Oro linijų bendrovės, keliančios griežtus bagažo reikalavimus, skraidina jį dar ir brangiai, todėl neretai keleiviai išnaudoja kitas galimybes gabenti savo daiktus: pirmiausia nuskristi, o bagažo sulaukti vėliau.
Avialinijų bagažo kainos dažniausiai priklauso nuo kelionės trukmės ir datos. Vasarą, piko metu, kuris tesiasi iki pat rugsėjo vidurio, taikomi didesni bagažo mokesčiai.
Siuntų paslaugas teikiančios bendrovės „DPD Lietuva“ direktorė Indrė Puišė šventiniu laikotarpiu ir vasarą pastebi klientų suaktyvėjimą. Anot jos, internetinės siuntų paslaugos populiarumas išaugo net keliasdešimčia procentų.
„Mes turime siuntų siuntimo kanalą internete, kuris labai populiarus tarp fizinių asmenų. Čia matome didelį siuntų augimą. Klientas pats užsiregistruoja, pats išsikviečia kurjerį ir perduoda siuntinį“, – sakė I.Puišė.
„DPD Lietuva“ direktorės teigimu, dažniausiai siunčiami, palyginti, nesunkūs, kelių kilogramų siuntiniai, arba neviršijančios 31 kilogramo siuntos, už patrauklią pervežimo kainą.
Daiktai brangesni už kelionę
„Pasikeitė oro bendrovių politika: kai kurių avialinijų rankinis bagažas ribojamas net iki 6 kilogramų, todėl bagažą žmonės geriau siunčiasi. Paprastai, jei nori vežtis didesnį krovinį, turi mokėti už papildomą bagažą ir tas mokestis yra nemažas. Manau, kad kaina užima ne paskutinę vietą. Dažnai siųsti iš paskos yra pigiau, nei vežtis kartu ir mokėti daug“, – sakė I. Puišė.
„DPD Lietuva“ direktorė sakė, kad daugiausiai krovinių siunčiama į kaimynines Baltijos šalis ir Lenkiją, taip pat į ES valstybes, gausiai apgyventas tautiečių – Ispaniją, Vokietiją, Norvegiją. Europos sąjungos šalis siuntos pasiekia per 2-3 darbo dienas, o kaimyninėse Baltijos šalyse kroviniai atsiranda jau kitą dieną. Siuntos iš Lietuvos gali pasiekti per 30 šalių.
Kelionių ekspertas Rimvydas Širvinskas sako pats dažnai patariantis klientams prieš skrydį diena anksčiau perduoti bagažą, kad daiktus jie gautų jau pasiekę kelionės tikslą. Anot jo, neretai bagažo mokestis gali būti didesnis nei kaina, mokama už bilietą į abi kelionės puses.
„Daugelis klientų sako, kad geriau atsisiųs bagažą patys, nes taip pigiau, nei skraidintis lėktuvu. Su aviakompanijomis labai brangu – 20 kilogramų bagažo mokestis yra apie 300 litų“, – sakė R. Širvinskas.
Anot kelionių žinovo, dažniausiai klientai, pasirenkantys gabenti daiktus siunta, vyksta į Didžiąją Britaniją, Airiją, Daniją.
Oru gabenti galima ir nemokamai
R. Širvinsko teigimu, bagažo neapmokestina didžiosios aviakompanijos, nesivadinančios pigių skrydžių bendrovėmis, pavyzdžiui, „Lufthansa“, leidžianti pasiimti 23 kilogramų svorio bagažą, „Finnair“.
Oro skrydžių bendrovės „Air Baltic“ klientams galima pasiimti rankinį bagažą, sveriantį ne daugiau kaip 8 kilogramus, o nemokamas registruotas bagažas turi neviršyti 20 kilogramų, verslo klasės keleiviai gali turėti 30 kilogramų svorio bagažą. Už kiekvieną viršytą bagažo kilogramą taikomas 50 litų mokestis.
R. Širvinskas lygina pigių skrydžių bendrovių bagažui taikomą mokestį ir sako, kad „Wizz Air“, nors ir apmokestinusi bagažą, pranašesnė už „Ryanair“, nes leidžia skraidinti 32 kilogramų bagažą, 12 kilogramų sunkesnį nei „Ryanair“.
Bendrovės „Wizz Air“ keleivis gali kartu į lėktuvo saloną įsinešti rankinį bagažą, neviršijantį 10 kilogramų, o registruojamo bagažo kaina, priklausanti nuo kelionės trukmės ir sezono, svyruoja nuo 53 iki 88 litų.
Pigių skydžių bendrovė „Ryanair“ registruotą bagažą iki 15 kilogramų apmokestina maždaug 70 litų. Jei skrendama ne šventinėmis dienomis, jis gali kainuoti 53 litus, o siekiantis 20 kilogramų svorio bagažas kainuoja apie 105 litus. Kiekvienas „Ryanair“ bagažo viršsvorio kilogramas papildomai apmokestinamas dar 70 litų. Anot R. Širvinsko, jei su „Ryanair“ skrendama atostogų kryptimis, bagažo mokestis gali siekti ir 200 litų.
G. Sabaliauskaite