• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Barclays“ Lietuvoje stabdo veiklą

keli šimtai žmonių neteks darbo

„Barclays“ operacijų centras Lietuvoje (BGOL) stabdo veiklą ir ketina perkelti apie 460 darbo vietų į pasaulinę technologijų bendrovę „HCL Technologies“ (HCL). Likę BGOL darbuotojai bus atleisti. 

„Barclays“ operacijų centras Lietuvoje (BGOL) stabdo veiklą ir ketina perkelti apie 460 darbo vietų į pasaulinę technologijų bendrovę „HCL Technologies“ (HCL). Likę BGOL darbuotojai bus atleisti. 

REKLAMA

„Barclays“ pranešė plečianti strateginį bendradarbiavimą su pirmaujančia pasauline technologijų bendrove „HCL Technologies“ (HCL). Ši bendrovė visame pasaulyje tapo „Barclays“ IT infrastruktūros paslaugų partnere. Be to, abi kompanijos įsipareigojo bendradarbiauti pasauliniu mastu, išskirtinį dėmesį skiriant skaitmeninių darbo vietų sprendimams. HCL, pasitelkdama reikšmingas investicijas į dirbtinį intelektą ir automatizavimą, įskaitant pažangią automatizacijos sistemą DryICE™, planuoja pakeisti vartotojų patirtį daugiau nei 80-čiai tūkstančių „Barclays“ darbuotojų 26 šalyse. HCL taip pat teiks „Barclays” mainframe technologijų paslaugas.

Remdamasis šio susitarimo dalimi, „Barclays“ operacijų centras Lietuvoje (BGOL) stabdo veiklą ir ketina perkelti apie 460 darbo vietų į HCL, kuri žada pradėti naują technologijų centrų erą Lietuvoje. Likusios apie 260 darbo vietų bus naikinamos, pasiūlant išeitines kompensacijas. Dar apie 80 vietų yra laikinai suspenduotos. 

REKLAMA
REKLAMA

Rekvizitai.lt duomenimis, spalio mėnesį BGOL dirbo 800 darbuotojų. 

Sutartis tarp HCL ir „Barclays“ dar nėra galutinai užbaigta, kadangi laukiama priežiūros institucijų pranešimo, tačiau bendrovės tikisi užbaigti sandorį per pirmą 2019 m. ketvirtį.

REKLAMA

Įžvelgia Lietuvos potencialą

Pasak „HCL Technologies“ finansinių technologijų paslaugų centrų vadovo Rahul Singh, partnerystė su „Barclays“ yra svarbus HCL teikiamų skaitmeninių darbo vietų kūrimo ir automatizavimo paslaugų įvertinimas.

„Europoje jau esame įdarbinę daugiau nei 10 000 žmonių, čia aptarnaujame virš 200 klientų. Minėto susitarimo pagrindu, pradėsime teikti paslaugas ir

„Barclays“, ir kitiems stambiems klientams Lietuvoje. Daug gerai žinomų bendrovių jau yra įsteigusios savo centrus Lietuvoje, tad įžvelgiame šalies potencialą ir dėl patrauklaus investicinio klimato bei talentingų specialistų. Pasitelkdami šiuos privalumus ir savo unikalią „Mode 1-2-3“ strategiją, sieksime padėti klientams pritaikyti jų verslus skaitmeninei erai“, - sako R. Singh. Globalus sprendimas optimizuoti operacijas

REKLAMA
REKLAMA

Anot „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje vadovo Mariano Andrade Gonzalez, „Barclays“ buvo pirmoji užsienio bendrovė, įsteigusi savo paslaugų centrą Lietuvoje. Tai, jo teigimu, paskatino ir kitų stambių užsienio įmonių kūrimąsi šalyje.

„Didžiuojamės stipriai prisidėję prie IT ir paslaugų centrų sektoriaus augimo, įskaitant ir sudėtingesnių operacijų valdymo perkėlimą į Lietuvą. Visgi, remdamiesi „Barclays“ ilgalaike pasauline strategija, ir siekdami aukščiausios verslo bei paslaugų kokybės, nuolat peržiūrime savo veiklą. Kaip vienas iš šios strategijos įgyvendinimo žingsnių buvo priimtas sprendimas optimizuoti centro operacijas Lietuvoje, perkeliant dalį darbo vietų į bendrovę „HCL Technologies“, su kuria jau keletą metų glaudžiai bendradarbiaujame“, - sako M. Andrade Gonzalez.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, sprendimą pasirinkti „HCL Technologies” nulėmė pasitikėjimas šia bendrove dėl ankstesnės partnerystės, panašios abiejų kompanijų vertybės, darbo kultūra ir principai. Giria ir dėkoja Lietuvai

M. Andrade Gonzalez priduria, kad nors minėtas susitarimas padeda pagrindą „Barclays” planuojamų pokyčių Lietuvoje įgyvendinimui per 2019 metus, bendrovė šalyje palieka ryškų pėdsaką.

REKLAMA

„Esame dėkingi Lietuvai už svetingumą, talentingus specialistus bei puikiai išvystytą infrastruktūrą. Tikime, kad kartu nuveikėme labai daug tiek verslo vystymo, tiek šalies garsinimo prasme. Užtikrinu, kad visada buvome ir būsime Lietuvos ambasadoriai pasaulyje bei rekomenduosime šalį savo partneriams ir užsienio investuotojams“, - teigia M. Andrade Gonzalez.

Lietuva tampa per brangi

„Investuotojų forumo“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė tv3.lt teigė, kad „Barclays“ išėjimas yra natūralių verslo procesų dalis, o paslaugų centrams Lietuva galbūt darosi per brangi. 

REKLAMA

„Šitos paslaugos, reiškia, gali būti kitur pigesnės“, – sakė R. Skyrienė.

„Tikrai nežinau kodėl, bet Lietuva gal yra per brangi, ir yra rinkų, kurios teikia pigiau tas paslaugas. Visgi dešimt metų atidirbus, na nėra taip blogai“, – „Barclays“ išėjimą komentavo „Investuotojų forumo“ vykdomoji direktorė.

R. Skyrienė pakartojo, kad „Barclays“ puikiai suveikė kaip magnetas pritraukiant kitas investicijas į Lietuvą. Anot R. Skyrienės, „Barclays“ atkreipė dėmesį į Lietuvą ir būtent jam reikia dėkoti už intensyvią verslo paslaugų sektoriaus rinką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Derybos truko pusmetį

„Investuok Lietuvoje“ Investicijų plėtros departamento direktorius Gediminas Koryzna teigė, kad konsultacijos su „Barclays“ vyko pusę metų.

„Tiek „Investuok Lietuvoje“, tiek vyriausybės atstovai pusę metų dalyvavo konsultacijose dėl paslaugų centro Lietuvoje ateities. Visgi galutinis sprendimas priklausė nuo globalios įmonės strategijos. Vertiname, kad verslo pardavimas kitai įmonei, kuri toliau vystys verslą Lietuvoje yra geriausias sprendimas mūsų šaliai“, – teigė G. Koryzna.

REKLAMA

Anot „Investuok Lietuvoje“ atstovo, šis sprendimas yra globalios „Barclays“ optimizavimo strategijos dalis. Optimizavimo strategija vykdoma nuo 2014 m., kai bankas paskelbė per trejus metus atsisakysiantis 19 tūkst. etatų.

„Be to, nors pati įmonė ir traukiasi, jos buvę darbuotojai toliau netiesiogiai dirbs „Barclays“ kaip užsakovui per darbus perimančią įmonę „HCL Technologies“. Business Process Outsourcing – verslo modelis, kurį savo centruose taiko HCL, nėra naujovė Lietuvos darbo rinkoje. Ryškiausias tokio veiklos modelio – kai paslaugų centras teikia platų IT, apskaitos ir finansų valdymo paslaugų spektrą išorės klientams – pavyzdys yra Lietuvoje sėkmingai veikianti JAV įmonė „Cognizant“. BPO modelis yra pasirenkamas itin didelių korporacijų, kurios patiki vidinius verslo procesus tvarkyti trečiosioms šalims, neretai užsienyje.

Taigi, tai, kad Lietuvoje veiklą vykdys daugiau nei vienas didelis BPO centras, yra geras signalas stambiems verslams svarstyti apie Lietuvą kaip galimą lokaciją“, – atkreipė dėmesį G. Koryzna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų