Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS LT“ duomenimis, 2009 m. šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse krito 39,2 procento. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 329,6 mln. litų.
Pasak „TNS LT“ direktoriaus G.Juodpusio, kaip ir tikėtasi, 2009 m. pradžioje dėl neaiškios situacijos šalies ekonomikoje stipriai vėlavo reklamos biudžetų tvirtinimas, tai turėjo neigiamos įtakos 2009 m. reklamos rinkai. 2009 m. Lietuvos reklamos rinkos smukimas viršijo pesimistines prognozes, ji nukrito iki 2004 m. pradžios lygio.
„2009 metų reklamos monitoringo duomenys rodo, kad jau nuo 2009 m. sausio mėn. reklamos apimtis gana ženkliai sumažėjo. Tokia pat tendencija išliko visus metus, gal tik išskyrus vasaros mėnesius, kai ūgtelėjo reklamos apimtis televizijoje ir internete. Sumažėję reklamdavių biudžetai, kritę žiniasklaidos kanalų reklamos įkainiai, konkurencija tarp žiniasklaidos kanalų dėl reklamos pinigų lėmė spartų reklamos rinkos mažėjimą“, – teigė „TNS LT“ direktorius Gytis Juodpusis.
Kaip ir ankstesniais metais, 2009-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 44 proc. ir 21,8 procento. Lyginant su 2008 m., pernai buvo skiriama mažiau lėšų reklamai visuose žiniasklaidos kanaluose. Žurnalų reklamos pajamos krito 48,6 proc., laikraščių – 46,7 proc., televizijos - 37,2 proc., lauko reklamos rinkoje (įvertinus ir lauko vaizdo bei reklamos ant degalinių pylimosi pistoletų apimtį) – 36,1 proc., radijuje 28,2 proc., interneto reklamos rinkoje – 33,3 proc., kine – 8,3 procento.
Per 2009-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis krito nuo 161,25 iki 98,39 litų.
2009 m. aktyviausiai reklamavosi prekybos tinklai, mobiliojo ryšio operatoriai, maisto gamintojai, vaistinės, farmacijos bendrovės, valstybės institucijos, koncertų, renginių organizatoriai. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Tele2“, „Procter&Gamble“, „Bitė“, „Danone group“, „Henkel“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Maxima LT“, „Palink“, „L’Oreal”.
Vis dar pesimistines prognozes atskleidė ir „TNS LT“ šių metų vasario-kovo mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų ir žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai. Anot jų, 2010 metais Lietuvos reklamos rinka mažės 14 proc., televizijos reklamos rinka – 10 proc., radijo – 13 proc., laikraščių – 18 proc., žurnalų – 16 proc., lauko reklamos rinka – 12 proc., kino reklamos rinka – 13 procentų. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2010m. augs tik interneto reklamos rinka – 15 procentų.
Šalies reklamos rinkos tyrimą „TNS LT“ atliko pagal savo 2009 m. reklamos monitoringo duomenis, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais.
„TNS LT“ informacija