„New Agency“ atstovai Kretingos prekės ženklą Naujųjų išvakarėse pristatė Kretingos rajono savivaldybės tarybos politikams. Tarybos nariai ženklą priėmė gana palankiai, kai kurie jų stilizuotoje akyje dargi įžvelgė krikščionybės simbolį žuvį, taip ženklą bandydami sieti su Kretingą ir rajoną garsinančiais pranciškonų bei kitais vienuolynais, bažnyčiomis. Speciali komisija ženklui vertinti sudaryta nebuvo. Pirmi ženklą aptarė Savivaldybės vadovai, architektė, kiti specialistai. Už ženklo sukūrimą, jo pritaikymą naudoti Savivaldybė bendrovei „New Agency“ sumokėjo beveik 12 tūkst. eurų.
Ženklas skirtas Kretingos pristatymui, atpažinimui tiek šalies, tiek užsienio auditorijai. „Ženklą galės naudoti visi – ir Savivaldybės įmonės, įstaigos, ir verslas“, – patikino mero pavaduotoja Danutė Skruibienė. Tačiau norint naudoti ženklą, tarkime, kad ir privačios įmonės reklamai, teks paisyti dizainerių nustatyto ženklo spalviškumo, grafinio vaizdo, kitų reikalavimų. „Be abejo, visiškai suprasti logotipą šiek tiek užtruks. Kai administracija (Savivaldybės, – „P. n.“ past.) pradės jį naudoti, tada atsiskleis jo grožis ir patogumas“, – sakė „Pajūrio naujienoms“ bendrovės „New Agency“ atstovas Laimonas Trota.
„Pajūrio naujienų“ paprašytas, savo pastebėjimus apie Kretingos prekės ženklą išsakė Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakulteto dekanas, profesorius Alvydas Klimas. Jo teigimu, visada kuriant ir vertinant tokius ženklus, iškyla tos vietovės, kuriai jie skiriami, identiteto klausimas: kas tam miestui, rajonui yra svarbiausia, kokie, plačiąja prasme, ženklai jam yra būdingi, kokią žinią norima paskleisti, ką rodyti, kaip rodyti.
Į šiuos klausimus galima atsakyti tik analizuojant istoriją, aplinką, architektūrinį, folklorinį palikimą ir kt. – bandyti užčiuopti giluminius, būdingus tik tam regionui bruožus. „Tai yra sudėtingas ir reikalaujantis didelės kūrybinės potencijos darbas“, – sakė profesorius. Jo teigimu, tokiam ženklui labai svarbūs yra ir ženklo aiškumo, suprantamo, grafinių elementų įskaitomumo bei panašūs kriterijai. „Patikrinimui galima naudoti paprastus eksperimentus su prasmėmis, pvz., ar pasikeis grafinio ženklo prasmė pakeitus užrašą „Kretinga“ į „Skuodas“? Skuodą taip pat galima pamatyti širdimi“, – kalbėjo prof. A. Klimas. Jis akcentavo, jog toks ženklas kuriamas ilgam ir daugeliui vartotojų, todėl svarbi yra ir jų nuomonė.
„New Agency“ sukurtas Kretingos prekės ženklas tebėra neužpatentuotas. Turizmo informacijos centras patvirtino, jog ženklas bus užpatentuotas šį pavasarį.