Dabar Rusijos atominių ledlaužių laivyną sudaro vienas 60 megavatų (MW) galios ir trys 40 MW galios ledlaužiai.
„Per artimiausius trejus metus atominių ledlaužių laivyną papildys dar trys laivai. Sulaukėme vyriausybės sprendimo dėl dar dviejų universalių atominių ledlaužių statybos, kad 2030 metais laivyba Šiaurės jūrų keliu vyktų visais metų laikais“, – Sankt Peterburge vykstančiame tarptautiniame Arkties forume kalbėjo A. Lichačiovas.
„Bet svarbiausias įvykis – 120 MW galios ledlaužis. Tai – naujos kartos ledlaužis, kuris pajėgus pralaužti iki 2 metrų storio ledą, plaukdamas ne mažesniu kaip 18-20 kilometrų per valandą greičiu. Jis ir mažesni atominiai ledlaužiai užtikrins komercinę laivyną Arktyje ištisus metus“, – pridūrė „Rosatom“ vadovas.
Šiaurės jūrų kelias leidžia gerokai sumažinti krovinių gabenimo tarp Pietryčių Azijos ir Europos laiką bei sąnaudas, palyginti su tradiciniais laikomais maršrutais per Sueco ar Panamos kanalus.