• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iš karto po Naujųjų šalies komerciniai bankai kreipiasi į savo klientus ir prašo atnaujinti savo duomenis.

Iš karto po Naujųjų šalies komerciniai bankai kreipiasi į savo klientus ir prašo atnaujinti savo duomenis.

REKLAMA

To nepadarius, po kurio laiko bankai gali gerokai apriboti arba ir visiškai sustabdyti bankinių paslaugų teikimą – pavyzdžiui, stabdyti mokėjimus ar įšaldyti sąskaitą.

Be kita ko, prireikus, bankai informacija apie klientus dalijasi su valstybės institucijomis – pavyzdžiui, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba.

Specialistai tikina, kad gyventojams privalu atnaujinti savo duomenis dėl to, kad būtų išvengta nusikaltimų.

Prašo klientų duomenų

Sausio pradžioje ne vienas gyventojas gavo pranešimus iš savo bankų.

„Atėjo laikas peržiūrėti ir atnaujinti savo duomenis. Jūsų patogumui pateikiame Jūsų anksčiau mums pateiktus duomenis, kuriuos reikia peržiūrėti. Peržvelkite ir, jei reikia, pakoreguokite. <...>

Atkreipiame dėmesį, kad Jūsų duomenys yra pateikiami „Swedbank“ grupės įmonėms, veikiančioms Lietuvoje, kurių paslaugomis Jūs naudojatės, siekiant užtikrinti, kad Jūsų duomenys būtų teisingi ir atnaujinti“, – savo klientus įspėja „Swedbank“.

REKLAMA
REKLAMA

Panašių raginimų sulaukė ir SEB klientai:

„Prašome patikrinti ir atnaujinti duomenis. Prašom pateikti išsamią ir teisingą informaciją apie save ir savo finansinius įpročius atnaujinant Fizinio asmens anketą.“

REKLAMA

Anketose gyventojai prašomi pateikti informaciją, iš kokių šaltinių, kiek pajamų gauna, kiek pinigų išleidžia, ar nėra susiję su politikais ir pan.

Neužpildžius klausimyno paslaugų neteikia

„Swedbank“ atstovas ryšiams su visuomene Gytis Vercinskas paaiškino, kad bankas reguliariai prašo klientų užpildyti klausimyną fiziniams asmenims reguliariai. 

„Pokyčių procese nėra, to klientų prašome jau ne vienerius metus“, – patikino banko atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, visą su tuo susijusią informaciją galima rasti banko tinklalapyje, dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje.

„Remiantis teisės aktais, laiku klientui neužpildžius Kliento klausimyno fiziniams asmenims, bankas negalės klientui teikti dalies ar visų paslaugų. 

Tai reiškia, kad gali būti taikomi apribojimai, naudojantis banko sąskaita, mokėjimo kortele(-ėmis), „Swedbank“ interneto banku ir išmaniąja programėle, taip pat gali būti nebeteikiamos kitos paslaugos“, – nurodė G. Vercinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis patikino, kad klientai vėl naudotis paslaugomis gali tuomet, kai pateikia užpildytą Kliento klausimyną fiziniams asmenims.

Blokuoja sąskaitą ir kortelę

SEB banko valdybos narė, Stebėsenos ir prevencijos tarnybos direktorė Vilija Nausėdaitė paaiškino, kad klientų duomenų rinkimas ir atnaujinimas – viena iš pareigų, kurios įstatymu yra įpareigoti bankai siekiant vykdyti pareigą „Pažink savo klientą“.

REKLAMA

Siekiant duomenų aktualumo, klientas privalo juos reguliariai patvirtinti arba atnaujinti, jeigu įvyko pokyčių (pvz.: pasikeitė gyvenamoji vieta, pajamų šaltiniai ir pan.).

„Jeigu klientas nepateikė duomenų nustatytu laiku, jam gali būti apribota galimybė naudotis interneto banko paslaugomis tol, kol bus pateikta reikalinga informacija.

Jeigu klientas ir toliau ignoruoja banko prašymus atnaujinti informaciją, finansų įstaiga gali užblokuoti kliento sąskaitą, mokėjimo kortelę arba nutraukti paslaugų teikimą kaip kraštutinę priemonę su klientais, kurie atsisako pateikti aktualią informaciją“, – įspėjo V. Nausėdaitė.

REKLAMA

Pasak jos, artėjant aktualios kliento anketos galiojimo terminui, klientai yra informuojami apie duomenų atnaujinimo būtinybę iš anksto ir per kelis kanalus: pranešimais interneto banke, el. paštu, telefonu ar registruotais laiškais.

„Klientams rekomenduojame atnaujinimo veiksmų neatidėlioti, tai padaryti kuo greičiau, kad būtų išvengta paslaugų teikimo sutrikimų. 

Dedame visas pastangas, kad klientui procesas būtų kuo paprastesnis ir aiškesnis. Klientai iš anksto informuojami apie artėjantį duomenų atnaujinimo terminą, o prireikus jie gali gauti pagalbą interneto banke, telefonu arba tiesiogiai klientų aptarnavimo centre“, – komentavo V. Nausėdaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji patikino, kad duomenų atnaujinimas užtrunka vos kelias minutes, ir, kai tik tai padaroma, paslaugų teikimas automatiškai pratęsiamas naujos anketos galiojimo terminui, o jei buvo apribotas – atnaujinamas.

Kad nekeltumėte įtarimų

Pasak Lietuvos banko (LB), finansų įstaigos privalo užkirsti kelią finansiniams nusikaltimams, tinkamai įgyvendinti kovos su sukčiavimu priemones ir tarptautines sankcijas.

Esą jos turi surinkti informaciją apie klientus, kad žinotų jų mokėjimo įpročius, pajamų šaltinius ir galėtų reaguoti į neįprastą veiklą, susijusią su vykdomomis operacijomis. Šią informaciją įstaigos turi nuolat tikrinti ir atnaujinti.

REKLAMA

Joms draudžiama vykdyti mokėjimo operacijas, jeigu negalima suprasti jų pobūdžio, kliento vykdomos veiklos, jeigu jis nepateikia informacijos apie savo turto ir piniginių lėšų šaltinius.

Nepateikus bankų prašomos informacijos, jie turi teisę apriboti naudojimąsi paslaugomis (pvz., negalėsite atlikti mokėjimų, naudotis mokėjimo kortele ir pan.), o kraštutiniu atveju – iš viso neteikti paslaugų.

REKLAMA

LB Mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus vyr. teisininkas Augustinas Ankštutis paaiškino, kad draudžiama vykdyti sandorius per sąskaitas, užmegzti ar tęsti dalykinius santykius, kai bankai neturi galimybių įvykdyti įstatymo reikalavimų.

Pavyzdžiui, jeigu klientas nepateikia duomenų, patvirtinančių jo tapatybę, jei pateikia ne visus duomenis ar jie klaidingi, jeigu klientas vengia pateikti informaciją dėl tapatybės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kitaip tariant, bankai turi teisę nevykdyti kliento operacijų, jeigu klientas atsisako, vengia ar kitaip nepateikia prašomos informacijos. 

Svarbu pastebėti, kad prašomi dokumentai ir duomenys turėtų būti naudingi konkrečioje situacijoje ir leidžiantys tinkamai ir išsamiai suprasti kliento dalykinių santykių tikslą, numatomą pobūdį, tinkamai įvertinti kliento rizikas, nustatyti jo lėšų ir/ar turto kilmę ir kt.“ – vardijo LB teisininkas.

REKLAMA

Jis atkreipė dėmesį, kad kilus klausimų, kodėl jų prašo vienokios arba kitokios informacijos, klientai turi teisę paprašyti bankų tai paaiškinti.

„Tuo atveju, jei dėl tam tikrų priežasčių banko prašomos informacijos klientas pateikti negali arba abejoja dėl jos pateikimo, rekomenduotina pirmiausia kreiptis į banką ir aptarti galimus situacijos sprendimo būdus (pvz., dėl kitų lygiaverčių dokumentų pateikimo, dėl reikalaujamos pateikti informacijos apimties ir eiliškumo ir pan.)“ – komentavo A. Ankštutis.

Per daug tie bankai sau leidžia. Jūs to nepadarysite negausite savo pinigų. Dėl kurių visą gyveną dirbate ir dėl kurių gyvenate. Ar čia normalu? Ir aišku niekas nenulaužo tiems bankams ragų.
Atėjo laikas peržiūrėti ir atnaujinti savo duomenis. Jūsų patogumui pateikiame Jūsų anksčiau mums pateiktus duomenis, kuriuos reikia peržiūrėti. Peržvelkite ir, jei reikia, pakoreguokite.. Prisijunkite prie banko – to nepadarę, negalėsite naudotis savo pinigais. Visi bankai suokia ta pati. Atrodo,kad sioje stebuklu salyje, greitu laiku bus, dar didesne bauduva. Geriausia tureti grynus, turi grynuju pats sau seimininkas ir pats valdai savo pinigus. Susidejus su banku, prisiemus paskolu, kreditu ir dar bbz ko, jums ragai, viska pasiima bankai ir esi ju ikaitas, vergas. Niekur nedingsi, turesi atiduoti, negrazinsi bankai paims viska is taves. Joo.. kuo toliau, tuo baisiau darosi bauduvos rsp...
Tik gryni ir tu pats sau seimininkas
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų