„Ryanair“ vadovas Michaelas O‘Leary pagrasino, kad padidinus mokesčius sumažins oro linijų bendrovės skrydžių į Prancūziją ir iš jos skaičių.
Praėjusią savaitę surengtoje spaudos konferencijoje M. O‘Leary sakė: „Prancūzija jau dabar yra didelių mokesčių šalis, ir jei ji dar labiau padidins ir taip didelius mokesčius, tikriausiai sumažinsime savo pajėgumus [į Prancūziją ir iš jos].“
Aviakompanija aiškiai pareiškė mananti, kad oro susisiekimas Europoje būtų efektyvesnis, o turizmas ir eismas kai kuriuose regionuose išaugtų, jei būtų panaikinta tam tikra politika.
Naujųjų metų dieną paskelbusi „rezoliucijų“ manifestą, „Ryanair“ teigė, kad ragina vyriausybes panaikinti aviacijos mokesčius, sumažinti oro eismo valdymo (ATC) mokesčius ir pasistengti, kad pirmosios rytinės išvykimo bangos metu ATC dirbtų visu pajėgumu, taip pat atsisakyti skrydžių limitų.
M. O‘Leary sakė, kad „2025-ieji turi būti konkurencingumo ir augimo metai visoje Europoje“.
Ir pridūrė: „Per daug Europos šalių, tokių kaip Prancūzija, Vokietija ir Jungtinė Karalystė, ekonomikos stagnuoja dėl reguliavimo, didesnių mokesčių ir netinkamo vyriausybės valdymo. Laikas grįžti prie reguliavimo panaikinimo ir sutelkti dėmesį į tas politikos sritis, kurios užtikrina augimą.“
„Ryanair“ uždarys savo dvi bazes Danijoje
Sausio pabaigoje pigių skrydžių bendrovė paskelbė, kad uždarys savo dvi bazes Bilundo oro uoste, o tai, jos teigimu, reikštų 200 mln. JAV dolerių (apie 190,6 mln. eurų) investicijų nuostolį.
Oro bendrovė pridūrė, kad iki kovo pabaigos nutrauks visus maršrutus į Olborgo miestą Danijos šiaurėje ir iš jo.
„Ryanair“ teigė, kad šie sprendimai priimti dėl Danijos vyriausybės planų nuo 2025 m. sausio mėn. įvesti iki 50 DKK (apie 6,7 eurų) aviacijos mokestį vienam išvykstančiam keleiviui, taip pat dėl Bilundo oro uosto nesugebėjimo susitarti dėl konkurencingos ilgalaikės sutarties.
„Ryanair“ atstovas spaudai teigė: „Labai apgailestaujame, kad nuo kovo pabaigos uždarome savo dviejų lėktuvų bazę Bilunde ir veiklą Olborge, tačiau po trumparegiško Danijos vyriausybės sprendimo nuo 2025 m. sausio mėn. įvesti žalingą aviacijos mokestį neturėjome kito pasirinkimo.“
„Deja, dėl šio žalingo aviacijos mokesčio Danija (ypač regioninė Danija) tampa beviltiškai nekonkurencinga, palyginti su kitomis ES šalimis, pavyzdžiui, Švedija, Vengrija ir Italijos regionais, kurie panaikina aviacijos mokesčius, kad paskatintų eismo atsigavimą ir augimą“, – tęsė jis.
Ir pridūrė: „Dėl to Danijos susisiekimas, eismas, darbo vietos, ekonomikos atsigavimas ir augimas patirs nepataisomą žalą – ypač regioniniuose oro uostuose, kur jie priklauso nuo veiksmingų ir pigių oro susisiekimo paslaugų.“
Pokyčiai laukia ir Italijos
Sausio mėn. oro bendrovė „Ryanair“ taip pat paskelbė, kad planuoja atšauks vieną iš Romoje esančių orlaivių iš Leonardo da Vinčio tarptautinio oro uosto, aptarnaujančio šį miestą.
Aviakompanija teigė, kad taip pasielgė dėl padidėjusių oro uosto išlaidų ir vyriausybės sprendimo nuo 2025 m. balandžio 1 d. padidinti savivaldybės mokestį didžiuosiuose Italijos oro uostuose.
„Ryanair“ generalinis direktorius Eddie Wilsonas sakė: „Ryanair“ dar kartą ragina vyriausybę skubiai panaikinti pernelyg didelį skrydžių apribojimą Čampino oro uoste – nuo 65 iki 130 skrydžių per dieną, taip pat atšaukti trumparegišką sprendimą nuo 2025 m. didinti keleivių mokesčius didžiuosiuose Italijos oro uostuose.“
Sumažins skrydžių į Vokietiją pasiūlą
Praėjusių metų spalio mėn. bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad 2025 m. vasarą skrydžių į Vokietiją pasiūlą sumažins dar 12 proc.
Kaip priežastį ji nurodė tai, kad Vokietijos vyriausybė nesugebėjo sumažinti aviacijos mokesčių, saugumo ir oro eismo kontrolės mokesčių.
Ji pridūrė, kad uždarys Dortmundo, Drezdeno ir Leipcigo bazes, taip pat 60 proc. sumažins paslaugų Hamburge skaičių ir iš viso vasarą panaikins 22 maršrutus.
Skrydžių skaičius sumažės ir Ispanijoje
Praėjusį mėnesį „Ryanair“ paskelbė, kad šią vasarą sumažins skrydžių skaičių Ispanijoje (maždaug 800 tūkst.), motyvuodama „pernelyg dideliais oro uostų mokesčiais“.
Oro linijų bendrovė teigė planuojanti sumažinti apie 12 maršrutų, nes skundėsi Ispanijos oro uostų operatoriaus „Aena“ taikomais mokesčiais ir paskatų augti trūkumu.
Nors Ispanijos vyriausybė 2021 m. nusprendė penkeriems metams įšaldyti oro uostų mokesčius „Covid-19“ pandemijos metu, „Ryanair“ teigė, kad „Aena“ kasmet bandė didinti mokesčius, ypač Ispanijos regioniniuose oro uostuose.
Oro transporto bendrovė pareiškė, kad nutrauks veiklą Chereso oro uoste Ispanijos pietuose ir Valjadolido oro uoste toliau į šiaurę ir išregistruos vieną Santjage bazuojamą orlaivį.
„Ryanair“ taip pat planuoja iki 2025 m. vasaros sumažinti skrydžių skaičių penkiuose regioniniuose oro uostuose: Vigo – 61 proc., Santjago – 28 proc., Saragosos – 20 proc., Astūrijos – 11 proc. ir Santandero – 5 proc.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!