• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Amžiaus projektu vadinama europinė „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė Baltijos šalims tampa auksine. Aiškėja, kad per septynerius metus projektas išbrango 4 kartus ir dabar jo kaina siekia beveik 24 milijardus eurų. Geležinkelių atstovai teisinasi, kad tai normalu, mat per 7 metus ypač pabrango žaliavos, be to, pirminis projektas aplipdytas dar naujais sumanymais.

Amžiaus projektu vadinama europinė „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė Baltijos šalims tampa auksine. Aiškėja, kad per septynerius metus projektas išbrango 4 kartus ir dabar jo kaina siekia beveik 24 milijardus eurų. Geležinkelių atstovai teisinasi, kad tai normalu, mat per 7 metus ypač pabrango žaliavos, be to, pirminis projektas aplipdytas dar naujais sumanymais.

REKLAMA

Pratrūko ir susisiekimo ministras, bet jam užkliuvo ne išaugę milijardai, o atsilikimas nuo grafiko – statybos Lietuvoje vėluoja bent penkmečiu, todėl Skuodis jau žada surasti kaltus ir juos nubausti. 

Daugiau apie tai – TV3 žiniose. 

2004-aisiais, kai įstojome į Europos Sąjungą ir NATO, „Rail Baltica“ projektas pripažintas prioritetiniu. Jam vėliau pažadėtas ir europinis finansavimas. Tada įvairūs valdininkai ir specialistai puolė braižyti planus, kurti vizualizacijas ir net skaičiuoti teorinius laikus, kiek laiko truks kelionės tarp valstybių.

2017 m. biurokratai suskaičiavo, kad „Rail Baltica“ visoms Baltijos šalims kainuos beveik 6 milijardus eurų. Bet šiandien Lietuvos, Latvijos ir Estijos valstybiniai auditoriai suskaičiavo, kad suma išaugo net 4 kartus – viskas kainuos beveik 24 milijardus eurų.

REKLAMA
REKLAMA

„Infliacija buvo apie 40 proc., kitą 60 proc. dalį to kainos pasikeitimo sudarė papildomi karinio mobilumo reikalavimai, buvo pagerinti parametrai, buvo pridėta regioninių stočių, buvo pridėtos patogios jungtys su oro uostais “, – teigia „Rail Baltica Lietuva“ direktorius Arenijus Jackus.

REKLAMA

Skuodis: jie neturėtų jaustis saugiai

Būtent papildomus darbus akcentuoja ir susisiekimo ministras. Sako, neteisinga lyginti 2017 metų sumą ir dabartinę, atnaujintą. 

„Nekorektiška lyginti „Rail Balticos“, kurią mes turėjome 2017 metais, ir tų skaičių, kuriuos mes turime dabar. Pirmas dalykas, mes tada net nežinojome, kaip eis vėžė nuo Kauno iki Lenkijos, per kur eis nuo Kauno, iki Vilniaus. Nebuvo įtrauktos stotys ir visa kita“, – tikina susisiekimo ministras Marius Skuodis. 

REKLAMA
REKLAMA

Kitaip tariant, mokesčių mokėtojams politikai ir valdininkai ilgą laiką sekė pasakas apie projekto sumą, kuri iš karto buvo žinoma, kad nėra teisinga. Bet kol kūrė daugybę vizualizacijų, įvairių klipų ir mažai kam įdomių tekstų apie kažkada ateityje būsimą gėrį, konkretūs darbai ant žemės įstrigo.

Pagal planus europinė vėžė jau 2025 m. turėjo sujungti Baltijos šalis ir Lenkiją. Dabar terminas stumiasi bet 5 metais į priekį. Būtent dėl vėlavimo, o ne dėl išaugusių sumų, ministras įsiuto. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vieną kartą reikia baigti šnekėti ir pridenginėti vieni kitus. Ir šitoje vietoje, jeigu Lietuvos geležinkeliai, jeigu valdyba nesiims atsakomybės surasti kaltus ir kad jie atsakytų, tai šitoje vietoje Susisiekimo ministerija suras. Ir aš kalbu šitoje vietoje apie žmones, kurie jau nedirba tų darbų, tai jie tikrai neturėtų jaustis saugiai“, – tikina M. Skuodis. 

O ir 2030 m. „Rail Baltica“ nebus baigta. Nuties tik vieną vėžę iš suplanuotų dviejų, nebus sutvarkytos visos stotys. Tai bus pirmasis projekto etapas. 

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo įraše straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Manau tai dar vienas šio amźiaus vagystės projektas. Mażiau reikia vogti tai bus pigiau. Svarbiausia kad šis ,,projektas,, dar yra ir net neelektrifikuotas, kaip 19 amżiuje
jei pasiseks, atidarys kokiais 2035 metais, o šiaip greičiausiai projektas sunyks ir banrutuos, nes pinigai bus toliau vagiami ir taškomi, statybų kaštai brangs, jau sukurtos infrastruktūros išlaikymas eis į minusą. Lietuva viena nieko nesugeba, tik vogti. ateities istorija nutylės jei tokia dar bus, arba teks pripažinti, kaip gėdingai buvo švaistoma nepriklausomos valstybės ateitis.
pedokonservai yra korumpuotų degradų gauja, kuri geba tik viską sushikti ir išvogti!…
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų