• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas svarbiausių uždavinių įvedant eurą – informuoti visuomenę. Natūralu, kad, ruošiantis priimti bendrąją Europos valiutą, Lietuvos gyventojams kyla įvairių klausimų, abejonių ir baimių. Todėl Finansų ministerija dar liepą ėmėsi koordinuoti informacinę kampaniją, kuri turėjo aprėpti visus Lietuvos gyventojus.

Vienas svarbiausių uždavinių įvedant eurą – informuoti visuomenę. Natūralu, kad, ruošiantis priimti bendrąją Europos valiutą, Lietuvos gyventojams kyla įvairių klausimų, abejonių ir baimių. Todėl Finansų ministerija dar liepą ėmėsi koordinuoti informacinę kampaniją, kuri turėjo aprėpti visus Lietuvos gyventojus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Euro informacinė kampanija – jau matyti rezultatai

Šiuo tikslu buvo rengiami seminarai ir mokymai gyventojams, verslo atstovams, pažeidžiamoms grupėms, jaunimui. Pavyzdžiui, siekiant informuoti kuo daugiau Lietuvos gyventojų, iki 2014 m. lapkričio 60-yje savivaldybių lankėsi „Eurobusas“, buvo surengta 180 renginių, sulaukta 10 tūkstančių dalyvių, nuvažiuota 11 tūkstančių kilometrų.

REKLAMA

Kitas svarbus informacinės kampanijos darbas – leidinių siuntimas visiems Lietuvos namų ūkiams, kuriuose aptariami svarbiausi praktiniai euro įvedimo klausimai. Buvo pasirūpinta ir etninėmis grupėmis – leidiniai parašyti ne tik lietuvių, bet ir rusų bei lenkų kalbomis. Vėliau atlikta Eurobarometro apklausa parodė, kad 30 procentų Lietuvos gyventojų leidinius vertina kaip vieną iš naudingiausių informacijos apie eurą ir jo įvedimą gavimo būdų.

REKLAMA
REKLAMA

Informacinės kampanijos sėkmingumą liudija ir Eurobarometro duomenys – 70 procentų lietuvių sako, kad yra gerai informuoti su euro įvedimu susijusiais klausimais. Be to, 96 procentai gyventojų žino, kad euro įvedimo diena yra 2015 m. sausio 1-oji.

Gyventojų parama euro įvedimui

Naujausia Eurobarometro apklausa rodo, kad 51 procentas gyventojų mano, jog Lietuva yra pasirengusi įsivesti eurą. Taip pat 44 procentai apklaustųjų tikisi, kad euro įvedimo pasekmės Lietuvai bus teigiamos, o 37 procentai mano, kad euro įvedimas turės teigiamo poveikio ir jiems asmeniškai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai lietuvių nurodomi su euro įvedimu Lietuvoje susijusių lūkesčių pokyčiai iš kelių pateiktų atsakymo variantų (buvo galima pasirinkti daugiau negu vieną atsakymą) buvo tai, kad bus lengviau keliauti po kitas euro zonos šalis, – taip mano 86 procentai, o 50 procentų respondentų atsakė, kad bus įmanoma lengvai palyginti kainas Lietuvoje su kitų euro zonos šalių.

REKLAMA

Devyni iš dešimties respondentų (90 procentų – apklausoje dalyvavusių pirmą kartą) sako, kad jie asmeniškai sugebės prisitaikyti prie naujos valiutos.

Sąžiningas kainų perskaičiavimas

Kitas svarbus klausimas, keliantis nerimą visuomenėje, – baimė dėl kainų augimo. Eurobarometro duomenimis, lietuviai vis dar daugiausia baiminasi neigiamo poveikio: 84 procentai mano, kad kainos kils, ir tik 11 procentų – kad dėl euro kainos nesikeis. Be to, 76 procentai gyventojų išreiškė susirūpinimą dėl piktnaudžiavimo nustatant kainas euro įvedimo laikotarpiu.

REKLAMA

Jau nuo rugpjūčio verslo atstovai kviečiami prisijungti prie Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumo. Finansų ir Ūkio ministerijos ėmėsi bendradarbiauti ir pradėjo įgyvendinti sąžiningo kainų perskaičiavimo kampaniją. Jos tikslas – informuoti apie kainų perskaičiavimo ir kainų nurodymo dviem valiutomis taisykles, raginti įmones pasirašyti Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumą ir skatinti vartotojus apsipirkti pardavimo vietose, pasirašiusiose memorandumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl šios kampanijos jau daugiau nei 4 tūkstančiai verslo atstovų pasirašė Geros verslo praktikos, įvedant eurą, memorandumą, kuriuo įsipareigojo nesinaudoti euro įvedimu kaip pretekstu kelti prekių ir paslaugų kainas. Be to, jau daugiau nei 12 000 prekybos ir paslaugų vietų pažymėtos lipduku „Perskaičiuota sąžiningai“, kuris žymi atsakingo ir sąžiningo verslo vietas.

REKLAMA

Visus verslininkus (nesvarbu, jie prisijungė prie memorandumo ar ne) stebi net 17 valstybinių institucijų – jos prižiūri, kad verslo atstovai nesukčiautų.

„Jeigu nusižengiama kainų rodymo taisyklėms ar kitaip manipuliuojama kainomis prisidengiant euro įvedimu, nepriklausomai nuo to, ar yra prisijungę, ar neprisijungę prie memorandumo, pažeidėjai ne tik baudžiami pinginėmis baudomis, bet ir viešinami. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, koordinuojanti 17 vartotojų teises ginančių institucijų darbą, atlieka patikrinimus ir, nustačiusi pažeidimų, įspėja arba nubaudžia įstatymų nepaisančią įmonę ar verslininką. Baudos siekia iki 5 000 litų fiziniam asmeniui ir iki 10 000 litų įmonei. Pažeidėjų sąrašas skelbiamas viešai interneto svetainėse euro.lt ir vvtat.lt“, – patikino Finansų ministerijos Viešųjų ryšių skyrius.

REKLAMA

Taip pat visi Lietuvos gyventojai kviečiami būti sąmoningi ir prisidėti prie bendros gerovės – pastebėję nesąžiningą verslininkų elgesį, neteisingai perskaičiuotas kainas galite skambinti nemokama telefono linija 8 800 34 528. Gavę pranešimą apie galimą pažeidimą, inspektoriai privalo jį ištirti per tris darbo dienas, o nesąžiningų prekybos ir paslaugų vietų sąrašai skelbiami viešai.

Euras.lt (nuotr. organizatorių)

  

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų