„Vertinu šį patvirtinimą kaip bendrą pasiryžimą laiku įgyvendinti projektą jau artimiausiu metu dedant visas reikiamas pastangas ir laiku sutvarkant būtinus formalumus. Susitikimo metu aptarėme svarbiausius projekto įgyvendinimo momentus ir džiaugiuosi, kad abi pusės susitarė dėl esminių klausimų – bendros įmonės steigimas ir paraiškos finansavimui iš Europos Komisijos fondų pateikimas nebegali būti atidėliojamas“, – sakė Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras R. Sinkevičius.
Jo teigimu, sutarta, kad jau artimiausiu metu bus suderinta visoms Baltijos šalims tinkama bendros įmonės steigimo sutarties pasirašymo data.
Dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės akcininkų sutarties nuostatų Baltijos šalių derybinių grupių atstovai sutarė birželio mėnesį Estijos sostinėje Taline vykusių derybų metu.
Deklaraciją dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės steigimo ir bendradarbiavimo stiprinimo penkių valstybių – Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos – transporto ministrai pasirašė prieš metus – 2013 m. rugsėjį Vilniuje. Ji tapo pagrindu pradėti įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – deklaracijoje visų pasirašiusiųjų valstybių politikai patvirtina siekį gerinti gyventojų mobilumą regione, jų susisiekimo su kaimyninėmis Europos valstybėmis sąlygas, o kartu, ateityje išlaikant tranzitinių valstybių statusą, tausoti aplinką vežant krovinius ekologiška transporto rūšimi – geležinkeliais.
Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Europos Sąjungos lėšomis numatoma finansuoti 85 proc. projekto vertės.
Audronė Filimanavičienė Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė LR Susisiekimo ministerija