• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasibaigus 5 metus trukusiam įsipareigojimui teikti nemokamas elektromobilių įkrovimo paslaugas ES lėšomis įrengtose „Via Lietuva“ priklausančiose stotelėse palei magistralinius šalies kelius, nuo rugsėjo 1 d. įkrovimas tampa mokamas, rašoma pranešime spaudai. 

Pasibaigus 5 metus trukusiam įsipareigojimui teikti nemokamas elektromobilių įkrovimo paslaugas ES lėšomis įrengtose „Via Lietuva“ priklausančiose stotelėse palei magistralinius šalies kelius, nuo rugsėjo 1 d. įkrovimas tampa mokamas, rašoma pranešime spaudai. 

REKLAMA

ES lėšomis įrengtas „Via Lietuva“ įkrovimo tinklas ties pagrindiniais šalies keliais paskatino elektrinio transporto plėtrą. Šioms stotelėms galiojo 5 metų trukmės nemokamų įkrovimo paslaugų įsipareigojimas, kuris jau yra pasibaigęs.

„Via Lietuva“ dar pernai paskelbė viešą konkursą 27-ių stotelių tinklui valdyti, kurį šiemet laimėjo didžiausio Baltijos šalių viešo elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė bei techninės ir programinės įrangos kūrėja, lietuviško kapitalo kompanija „Inbalance grid“.

„Via Lietuva“ stotelės „Inbalance grid“ tinkle buvo pasiekiamos jau nuo kovo pabaigos, o pasibaigus 5 metų trukmės nemokamų paslaugų įsipareigojimui ES, įkrovimas taps mokamu nuo rugsėjo 1 d. Valstybei priklausančiame tinkle kilovatvalandės kaina nuo rugsėjo sieks 0,46 Eur (įskaitant PVM). 

REKLAMA
REKLAMA

Didžiausią šio mokesčio dalį sudaro įkrovimo paslaugos suteikimo, įkrovimo infrastruktūros išlaikymo ir administravimo bei elektros energijos sąnaudos. Numatytas tarifo dydis bus peržiūrimas ir keičiamas du kartus per metus, kad atitiktų rinkos sąlygas. Už naudojimąsi įkrovimo stotelėmis surinktos lėšos padengs stotelių išlaikymo ir elektros sąnaudas, likusi dalis bus panaudota kelių infrastruktūros plėtrai šalyje. Taip pat, nebelikus nemokamų paslaugų, išsilygins konkurencinė aplinka – privatūs operatoriai turės daugiau motyvacijos plėsti infrastruktūrą ir toliau gerinti sąlygas elektriniam transportui šalies keliuose.

REKLAMA

Šalia magistralinių kelių esantį stotelių tinklą valdys ir mokėjimų surinkimu, programiniu palaikymu bei klientų aptarnavimu rūpinsis „Inbalance grid“: sutartis su „Via Lietuva“ pasirašyta metams su galimybe pratęsti.

„Via Lietuva“ tinkle atsiskaityti už įkrovimą bus galima per „Inbalance grid“ programėlę, tačiau vartotojams bus sudarytos sąlygos susimokėti ir be registracijos.

Tinkle iki 2025 m. spalio vis dar veiks viena nemokama stotelė: A1 magistralėje tarp Vievio ir Grigiškių Vilniaus kryptimi, aikštelėje „Kelyje žuvusiems atminti“ (34 km).

REKLAMAAutobilis.lt
Mano senovinis auto su dujom as už 20eur nuvažiuoju iki 400km, mano mamos 2022m elektrinis triperis kraunantis stotelej už 20eur nenuvažiuoja nei 200km ir dar plius kas sezona padangas keist nes nuo automobilio svorio dyla greitai neatlaiko metų ekonominės klasės padangos, tai apie kokia čia nauda ir ekologiją kalba eina....
ev turi mokėti daug, juk tokia ir esme atsilupeliu, kad tikėtų žalia smegenų politika. O realiai benzinui nors kiek mokesčiu jie norės kelti, bet su juo yra patogu, remontas nebrangus, visi remontuoja, dalių pilna, pilna baka ikraunu per 5min su kava degalineje :d. Degaliniu pilna, už 3000eur padoru auto nusiperki, netinka kas po metu keliu vėl kita gali nusipirkti naudota...ir jokiu kreditu, braizymu nebijai, viskas yra super. Kas nori prabangos, kažko kito,tai jų čia reikalai, bet jokia čia ekologiją.
100 km grubiai reikia 20 kW. O tai bus 9 eurai. Benzinas 1,4 euro nekainuoja. Jei su 20+ metų užmiestyje važiuoju 90 srebia net 8 litrus. Tai visi 11 eurų. Kietai 100 km sutaupyti visus 2 eurus. Kadangi nuvažiuoju 10000 km tai sutaupyčiau net 200 eurų. Elektromobilis atsipirktų po 100+ metų.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų