Oro linijų bendrovės „Air Lituanica“ veiklą ir verslo planą įvertino nepriklausomi ekspertai. Vokietijos kompanija „Lufthansa Consulting“ ir ekspertai iš „Investuok Lietuvoje“ įmonės veiklą apibūdina kaip atitinkančią rinkos poreikius.
„Air Lituanica“ kreipėsi į išorinius konsultantus ir šių metų spalio mėnesį ilgametę tarptautinę patirtį turintys ekspertai „Lufthansa Consulting“ atliko „Air Lituanica“ veiklos auditą. Išvadose pabrėžiama, kad „Air Lituanica“ kaštų struktūra yra efektyvi ir racionali, atsižvelgiant į aviakompanijos dydį, vykdomą veiklą ir veiklos trukmę.
„Lufthansa Consulting“ savo išvadose teigia, kad „Air Lituanica“ turi vieną efektyviausių kaštų valdymo struktūrų tarp regioninių aviakompanijų Europoje. Jie pabrėžia, kad įmonės finansinius rezultatus lemia nepastovios pajamos, tačiau tikėtina, kad į darbo reikalais skrendančius keleivius orientuoti maršrutai atneš didesnes pajamas žiemos sezono metu. Šiuo metu „Lufthansa Consulting“ ir „Air Lituanica“ ruošia detalų atnaujintą „Air Lituanica“ verslo planą 2015-2025 metams, kurį gruodžio pabaigoje ketinama pateikti ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybai.
Teigiamą bendrovės veiklos įvertinimą pateikė ir „Investuok Lietuvoje“. Šių metų rugsėjį „Investuok Lietuvoje“ ekspertai gilinosi į „Air Lituanica“ skrydžių atitikimą tikslinių maršrutų poreikiams ir ekonominę-socialinę naudą. Nustatyta, kad verslo plane numatomos skrydžių kryptys didžiąja dalimi atitinka rinkos poreikius. Atvykstamojo turizmo 2014-2020 metų strategijoje numatytos prioritetinės rinkos bei tam tikros užsienio investicijų pritraukimo tikslinės rinkos atsispindi „Air Lituanica“ veikloje ir ateities planuose.
Remiantis Lietuvos Turizmo departamento ir „Ernst & Young Baltic“ duomenimis paskaičiuota kad prie atvykstamojo turizmo „Air Lituanica“ prisidėjo daugiau nei 45 mln. litų – tiek siekia bendrovės keleivių, atvykusių į Vilnių, išlaidos įvairioms paslaugoms. „Ernst & Young Baltic“ atlikti tyrimai rodo, kad oro bendrovės 1 keleivio aptarnavimui vidutiniškai patiria apie 631 litą sąnaudų, iš kurių 46 proc. tenka paslaugų teikėjams Lietuvoje. Lietuvos Turizmo departamentas yra paskaičiavęs, kad vienos kelionės metu atvykęs užsienietis Lietuvoje vidutiniškai išleidžia 1 242 litų. Restoranuose išleidžiama apie 48 proc., apgyvendinimo paslaugoms – 33 proc., transportui – 19 proc. kelionės biudžeto. Vieno atvykusio keleivio vidutinė kelionės trukmė – 4,4 naktys.
Remiantis Tarptautinės oro uostų tarybos (angl. Airports Council International) skaičiavimais, bendras oro transporto poveikis Lietuvos ekonomikai gana didelis – tai beveik 12 tūkst. darbo vietų ir 420 mln. eurų bendrosios pridėtinės vertės. Vienas milijonas keleivių sukuria beveik 3 tūkst. darbo vietų (tiesioginių – 950), tad, netiesiogiai, per veiklos laikotarpį „Air Lituanica“ jau sukūrė apie 100 naujų darbo vietų. Ekonominę naudą atnešančios vietinės oro linijos 2013–2017 metais galėtų šalies biudžetą papildyti iki 256,6 mln. litų, t. y., vidutiniškai – 51,3 mln. litų per metus.
Oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ per penkiolika savo veiklos mėnesių pervežė 150 tūkst. keleivių. „Air Lituanica“ iš Vilniaus oro uosto skrenda į pagrindinius Briuselio, Amsterdamo, Berlyno, Prahos, Miuncheno, Paryžius, Bilundo, Talino oro uostus bei šią vasarą vykdė sezoninius skrydžius į Švedijos miestus Geteborgą ir Malmę. Nuo sausio 26 d. pradės skrydžius į Stokholmą. Didžiųjų metų švenčių laikotarpiu – nuo gruodžio 19 d. iki sausio 4 d. – oro linijų bendrovė „Air Lituanica” vykdys tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Londoną, Edinburgą ir Geteborgą. „Air Lituanica“ skrydžiai yra vykdomi 86 vietų „Embraer 175“ ir 49 vietų „Embraer 145“ tipo orlaiviais.