• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje daugelis šeimų kasdien naudojasi automobiliais, kai kurios jų turi net ne po vieną. Tačiau turėti automobilį Singapūre, vienoje brangiausių pasaulio šalių, visada buvo prabanga. Tiesa, dabar išlaidos automobiliui sumušė visų laikų rekordą.

Lietuvoje daugelis šeimų kasdien naudojasi automobiliais, kai kurios jų turi net ne po vieną. Tačiau turėti automobilį Singapūre, vienoje brangiausių pasaulio šalių, visada buvo prabanga. Tiesa, dabar išlaidos automobiliui sumušė visų laikų rekordą.

REKLAMA

10 metų teisių sertifikatas dabar kainuoja daugiau nei bet kada – mažiausiai 72 tūkst. eurų (104 tūkst. Singapūro dolerių) – ir daugiau nei keturis kartus viršija 2020 m. kainą, kaip rodo Sausumos transporto tarnybos duomenys, skelbia CNN.

Minėtąjį sertifikatą Singapūro gyventojai privalo įsigyti, jei nori turėti teisę įsigyti automobilį. Ir ši suma leidžia įgyti teisę nusipirkti tik standartinį A kategorijos automobilį su mažu ar vidutiniu varikliu, kurio tūris siekia iki 1 600 cm3.

Norintys didesnio ar galingesnio automobilio, pavyzdžiui, visureigio, turi sumokėti 101 tūkst. eurų (146 tūkst. Singapūro dolerių). O kur dar išlaidos už pačią transporto priemonę.

REKLAMA
REKLAMA

Kvotų sistema Singapūre įvesta 1990 m., siekiant sumažinti spūsčių ir išmetamųjų teršalų kiekį šalyje, kur trūksta vietos ir gyvena 5,9 mln. gyventojų, tačiau labai įspūdingai išplėtotas viešojo transporto tinklas.

REKLAMA

Remiantis Statistikos departamento duomenimis, vidutinis Singapūro gyventojas negali įpirkti teisės turėti automobilį, nes vidutinės mėnesinės namų ūkio pajamos 2022 m. siekė 7 tūkst. eurų (10 099 Singapūro dolerių).

Dalis gyventojų nerimauja

Vietinis automobilių pardavėjas Ricky Gohas CNN pasakojo, kad išgirdęs apie teisės įsigyti automobilį kainos padidėjimą „vos nenualpo“. 

REKLAMA
REKLAMA

„Pardavimai jau ir taip buvo tokie prasti. Verslui bus dar blogiau“, – sakė jis.

Dviejų vaikų mama Wong Hui Min pripažino, kad gali tekti permąstyti, kaip stipriai jai reikia automobilio, nepaisant to, kad jis dažniausiai naudojamas šeimos poreikiams.

„Daug plušu, gabendama vaikus į mokyklą ir iš jos, taip pat į kitas veiklas, pavyzdžiui, plaukimo pamokas ar pas korepetitorių. Man reikia nuosavo automobilio. Kviesti taksi ar pavėžėjus man tiesiog nėra patogu“, – sakė ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Singapūriečių šeima vidutiniškai turi taupyti metų metus vien tam, kad nusipirktų automobilį, kuris patenkintų jų poreikius, – tęsė Wong. – Nežinau, ar ir ateityje galėsiu sau leisti išlaikyti savo automobilį“.

Vietos gyventojai sako, kad gyvenimas Singapūre, kuris ir taip jau buvo pripažintas brangiausiu pasaulio miestu, pastaraisiais metais tapo nepaprastai brangus dėl nuolatinės infliacijos, didėjančių viešųjų būstų kainų ir lėtėjančios ekonomikos.

REKLAMA

Tačiau kvotų sistemos šalininkai teigia, kad ji padėjo Singapūrui išvengti spūsčių, kurios nuolat siautėja kitose Pietryčių Azijos sostinėse, tokiose kaip Bankokas, Džakarta ir Hanojus.

Tie, kurie negali sau leisti įsigyti leidimo turėti automobilį, gali pasinaudoti plačia Singapūro viešojo transporto sistema, kurią. Be to, galima įsigyti motociklą, kuriems taikomi pigesni leidimai, kainuojantys 7,5 tūkst. eurų (10 856 Singapūro dolerius).

Koks puikus sektinas pavyzdys Lietuvai:) Nepraleiskite progos perimti puikiąją patirtį.
Šitą straipsnį 100procentų užsakė aplinkos ministerija, nes rekomendavo lobistai ir liepė lopiukas.


Gal reiktu Lietuvoje ? Mes durniu šalis
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų