1. IBM sukūrė nuosavą dizaino studiją
Augančią dizaino svarbą įvairiose verslo sektoriuose rodo garsių pasaulio kompanijų sprendimai. Štai prieš keletą metų informacinių technologijų (IT) korporacija IBM pranešė netikėtą žinią: ji nutarė atidaryti milžinišką dizaino studiją, įdarbinti joje apie 1.000 žmonių ir investuoti 100 mln. JAV dolerių. Kompanija paaiškino, kad to ją paskatino imtis supratimas, jog šiuolaikinis vartotojas patrauklaus dizaino tikisi ne tik rinkdamasis svetainės baldus ar naujus drabužius, bet ir naudodamasis kompiuterinėmis programomis.
2. Naudą patvirtina moksliniai tyrimai
Dizaino įtaką pardavimams patvirtina moksliniai tyrimai. Pavyzdžiui, žurnale „Psychology and Marketing“ paskelbto tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių smegenys skirtingai reaguoja į įvairias produktų pakuotes. Jei jų vizualinė išvaizda patinka, tuomet smegenyse „aktyvuojamos“ sritys, susijusios su teigiamomis emocijomis. Tyrėjų teigimu, tai daro didelę įtaką vartotojų pasirinkimui, elgsenai.
3. Dizainas padeda uždirbti pinigus
Prieš keletą metų organizacija Dizaino vadybos institutas (angl. Design Management Institute) atliko eksperimentą: ji sudarė sąrašą tarptautinių bendrovių, kurios didelį dėmesį versle skiria dizainui, ir palygino jų 10-ies pastarųjų metų finansinius rezultatus su 500 brangiausių JAV kompanijų (patenkančių į „S&P500“ indeksą) rezultatais. Paaiškėjo, kad dizainą vertinančių įmonių vertė per dešimtmetį išaugo net dvigubai daugiau (228 proc.) nei S&P 500.
4. „Apple“ sėkmės paslaptis
Verslo istorijoje galima rasti ne vieną pavyzdį, kai produkto ar net jo pakuotės dizainas tampa vienu didžiausių privalumų konkurencinėje kovoje. Tarp ryškiausių – kompanija „Apple“, kuri garsėja išskirtiniu dėmesiu dizainui, o žinomas dizaineris Johnatan Ive yra vienas aukščiausių šios kompanijos vadovų. Tai stipriai prisidėjo prie jos kultinio statuso sukūrimo ir padėjo tapti viena brangiausių pasaulio kompanijų, kurios vertė šiuo metu viršija 580 mlrd. JAV dolerių.
5. Galimybė Jūsų įmonei
Lietuvos įmonės taip pat raginamos sekti paskui gerąsias pasaulines praktikas ir aktyviau investuoti į dizainą. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojama investicijų priemonė „Dizainas LT“ skirta padėti Lietuvos įmonėms investuoti į paslaugų ir produktų dizainą, tokiu būdu stiprinant pardavimus, kuriant tvirtesnes pozicijas rinkoje.
Didžiausia vienam projektui galima skirti finansavimo suma yra 10 000 Eur, viena įmonė gali pateikti iki trijų skirtingų paraiškų. Priklausomai nuo įmonės dydžio, ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojama projekto dalis gali siekti nuo 50 iki75 proc. Iš viso pagal šią priemonę iki 2020 m. Lietuvoje suplanuota skirti 5,79 mln. Eur ES investicijų. Papildomai planuojama pritraukti 4,99 mln. eurų privačių lėšų, kuriomis prisidės pačios įmonės. Paraiškas šiai priemonei galima teikti iki lapkričio 28 d.
Daugiau informacijos apie „Dizainas LT“ priemonę galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų svetainėse.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.