Jis gresia dujų, šilumos ir elektros energijos kainų didėjimu ir smūgiu Lietuvos ūkio konkurencingumui. Vyriausybė privalo imtis visų priemonių, leisiančių sumažinti akcizo mokesčio neigiamą poveikį verslui ir gyventojams, o ne traktuoti šį mokestį kaip dar vieną pajamų šaltinį.
Labai svarbu, kad naujas mokestis būtų minimalaus dydžio ir taikomas tik tiems gamtinių dujų panaudojimo atvejams, t.y. tuomet, kada dujos yra naudojamos kaip energija, bet ne tada, kai dujos vartojamos kaip žaliava ar kitais Direktyvoje numatytais tikslais.
Būtina pasinaudoti visomis galimomis Direktyvos išimtimis. Siekiant padėti ūkiui, galima svarstyti ir akcizo elektros energijai mažinimą ar mokesčių mažinimą kitiems energijos produktams, pvz., elektros energijai.
Vyriausybė galvoja taikyti mažesnį, ar apskritai netaikyti akcizo mokesčio gamtinėms dujoms bendrai šilumos ir elektros energijos gamybai.
Taip pat galima pasinaudoti galimybe taikyti mažesnį, ar apskritai netaikyti akcizo mokesčio daug energijos naudojančioms įmonėms (kaip numatyta Direktyvoje 2003/96/EB).
Vyriausybė gali sumažinti ar net visiškai panaikinti akcizo poveikį, sumažindama neseniai gamtinėms dujoms įvestą tiekimo saugumo dedamąją (1,6 ct / m3) ir suskystintųjų gamtinių dujų terminalo priedą (3,8 ct / m3). Tikslią mažinimo apimtį galima būtų apskaičiuoti įvertinus tikslius gamtinių dujų kiekius, sunaudojamus versle ir buitinių vartotojų.