Prieš mėnesį Lietuvos metalo supirktuvės dirbu visu pajėgumu, mat pakilus metalo supirkimo kainoms, vežėjai stengėsi atsikratyti senomis transporto priemonėmis. Pasak supirkėjų, daugiausia atvežta maždaug 20 metų senumo autovežių.
Kaina skatina parduoti
Lygiai prieš mėnesį į supirkimo aikšteles masiškai buvo gabenami seni autovežiai, lengvieji automobiliai, puspriekabės, lengvieji automobiliai. Už toną metalo supirktuvės mokėjo iki 800 Lt. „Aikštelės buvo užverstos senienomis. Netgi dabar jose galima pamatyti dar nesupjaustytų autovežių. Kainos iš tiesų buvo patrauklios, tačiau aš tokių pinigų už autovežius nesiūliau, nes neturėjau kontrakto, leidžiančio utilizuoti automobilius. Apie aktyvius automobilių metalo laužo pardavimus girdėjau iš kolegų“, - sako UAB „Meta Mega“ direktorius Algimantas Mateliūnas.
Rinkos „apsivalymo' tendenciją pastebi ir UAB „Tolmetas“ vadovas Egidijus Bražas: „Ko tik nori atveždavo – ir puspriekabių, ir žemės ūkio technikos, ir lengvųjų automobilių. Tiksliau – visko, kas pasenę ir nebenaudojama. Dabar kainos mažesnės – už toną metalo mokama maždaug 650 Lt. Metalo pardavimo piko metu už vieną autovežį buvo galima gauti nuo 8000 iki 10 000 Lt“.
UAB „Bleiras“ vadovas Paulius Šimkūnas sako irgi pardavęs autovežių metalo. „Už toną gavome 750 Lt. Atsikratėme tomis transporto priemonėmis, kuris nebetinkamos darbui – senos, mažai eksploatuojamos.
Parduodami seni autobusai
Nors Lietuvos autobusų parkai senus autobusus pardavė jau gerokai anksčiau – prieš keletą metų, kai kuriuose Lietuvos regionuose dar yra užsilikusių senų, sovietinių autobusų. Neseniai UAB „Panevėžio autobusų parkas“ metalo laužui pardavė šešias tonas svėrusį „Ikarus“ autobusą, už kurį gavo 3000 Lt.
Įdomu tai, kad dar prieš keletą mėnesių sėkmingai veikusios ir žiniasklaidai komentarus dalijusios metalo supirkimo bendrovės šiandien nevykdo veiklos (UAB „Metva“, UAB „Metransa“) arba yra prie bankroto ribos (UAB „Autogalantas).
Žydrė Dargužytė