pokyčiai tik stiprėja.