Tuo metu „Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė tvirtina, kad įmonė laikysis teismo sprendimo, tačiau, jos manymu, sutarties sąlygos viena kitai prieštarauja.
Ginčas tarp bendrovių kilo, kai „Tele2“ nustojo nukreipti skambučius numeriu 1501, o „Bitė“ teigė, kad buvo sudaryta tai įpareigojanti sutartis. Visgi, anot „Tele2“, šio dokumento nepasirašė įgalioti asmenys.
Vilniaus apygardos teismas 2023 m. gruodį nusprendė, kad sutartis negaliojanti, tad „Tele2“ neprivalėjo jos laikytis. Visgi, apeliacinis teismas šį sprendimą panaikino ir įpareigojo „Tele2“ vykdyti sutarties sąlygas.
J. Špakauskas: džiaugiamės sprendimu, bet stebina „Tele2“ pasirinkimas skriausti klientus
J. Špakauskas teigia, kad šis teismo sprendimas leis „Bitei“ toliau naudoti jau 20 metų egzistuojantį numerį. Visgi, anot jo, stebina bendrovės pasirinkimas taikyti neįprastai aukštą – 30 centų už minutę tarifą skambinant šiuo numeriu.
„Vietoje to, kad priimtų sprendimą ir priimtų pralaimėjimą, „Tele2“ elgiasi neetiškai ir konkuruoja nekorektiškai. Praėjus, turbūt, parai ar dviem po teismo sprendimo, gavome informaciją iš „Tele2“, kad jie teismo sprendimą vykdys, tačiau skriaus klientus“, – Eltai sakė J. Špakauskas.
„Būtent „Tele2“ klientai susimokės už tai“, – pridūrė jis.
A. Buitkutė: sutarties dokumentas rodo, kad dėl sąlygų nebuvo galutinai sutarta
Anot A. Buitkutės, „Tele2“ neprivalėjo leisti skambinti numeriu 1501, tą išaiškino Ryšių Reguliavimo Tarnyba (RRT). Visgi, ji pabrėžia, kad „Tele2“ vykdys sutarties sąlygas.
„RRT jau anksčiau yra išaiškinusi tiek mums, tiek ir „Bitei“, kad teisės aktai nenumato mums pareigos sudaryti sutarties dėl numerio „1501“ nukreipimo iš „Tele2“ tinklo į „Bitės“ klientų aptarnavimo liniją ar kitą „Bitės“ nurodytą galutinį adresatą“, – Eltai teigė A. Buitkutė
„Teismas įpareigojo vykdyti šią sutartį ir nukreipti skambučius į „Bitę”, tą ir padarysime“, – pridūrė ji.
Taip pat, anot jos, sutarties dokumente yra viena kitai prieštaraujančių sąlygų.
„Be to, sutartis su „Bite“ taip ir nebuvo pasirašyta. Derybų metu mes dar nebuvome sutarę dėl galutinių sąlygų – tai akivaizdu ir iš sutarties teksto“, – aiškino ji.
„Siūlėme „Bitei“ pradėti derybas dėl kito trumpojo ryšio numerio naudojimo, tačiau atsakymo į pasiūlymą nesulaukėme. Tokia mūsų konkurento reakcija ir spaudimas sutartį pasirašyti kelia labai daug klausimų“, – sakė ji.
A. Buitkutė paaiškino, kad naudoti trumpąjį numerį prisiskambinti kito tinklo operatoriui yra įprasta praktika, bet tam naudojami numeriai prasideda skaičiais „18“ arba yra ilgieji. Tuo metu, anot jos, nors numerius su „13, 14, 15, 16“ skaitmenimis pradžioje operatoriai gali naudoti savo nuožiūra, tradiciškai „15“ yra naudojami saviems klientams aptarnauti.
Konfliktas tarp telekomunikacijų bendrovių prasidėjo 2022 m.
2022 m. rugsėjo 1 d. buvo pradėta vykdyti sutartis, pagal kurią „Tele2“ peradresavo savo klientų skambučius numeriu 1501 „Bitei“. Ginčas tarp telekomunikacijos bendrovių kilo, kai rugsėjo 20 d. „Tele2“ informavo, kad numeris išjungiamas bendrovės vadovų nurodymu. Anot bendrovės, sutartį sudaręs darbuotojas to negalėjo padaryti, o „Bitė“ tai turėjo žinoti.
Tuo metu „Bitė“ tvirtino, kad tris savaites vykdydama sutarties sąlygas „Tele2“ suteikė pagrindą manyti, kad dokumentas galioja.
Vilniaus apygardos teismas 2023 m. gruodžio 11 d. nusprendė, kad „Tele2“ neturėjo vykdyti tokių įsipareigojimų. O, kadangi sutartyje jokie terminai nenurodyti, nutraukus paslaugos teikimą, nebuvo pažeisti susitarimai.
Po tokios išvados „Bitė“ kreipėsi į apeliacinį teismą.