• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai kurie vairuotojai sukaria kelias dešimtis kilometrų ieškodami pora litų pigesnių detalių ar pigesnių autoserviso paslaugų. Ar taip sutaupo? Per 200 nuosavų automobilių turinčios bendrovės „Martonas“ atliktas ilgametis tyrimas rodo, jog spręsti apie detalių kokybę tik pagal jų kainą negalima. O mašinos priežiūrą geriausia patikėti specialistams.

REKLAMA
REKLAMA

Ar ne per brangiai sumokėjau už mašinos remontą?

Kur rasti geriausių ir pigiausių detalių? Kiek man dar kainuos mašinos išlaikymas per artimiausius metus? Tokie klausimai kiekvieną kartą iškyla mašinos savininkams išvažiavus iš serviso ir dirstelėjus į savo piniginę.

REKLAMA

Dauguma vairuotojų neturi atsakymų, tačiau profesionalai naudoja gana aiškų mašinos eksploatacijos išlaidų vertinimo kriterijų - vieno nuvažiuoto kilometro kainą.

Tačiau reto autoserviso atstovai, klientams siūlydami naudotis jų paslaugomis, kalba apie 1 kilometro savikainą ir jos mažinimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Taip yra dėl to, kad jie tiesiog neturi tokios informacijos ir neatlieka išsamių tyrimų“, - mano Rimas Lekys, vieno didžiausių Vilniuje servisų tinklo, taksi ir automobilių nuomos bendrovės „Martonas“ direktorius.

Ši bendrovė, turinti apie 200 nuosavų automobilių (iš jų - 150 taksi) ir pati juos prižiūrinti, prieš keletą metų pradėjo ir iki šiol tęsia įdomų tyrimą. „Martono“ specialistai sugalvojo ir pritaikė atsarginių detalių naudingumo tyrimo sistemą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šios analizės sistema gana aiški: į taksi automobilius buvo montuojamos skirtingų gamintojų detalės (pavyzdžiui, lankstai).

Tiriamiems automobiliams atvažiavus vėl keisti lankstų, fiksuojama jų rida, keičiamų detalių ir darbų kaina. Duomenys surašomi į specialias lenteles.

REKLAMA

***

Pritaikius šį metodą įmonei pavyko nustatyti naudingiausias detales jos naudojamiems automobiliams ir apskaičiuoti vieno kilometro ridos kainą.

Surinkti ir apdoroti daug duomenų nebuvo sunku, nes kiekvieno taksi rida per metus viršija 150 tūkstančių kilometrų.

Padauginus šį skaičių iš beveik 200 automobilių, matyti, jog bendrovės „Martono“ specialistams teko nuolat keisti daugybę pakabos detalių ir taip rinkti išsamią informaciją apie jų kokybę.

REKLAMA

Buvo siekiama atsakyti į kelis svarbiausius klausimus: ar visada įsigijusieji pigiausią prekę sutaupo? Ar perkant brangiausias prekes ir paslaugas įmanoma sutaupyti? Kaip rasti aukso vidurį?

Į skirtingus automobilius kelerius metus buvo montuojami didžiausių Lietuvoje atsarginių detalių tiekėjų „EGT Eoltas“, „AD Baltic“, „Delada“, „Tanagra“, „Baltic Auto Parts“ ir oficialių gamintojų atstovų tiekiamos labiausiai sudylančios automobilių dalys: stabdžių trinkelės, guoliai, dirželiai, vairo trauklių antgaliai, lankstieji pusašių guoliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasirodo, „Volkswagen“ labiausiai tinka vieno gamintojo detalė, o „Opel“ automobiliams - kito.

Kartais apsimoka montuoti brangiausią originalią detalę, tačiau neretai - ir vieną pigiausių rinkoje.

„Taupantiems pinigus tikrai nereikia lakstyti po visą miestą ir ieškoti pigiausių stabdžių trinkelių ar filtrų. Svarbu patikėti mašiną tiems, kurie išmano apie detalių ir darbų kainą“, - įsitikinęs Dainius Dambrauskas, „Martono“ direktoriaus pavaduotojas gamybai.

REKLAMA

Išgirdę apie šį „Martono“ vykdomą eksperimentą, bendrovę užplūdo automobilius besiruošiantys įsigyti klientai. Pagrindinis klausimas - kurie automobiliai patikimesni, kurių eksploatacijos sąnaudos mažesnės?

***

Anot D.Dambrausko, miestuose galima išskirti dvi vairuotojų kategorijas.

Vieni renkasi pačius pigiausius servisus ir jiems patiki savo automobilio (kartu - reikiamų detalių ar eksploatacinių medžiagų) priežiūrą. Patys nusiperka tik langų plovimo skysčio ar valytuvus.

REKLAMA

Kiti vairuotojai naudojasi brangių servisų paslaugomis, kuriuose už didelę kainą jų automobiliuose montuojamos tiktai originalios gamintojo detalės.

Šie vairuotojai įsitikinę, kad, naudojant tik originalias (ilgaamžes bei patikimas) detales, pasiseka sutaupyti - juk šykštus moka du kartus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žinoma, įprastai žmonės nenuvažiuoja 100 tūkstančių kilometrų per metus kaip mūsų vadybininkai. Tačiau kiekvienam, manau, smagu sužinoti, kad pasirinkus tinkamiausius priekinius stabdžius ir trinkeles galima sutaupyti net 550 litų“, - mano R.Lekys.

***

O suskaičiavus dar ratų guolių, vairo trauklių, amortizatorių, lankstų ir daugelį kitų pakabos, variklio ar transmisijos detalių kainas, akivaizdu, kad sutaupyti galima tikrai daug.

REKLAMA

Tereikia vieno - žinoti, kokių gamintojų detales pasirinkti ir kaip kokybiškai jas sumontuoti.

„Martono“ specialistai, kurie sudarė eksploatacines detalių lenteles, tiksliai žino, kas slypi po A1, A2, A3 ir kitais kodais. Nenorint daryti reklamos detalių tiekėjams, gamintojų pavadinimai viešai neskelbiami.

REKLAMA

Tačiau visi bendrovės servisų meistrai juos žino, tad parenkantiems atsargines detales klientų automobiliams meistrams liepta remtis šiuo tyrimu.

Nebus didelės bėdos ir tais atvejais, jei kliento automobilio modelio nėra tyrimo duomenų bazėje.

Šis atliktas tyrimas parodė, kurių gamintojų tiekiamą produkciją galima drąsiai taikyti beveik visiems automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA

* * *

Pigiausia detalė - ne visada blogiausia

Elanas Nemodrukas, Vilniaus autoekspertizės centro bendrasavininkis

„Naudoti žinomą ir brangią detalę ar rinktis pigesnę, labai priklauso nuo automobilio amžiaus. Jeigu mašinos amžius daugiau nei dešimt metų, brangios pirkti tikrai neverta, nes tokia investicija į seną mašiną neracionali.

Į „Martono“ specialistų atliktą tyrimą žiūriu teigiamai. Kiek žinau, jis vyko ne vienerius metus, todėl jo rezultatus reikėtų vertinti rimtai.

Tuo pat metu - ir dvejopai.

Viena vertus, tyrime tikrai daug rimtais faktais pagrįstos tiesos. Ir teiginys, kad brangiausia detalė nebūtinai yra geriausia, atitinka tikrovę. Kaip ir priešingai: pigiausia nebūtinai yra blogiausia.

Tačiau reikia nepamiršti, kad šis tyrimas apėmė tik pakabos ir važiuoklės detalių grupes.

Būtent šiose detalių grupėse vardai ir prekės ženklai mažiausiai lemia. Iš tiesų, kartais kokiame Taivane pagaminta stabilizatoriaus trauklė už 28 litus yra ne mažiau patikima nei vokiška, kainuojanti 89 litus.

Tuo tarpu kalbant apie kitas detales, nebūčiau taip tvirtai įsitikinęs.

Štai, variklio detalių grupė. Mano įsitikinimu, jos turi būti patikimo gamintojo ir mes iki šiol niekada nebandėme eksperimentuoti su pigiais, nežinomais tiekėjais.

REKLAMA

Panaši mano nuomonė ir dėl tepalo, oro ar degalų filtrų.

Naudojant žinomų gamintojų produkciją niekada nesulaukėme klientų nusiskundimų. Tuo tarpu panaudojus nežinia kur pagamintus pigius filtrus, gali kilti daug problemų. Ypač - dyzelinius variklius turinčių mašinų savininkams žiemą.

Naudojantiesiems mineralinį ar pusiau sintetinį tepalą taip pat nėra skirtumo, kokį gamintoją pasirinkti. Iš sintetinių kaip geresnį išskirčiau „Castrol“, visi kiti - daugiau ar mažiau vienodo lygio ir didelio skirtumo tarp jų nėra.“

* * *

Svarbu žinoti, ką tiksliai norime taupyti



Valdas Valiūnas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docentas

„Taupant svarbiausia - informacija. Svarbu žinoti, ką ir kaip labiausiai norime sutaupyti. Dauguma žmonių taupo elektrą, vandenį, šilumą. Automobilių savininkai labiausiai taupo degalus. Nes tai lengviausia pajusti. Be to, jie renkasi pigesnes atsargines dalis, mažiau kainuojančią techninę priežiūrą.

Įmonė, turinti apie 150 taksi automobilių, kurie eksploatuojami labai intensyviai, ir pati juos prižiūrinti turėjo galimybę surinkti medžiagą apie įvairius gedimus, ją apdoroti ir pasinaudoti išvadomis.

REKLAMA

Pagrindinis atlikto tyrimo taupymo rodiklis yra nuvažiuoto kilometro savikaina. Šiuo atveju kalbama apie savikainą, kurią sudaro tik detalių kaina ir techninės priežiūros darbų sąnaudos. Norėtųsi, kad šalia jų būtų pateikti ir stabdžių diskų metalo nusidėvėjimo skaičiai. Sumuojant trinkelių kainą ir jų pakeitimo sąnaudas reikia dar prisiminti, kad automobilio savininkui kiekvienas apsilankymas servise - tai jo darbo dienos trukdymas, papildomi kilometrai, o tai - irgi pinigai.“

* * *

Detalių ir jų keitimo darbų kaina, esant 200 000 km ridai

* „Opel Meriva“ markės automobiliuose buvo montuojamos trijų gamintojų (A1, A2 ir A3) galinių stabdžių trinkelės.

* Jų kainos skiriasi nuo 63 iki 80 litų. Tačiau su 63 litus kainuojančiomis trinkelėmis vidutiniškai buvo nuvažiuojama po 26,5 tūkstančio, su 80 litų kainuojančiomis - 42 tūkstančius kilometrų.

* Kol automobilis nuvažiuotų 200 tūkstančių kilometrų, A1 gamintojo detalę tektų keisti 8 kartus, A2 - 5 kartus, A3 - 7 kartus. Tokios detalės keitimas servise kainuoja 85 litus.

* Suskaičiavus detalių ir jų keitimo kainą paaiškėjo, kad, pasiekus 200 tūkstančių kilometrų ridą, A1 gamintojo detalių naudojimas kainuotų 1117 litų, A2 - 780 litų, o A3 - 1140 litų.

* Šie skaičiavimai akivaizdžiai rodo, kad „Opel Meriva“ automobiliams geriausia naudoti nors ir brangesnes, bet kokybiškesnes galinių stabdžių trinkeles. Taip galima sutaupyti daugiau nei 330 litų (esant nurodytai ridai).

* Kitas pavyzdys - automobiliui „Volkswagen Passat“ buvo keičiamos priekinių stabdžių trinkelės.

* Atlikus analogiškus skaičiavimus paaiškėjo, kad, priešingai nei „Opel“, „Volkswagen Passat“ geriau naudoti net 2,5 karto pigesnes detales.

* Taip esant 200 tūkstančių kilometrų ridai galima sutaupyti daugiau nei 1160 litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų