Latvijos sostinės meras Vilnis Kirsis pasikvietė jį į savo kabinetą ir pagyrė, rašo press.lv.
„Ačiū Rygos 71-osios vidurinės mokyklos istorijos mokytojui Andrejui Vasiljevui už tvirtą moralinę poziciją, kurią jis perduoda ir kurios moko savo mokinius! Tokie Roslikovai (prorusiškas Latvijos parlementaras) ir uždaro būdo rėksniai nėra ir nebus mūsų vertybių ir moralinio kompaso įsikūnijimas. Dar vienas nesėkmingas bandymas apšmeižti, sumenkinti, perrašyti istoriją“, – rašė Rygos meras Vilnis Kirsis socialiniame tinkle „X“. Jis taip pat paskelbė nuotrauką iš savo kabineto Rygos miesto taryboje, kur 71-osios mokyklos mokytojas buvo pakviestas pokalbiui.
Latvijos rusakalbiai, savo ruožtu, tokį mokytojo poelgį kritikavo. Pažymėtina, kad vaikai Latvijos mokyklose formaliai privalo atsistoti tik tada, kai skamba Latvijos himnas, nes tai numatyta įstatyme.
Paldies Rīgas 71. vidusskolas vēstures skolotājam Andrejam Vasiļjevam par stingro morālo stāju,ko viņš nodod un māca saviem audzēkņiem! rosļikovi un līdzi bļāvēji nav un nebūs mūsu vērtību un godprātības kompass. Vēl viens nesekmīgs mēģinājums nomelnot, graut, pārrakstīt vēsturi. pic.twitter.com/8syYaxkSnD
REKLAMA— Vilnis Ķirsis (@VilnisKirsis) March 24, 2025
Filmavimą tik imitavo?
Latvijos socialiniuose tinkluose pradėjo plisti vaizdo įrašas, kuriame Rygos 71-osios mokyklos mokytojas, mojuodamas mobiliuoju telefonu vaikšto po klasę ir bando priversti moksleivius atsistoti giedant Ukrainos himną: „Jūs pāradāt savas īstas sējas„ („Parodykite savo tikruosius veidus").
Rygos miesto tarybos Švietimo, kultūros ir sporto departamentas taip pat tyrė, kas įvyko per pamoką. Jie pažymi, kad tą dieną mokykloje buvo minimos trečiosios visiško karo Ukrainoje metinės. Devintokams buvo rodomas filmas apie karą. Tada mokytoja pasiūlė pagerbti aukų atminimą tylos minute ir įjungė Ukrainos himną, paaiškino Švietimo, kultūros ir sporto departamento atstovė Anita Peterkopa.
„Filmukas interpretuojamas įvairiai. Mokytojas, matome, bando drausminti klasę ir parodo, kaip reikia būti tolerantiškam šioje situacijoje atmintiną akimirką.“
Departamentas taip pat pabrėžia, kad mokytojas nefilmavo vaikų, o tik imitavo filmavimą.
„Mokytojas nefilmavo, jis naudojo telefoną kaip drausminimo priemonę, manydamas, kad vaikai bus paklusnesni. Iš tikrųjų mokytojas nefilmavo.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!