• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mirė gerbiama Lietuvos mokslų daktarė

Netekome ilgametės Nacionalinės Mikalojaus Konstantinos Čiurlionio menų mokyklos mokytojos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorės, ilgametės Pedagogikos katedros vedėjos, mokslų daktarės, ne vienos knygos autorės Liucijos Gražinos Ramonaitės-Drąsutienės, pranešė Lietuvos muzikų sąjunga.

Netekome ilgametės Nacionalinės Mikalojaus Konstantinos Čiurlionio menų mokyklos mokytojos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorės, ilgametės Pedagogikos katedros vedėjos, mokslų daktarės, ne vienos knygos autorės Liucijos Gražinos Ramonaitės-Drąsutienės, pranešė Lietuvos muzikų sąjunga.

REKLAMA

Urna laidojimui iš Antakalnio kapinėse iš Olandų laidojimo namų 1-osios salės bus išnešama pirmadienį 13 valandą.

Atsisveikinama su gerbiama mokslų daktare, pedagoge

Liucija Drąsutienė 1960 baigė Lietuvos konservatoriją, Balio Dvariono fortepijono klasę. 1959–1961 metais dirbo Lietuvos operos ir baleto teatro koncertmeistere, 1960–2005 – Čiurlionio menų mokyklos fortepijono mokytoja. Nuo 1973 dėstė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, 1991–2008 buvo Pedagogikos katedros vedėja; profesorė (2003).

Parašė knygas Fortepijono metodikos tradicijos ir dabartis (2004), Lietuvos fortepijono pedagogikos puslapiai: XX amžius (2015). Paskelbė daugiau kaip 50 mokslinių straipsnių. Išugdė daug garsių pianistų, tarp jų – Petras Geniušas, Gabrielius  Alekna, Albina Šikšniūtė, Daumantas Kirilauskas, Artas Balakauskas ir kt.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos muzikų sąjunga pareiškė užuojautą vyrui Algiui, sūnui Evaldui su šeima, anūkėms Barborai ir Kotrynai, kitiems šeimos narius, ir kelioms kartoms mokinių, kolegų, ir draugų, susidūrusių su šviesia Liucijos Drąsutienės asmenybe.

REKLAMA

Savo prisiminimais apie Liuciją Gražiną Ramonaitę-Drąsutienę pasidalijo buvęs jos mokinys, pianistas, muzikos menų daktaras Gabrielius Alekna.

„Mirė mano fortepijono Mokytoja profesorė Liucija Drąsutienė. Profesiniame lauke ji buvo bene autoritetingiausia šalyje fortepijono pedagogikos bei fortepijono pedagogikos istorijos tyrėja ir ekspertė, paskelbusi darbų ir išleidusi ne vieną knygą šiose srityse, ilgametė LMTA Pedagogikos katedros vedėja, ir neabejotinai viena geriausių Lietuvos fortepijono pedagogių.

REKLAMA
REKLAMA

O man ir kitiems jos mokiniams ji buvo daugiau nei fortepijono mokytoja. Pedagogė iš pašaukimo, šalia mano tėvų ji buvo svarbiausias žmogus formavęs mano asmenybę. Jos visada kryptingą ir gerai artikuliuotą įtaką jaučiu iki šiol.

Pas profesorę Drąsutienę mokiausi devynerius metus, pradedant septinta klase Čiurlionio gimnazijoje ir baigiant trečiu kursu Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, iki pat išvykstant tęsti studijų Niujorke. Nepaisant jautraus amžiaus, per visus devynerius metus man nė karto nekilo mintis keisti pedagogą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kertinis Mokytojos filosofijos akmuo buvo įsitikinimas kad pianistas – tai ne profesija, o gyvenimo būdas. Todėl tinkamų asmenybės bruožų ir vertybių ugdymas jai buvo tiek pat svarbus (jei ne svarbesnis) kaip muzikinio amato mokymas.

Sėkmės pedagoginiame darbe jai pavyko pasiekti turbūt labiausiai todėl, kad ji pati pasižymėjo tomis savybėmis, kurias siekė įskiepyti savo mokiniams. Ji visada buvo tikras darbštumo, reiklumo sau, savidisciplinos, nuolatinio tobulėjimo savoje srityje pavyzdys.

REKLAMA

Žavėtis buvo galima kaip ji balansavo dviem darbais ir šeima, rašydama disertaciją. Arba kaip jau įkopusi į septintą dešimtį ji ėmėsi visiškai nuo pradžių mokytis anglų kalbos ir netrukus jau skaitė ta kalba ją dominančią literatūrą.

O ir pensiniame amžiuje Mokytoja aktyviai tęsė tyrimus ir publikavo, išlaikė platų akiratį, nuolat lankė ar kitais būdais stebėjo koncertus, keliavo, iki pat šių metų kasdien virš valandos vaikščiodavo.

REKLAMA

Mokytoja aistringai mylėjo savo darbą ir buvo atsidavusi savo mokiniams. Nepamenu jos skaičiuojant pamokas ar man skirtą pamokų laiką. Duodama viską ką gali, iš mūsų taip pat reikalavo maksimalių pastangų.

Čiurlionio gimnazijoje visada skambindavome viena įskaita per metus daugiau negu buvo reikalaujama, nekalbant apie nuolatinį ruošimąsi koncertams ir konkursams.

Nesiliaujantis, tačiau labai nuosekliai parinktas repertuaro srautas kurį turėdavome įsisavinti buvo mokytojos Drąsutienės metodikos esmė. Jos įsitikinimu, beje, visiškai pasiteisinančiu, kiekybė, nuolat grūdinama koncertinėje ar konkursinėje įtampoje, virsta kokybe.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmiausia iš Mokytojos išmokau blaiviai vertinti ir nesureikšminti tiek nesėkmių, tiek sėkmės, ir nuolat prisiminti kad „kiekvienas turi savą kelią“. Iš jos nuolat girdėdavau kaip svarbu sugebėti paskirstyti savo dėmesį ir organizuoti laiką taip kad rastum jo ne tik užsiėmimui fortepijonu, bet ir kitiems svarbiems dalykams.

Šios pamokos pravertė mano tolesnėse studijose ir po jų. Bendro ir muzikinio išsilavinimo ir apskritai erudicijos svarba menininkui buvo nuolat pabrėžiama.

REKLAMA

Mokytoja sakydavo kad „nėra nieko baisiau kaip kvailas pianistas“, ir kad intelekto lygis neišvengiamai atsispindi muzikavime. Sakysime, matematiką, nuo seniausių laikų laikomą artima muzikos giminaite, Mokytoja laikė itin svarbia pianisto ugdyme. Intelektas jai niekada nereiškė informacijos kaupimo, o atvirkščiai – mokinio kritinio mąstymo ugdymas jai turėjo kertinę reikšmę, vardan ko man teko pereiti tam tikrus išbandymus.

REKLAMA

Jie susidėjo iš to, kad Mokytoja išreikšdavo pastabas, visiškai priešingas praėjusios pamokos pastaboms. Jei stengdavausi paklusniai įgyvendinti naujus nurodymus, būdavau sugėdinamas, kad priimu vienas kitam priešingus dalykus nemąstydamas.

Mokytoja Drąsutienė buvo unikali ir tuo kad, skirtingai nuo daugelio muzikų mokytojų ir tėvų serginčių juos nuo bet kokios gink Dieve pavojingos fizinės veiklos, skatino savo mokinius sportuoti. Mokytoja puikiai suprato kad atlikėjui būtina fizinė energija ir ištvermė. Tad aš ir kiti jos mokiniai drąsiai lankydavome krepšinio treniruotes Čiurlionio gimnazijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokytoja atidžiai sekė savo buvusių mokinių veiklą net ir dešimtmečiams praėjus po studijų, kiek laikas ir savijauta leido lankydavosi mūsų koncertuose, o po jų labai šiltai ir tuo pačiu sąžiningai mus įvertindavo. Žinoma, jos buvimas salėje sukeldavo ypatingo jaudulio ir paskatindavo dar labiau pasitempti.

Mokytoja, pasigesiu mūsų susitikimų prie kavos puodelio Jūsų namuose, įkvepiančių ir mąstyti skatinančių pokalbių, ir išmintingų, padrąsinančių, niekada neišsenkančių Jūsų patarimų.

Ilsėkitės ramybėje, miela Mokytoja“, – dalijosi G. Alekna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų