Latvijos oro bendrovė „airBaltic“ per 2012-uosius finansinius metus planuoja nuostolius sumažinti 50 mln. latų (247 mln. litų) iki 33 mln. latų (163 mln. litų). Įmonės vadovas teigia, kad pasiekti šiuos ambicingus tikslus pavyks restruktūrizavus įmonę.
„airBaltic“ vadovas Martinas Gaussas pripažįsta, kad 2011-ieji kompanijai buvo itin prasti, tačiau jis tikisi, kad jau šiemet rezultatai gerės ir bendrovė pradės mažinti nuostolius. Skaičiuojama, kad per šių metų I pusmetį bendrovės pajamos augo 8 proc. iki 104,7 mln. latų (518 mln. litų). Vis dėlto pelną „airBaltic“ prognozuoja tik 2014-aisiais, o šiuo metu norėdama tęsti veiklą yra priversta skolintis iš Latvijos vyriausybės.
„Į ateitį žiūrime optimistiškai, nes „airBaltic“ restruktūrizacijos planas kiekvieną mėnesį leidžia pasiekti vis geresnius rodiklius. Jei viską pavyks įgyvendinti taip, kaip planuojame, 2012 metų finansiniai rodikliai bus geresni nei pernai, – pažymi M. Gaussas. – Investuotojai į mus žvalgosi, tačiau viskas priklauso nuo akcininkų. Jau vyksta kalbos dėl galimo investavimo, tačiau kol kas negaliu paskelbti, su kuo derasi vyriausybė.“
Anot jo, kompanijos tikslas – neprarasti daugiau pinigų, o nuo 2014-ųjų „airBaltic“ jau galės pradėti grąžinti jai paskolintas lėšas.
„Vienas mūsų siekių – atnaujinti lėktuvų flotiles, nes tai suteiktų didžiulį pranašumą prieš konkurentus“, – pasakoja M. Gaussas.
Latviško kapitalo kompanija jau pasirašė ketinimų protokolą su „Bombardier Aerospace“ dėl dešimties naujų „CS300“ lėktuvų ir dar dešimties papildomų orlaivių įsigijimo teisių. Kontrakto suma sieks maždaug 764 mln. patvirtintų užsakymų lėktuvų pirkimui.
Šiemet „airBaltic“ optimizavo skrydžių skaičių 15 proc. iki 23,7 tūkst., o vidutinė bilieto kaina išaugo 8 proc. arba 5 latais (25 litais). Per šių metų I pusmetį bendrovė aptarnavo daugiau nei 1,4 mln. keleivių.
Šiuo metu kompanija siūlo 60 skirtingų tiesioginio skrydžio maršrutų iš pagrindinio oro uosto Rygoje.