Pirmadienį Toronto oro uoste apvirto lėktuvas, buvo sužeista 18 žmonių.
Tai įvyko po kitų neseniai Šiaurės Amerikoje įvykusių oro incidentų, įskaitant JAV karinio sraigtasparnio ir keleivinio lėktuvo susidūrimą ore Vašingtone, per kurį žuvo 67 žmonės, ir medicinos transporto lėktuvo katastrofą Filadelfijoje, per kurią žuvo septyni žmonės.

Patarimai, kaip padidinti šansus išgyventi
Kelionių saugos ekspertai ir avarijas išgyvenę žmonės dalijasi patarimais, kaip padidinti šansus išgyventi lėktuvo avariją.
Aviacijos analitikė Mary Schiavo sako, kad įlipus į lėktuvą yra svarbu apsižiūrėti, kur yra artimiausi išėjimai iš lėktuvo. Taip pat svarbu apsižiūrėti, kaip būtų greičiausia išeiti iš lėktuvo.
Išėjimų iš lėktuvo vietą prieš kiekvieną skrydį parodo skrydžio palydovai. Nors dažnai skraidantiems keleiviams gali atrodyti, kad tas pats pranešimas kartojasi, jo ignoravimas gali turėti mirtinų pasekmių.
Jos patarimą kartoja ir aviacijos saugos paslaugų bendrovių „Afuzion Inc.“ generalinis direktorius Vance Hilderman.
„Turėtumėte atkreipti dėmesį į lėktuvą kylant ir leidžiantis. Tomis akimirkomis padėkite telefoną į šalį, išklausykite saugos instruktažą ir tiesiog atkreipkite dėmesį į tai, kas vyksta.
Išsiaiškinkite, kur yra artimiausias išėjimas, kaip išeitumėte avariniu atveju ir panašiai. Tai gali būti labai svarbu“, – pabrėžia jis.
Skrydžių palydovai ne tik parodo visus lėktuvo išėjimus, bet ir paaiškina, ką daryti avarijos atveju, įskaitant atvejus, kai lėktuvas nukrenta virš vandens.




Dalykas, kurį pamiršta keleiviai
Joshas Peltzas, kuris buvo garsiosios 2009 m. Hadsono upėje įvykusios lėktuvo avarijos keleivis, pasakojo, kad saugos procedūrų išmanymas yra labai svarbu ir gali padėti išsigelbėti iš lėktuvo.
„Apie 300 pėdų aukštyje pradėjau skaityti instrukcijas. Ten buvo šeši žingsniai, ir aš juos perskaičiau du ar tris kartus, išbandydamas save kiekviename žingsnyje ir bandydamas įsivaizduoti save atidarantį duris“, – sako jis.
Kai lėktuvas nukrito į upę, kažkas šalia jo bandė atidaryti duris, tačiau nesėkmingai. Vyras buvo perskaitęs, kaip tai padaryti ir duris atidarė.
Nepaisant skrydžio palydovų saugos instrukcijų ir kiekvienoje sėdynėje padėtų saugos kortelių, tik 10 iš 150 Hadsono upėje nusileidusių keleivių iš lėktuvo išlipo su gelbėjimosi liemenėmis.
V. Hilderman taip pat ragino keleivius neignoruoti saugos pranešimų ir įgulos nurodymų.
„Žmonėms sakoma nepanikuoti ir nesigriebti savo daiktų, tačiau jie kiekvieną kartą taip ir daro –skuba ir bando išlipti iš lėktuvo, nesvarbu, ar tai būtų krepšys, ar kiti asmeniniai daiktai, jie bando juos pasiimti.
Tai stabdo žmones ir sukelia problemų lėktuvo salone, kurių nereikia. Tai gyvybiškai svarbu, bet tikrai keista, nes akivaizdu, kad žmonėms liepiama palikti daiktus, tačiau pirmas dalykas, kurį jie padarys, tai ignoruos šį pranešimą“, – pastebi jis.
Atskleidė, kokia vieta saugiausia
V. Hildermanas taip pat atskleidė, kad saugiausia vieta lėktuve yra virš sparno, prie pat avarinių durų.
Taip yra todėl, kad lėktuvui sudužus arčiausiai avarinio išėjimo esantys keleiviai pirmieji išeis iš salono.
Be to, avarinio išėjimo sėdynėse yra daugiau vietos kojoms, todėl keleiviams jos yra patogesnės.
Ekspertai taip pat ragino keleivius avarijos atveju pasilenkti ir užsidengti galvą.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!