Šimtai gelbėtojų darbavosi nelaimės vietoje, mėgindami išvaduoti keleivius, įstrigusius sulamdytuose vagonuose. Avarija įvyko miškingoje vietovėje netoli kurortinio miestelio Bad Aiblingo, už maždaug 60 km į pietryčius nuo Miuncheno pietinėje Bavarijos žemėje.
Nuo bėgių nulėkė ir apvirto du vieno traukinio vagonai, o trečio priekis buvo sudaužytas. Aplink avarijos vietą šalia upės pažirusios mėlynos, geltonos ir sidabro spalvos metalo nuolaužos.
„Dabar yra devyni žuvusieji“, – sakė policijos atstovas Juergenas Thaimeieris. Policija savo pranešime nurodė, kad dar vienas žmogus tebėra dingęs – tikriausiai įstrigęs tarp nuolaužų.
Policijos pranešime sakoma, kad 18 žmonių buvo sunkiai sužeisti, o 90 patyrė lengvų traumų.
Tarp žuvusiųjų buvo abiejų traukinių mašinistai ir du konduktoriai, nurodė vietos transliuotojas „Bayerischer Rundfunk“.
Pradėtas tyrimas turės nustatyti, ar ši avarija įvyko dėl „techninio gedimo, ar dėl žmogaus klaidos“, į nelaimės vietą atvykęs susisiekimo ministras Alexander'as Dobrindtas sakė naujienų televizijai NTV.
Šimtai ugniagesių, gelbėjimo tarnybų darbuotojų ir policijos pareigūnų pasiųsta į gelbėjimo operaciją, kuri vyko sudėtingomis sąlygomis, nes avarijos vieta miškingoje vietovėje yra sunkiai pasiekiama, pažymėjo J.Thalmeieris.
Gelbėtojai sutelkė pastangas traukinių susidūrimo vietoje, elektriniais pjūklais pjaustydami sulamdytus vagonus.
Atvyko ir gelbėtojų iš kaimyninės Austrijos, nurodė NTV.
Kalnų gelbėtojas Joergas Beckeris sakė NTV: „Minėta vietovė ne vien sunkiai pasiekiama – dėl didelio sužeistųjų skaičiaus reikėjo glaudžiai koordinuoti veiksmus tarp daugybės gelbėtojų ir pagalbos grupių.“
Didelis sukrėtimas
„Šis tragiškas incidentas įvyko vienavėžio geležinkelio ruože tarp Rozenheimo ir Holckircheno šį rytą, tuojau po 7 val. (vietos, 8 val. Lietuvos) laiku“, – savo pranešime rašo regioninė geležinkelių bendrovė „Meridian“, kuri yra Prancūzijos įmonių grupės „Transdev“ antrinė bendrovė.
Bavarijos policijos pareigūnas Raineris Scharfas sakė, kad „sprendžiant iš avarijos masto, manome, kad abu regioninių reisų traukiniai susidūrė kaktomuša, judėdami nedideliu greičiu“.
Į įvykio vietą pasiųsta apie 12 gelbėtojų sraigtasparnių; televizijos reportaže parodyti jie laukiantys nutūpę aikštelėje prie miško. Gelbėtojai neštuvais gabeno sužeistuosius į orlaivius.
Šiame geležinkelio ruože ir dviejuose šalia esančiuose keliuose eismas sustabdytas.
„Ši avarija mums yra milžiniškas sukrėtimas“, – sakė Bavarijos geležinkelių bendrovės BOB, kuri yra to ruožo operatorė, vadovas Berndas Rosenbuschas.
„Padarysime viską, kad padėtume keleiviams, jų artimiesiems ir mūsų darbuotojams“, – pridūrė jis.
„Transdev“ generalinis direktorius Christianas Schreyeris taip pat sakė: „Esame smarkiai sukrėsti ir apstulbinti tokio įvykio. Mūsų mintys – su aukomis ir aukų šeimomis.“
Kai Vokietijos geležinkelių valdymas buvo liberalizuotas praėjusio amžiaus 10-ajame dešimtmetyje, BOB, kuri yra „Transdev“ antrinė įmonė, tapo viena iš operatorių, konkuruojančių su valstybine įmone „Deutsche Bahn“.
Pastaroji, nors ir prarado monopolines pozicijas, tebevaldo savo geležinkelių tinklą.
Ši traukinių avarija šalyje yra pirmoji nusinešusi žmonių gyvybių po 2012 metų balandžio, kai trys žmonės žuvo, dar 13 buvo sužeisti, susidūrus dviem regioniniams traukiniams Vokietijos vakariniame Ofenbacho mieste.
Pražūtingiausia šalyje geležinkelio avarija nuo Antrojo pasaulinio karo įvyko 1998 metais, kai greitasis ICE traukinys, kursavęs tarp Miuncheno ir Hamburgo, nulėkė nuo bėgių šiauriniame Ešedės mieste. Tąsyk žuvo 101 žmogus, sužeisti 88.