J. Roberts sakė, kad dauguma oro linijų laikosi Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) gairių, kaip elgtis, jei keleivis laikomas mirusiu. Patvirtinti jo mirties be medikų neįmanoma, o jie dažnai tai gali padaryti tik nusileidę. Todėl pirmiausiai reikėtų užmerkti keleivio akis ir įdėti jį į kūno maišą (jei toks yra) arba užkloti antklode iki kaklo. Kūnas turėtų būti perkeltas į vietą toliau nuo kitų keleivių arba į kitą orlaivio dalį.
Guldyti ant praėjimų negalima, virtuvėlėje – taip pat
Buvęs stiuardas sako, kad komanda „stengsis suteikti mirusiam kūnui nors kiek padorią formą“, patalpindama jį tuščiame praėjime ir naudodama užuolaidas, antklodes bei pritemdytą šviesą, tačiau jie gali neturėti didelio pasirinkimo: jei lėktuvas pilnas, mirę keleiviai paprastai grąžinami į savo vietą.
Vis dėlto kūno negalima guldyti į virtuvėlę, kad jis neužstotų avarinio išėjimo. Jo taip pat negalima palikti praėjimuose avarinės evakuacijos atveju arba padėti įgulos poilsio zonoje tolimųjų skrydžių metu.
„Nuo aptarnavimo pereiname prie žmonių gyvybių gelbėjimo, laidotuvių, darbo su lavonais, o tada susiduriame su minia. Turime pagalvoti: „Gerai, vis tiek turime pamaitinti 300 žmonių pusryčiais ar vakariene, ir turime su tuo susitvarkyti“, - sako J. Robertas.
Praėjusį mėnesį viena australų pora pasakojo apie savo „traumuojančią“ patirtį, kai skrydžio iš Melburno į Dohą metu sėdėjo šalia savo kaimyno lavono. Likusias keturias skrydžio valandas skrydžio palydovai mirusios moters kūną, užklotą antklodėmis, padėjo šalia poros. Tuo metu oro linijų bendrovė teigė, kad laikėsi atitinkamų instrukcijų, ir atsiprašė už „bet kokius nepatogumus ar rūpesčius, kuriuos galėjo sukelti šis incidentas“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!