Incidentas įvyko ankstų pirmadienio rytą skrydžio UX045 metu. Orlaivis „Air Europa Boeing 787-9 Dreamliner“ skrendantis iš Madrido (Ispanija) į Montevidėjų (Urugvajus) susidūrė su turbulencija virš Atlanto vandenyno. Iš lėktuve buvusių žmonių 303 keliavo į Montevidėjų, vienas jau grįžo į Ispaniją, o šeši kartu su keliais palydovais tebėra paguldyti į ligoninę Brazilijos Natalio mieste, teigiama pranešime.
Patyrė rimtų sužalojimų
Air Europa pažymėjo, kad sužeistieji, kurių dauguma patyrė sumušimų ir nubrozdinimų, buvo gydomi Natalyje.
Oro linijų bendrovė likusius keleivius autobusu pervežė į Recifės miestą, kur jie įlipo į specialiai šiai kelionei iš Madrido atsiųstą naują lėktuvą ir anksti ryte išskrido į Montevidėjų.
Vienam vyrui lūžo nosies pertvara, kitai moteriai lūžo šonkauliai ir jai prireikė pagalbos, kad galėtų kvėpuoti. 23 žmones teko paguldyti į Walfredo Gurgelio ligoninę. Dviejų iš jų būklė buvo sunki.
The ceiling of the cabin has been damaged and dislodged at multiple places due to the Turbulence.#safety #turbulence pic.twitter.com/vugT5grFUm
— FL360aero (@fl360aero) July 1, 2024
„Air Europa“ teigė, kad pilotai nurodė keleiviams prisisegti saugos diržus dėl numatomos turbulencijos, kurios radarai negalėjo užfiksuoti.
Oro linijų bendrovė pridūrė, kad lėktuvas bus toliau tikrinamas, siekiant nustatyti žalos mastą.
„Mačiau, kaip skraido žmonės“
Vietos žiniasklaidoje keleiviai pasakojo apie chaosą ir baimę incidento metu.
„Neprisisegusius saugos diržų išmetė į orą, kai kurie atsitrenkė į stogą“, – laikraščiui „El Observador“ sakė vienas keleivis.
Socialiniuose tinkluose paskelbtose nuotraukose matyti krauju suteptos sėdynės.
#AirEuropa Boeing 787-9 (EC-MTI) encountered severe turbulence while operating flight #UX45 from #Madrid to #Montevideo, the aircraft was forced to divert to Natal, #Brazil. By Monday afternoon, 4 of them were still hospitalized.
🎥 Unknown Copyrights#Boeing #B787 pic.twitter.com/roevFnD4HqREKLAMAREKLAMAREKLAMA— FlightMode (@FlightModeblog) July 2, 2024
Iš salono darytuose vaizdo įrašuose matyti sužeisti keleiviai su kaklo įtvarais, kiti gulėjo ant nugaros praėjime. Viename vaizdo įraše net užfiksuotas vyras, įstrigęs bagažo lentynoje. Iš pradžių nė nebuvo aišku, kaip keleivis ten pateko.
„Mes skridome. Sulaužiau lubas ir visas apdailas. Per 20 sekundžių, rodos, pro akis prabėgo visas gyvenimas“, – sakė vyras Subrayado.
Keleivė Sylvia Garcia „El Pais“ sakė: „Manėme, kad tai paskutinė mūsų gyvenimo diena. Pilotas pasakė vienam keleiviui, kad per 8 sekundes nusileidome 500 metrų žemyn; tai buvo daugiau nei tik turbulencija“.
„Buvo žmonių, kurie liko kaboti ant lubų, labai susižeidę, tiesiog pakibę ant kojų. Mačiau, kaip žmonės skrido ir krito“, – pridūrė ji.
„Tai nebuvo turbulencija, tai buvo kritimas. Lėktuvas ne tik drebėjo, bet ir krito“, – naujienų agentūrai AFP sakė 43 metų urugvajietis psichologas Claudio Fernández Arbesas.
„Jausmas buvo siaubingas. Atrodė, kad krenti ir kad tai niekada nesibaigs. Ir tu suvokei, kad krenti neįsivaizduojamu greičiu. Jautiesi taip, kad tuoj viskas taip ir baigsis, tu mirsi. Kol ekrane nepradėjome matyti, kad lėktuvas pradeda kilti“, – cituojamas advokatas, kuris 40 dienų praleido Europoje darbo ir turizmo tikslais.
Kai lėktuvas stabilizavosi, tai „buvo panašu į automobilio avariją“, – sakė Claudio Fernández Arbesas. Jis sakė, kad daug žmonių nukentėjo nuo kitų keleivių arba skraidančių daiktų, kurie nebuvo pritvirtinti.
Pasak kai kurių liudininkų, bagažo skyriuose įstrigo dvejų metų vaikas, o kiti keleiviai liko kaboti ir krisdami susižalojo.
Ar skraidyti lėktuvais vis dar saugu?
Incidentas lėktuve, skridusiame reisu UX045, dar labiau padidino pasaulinį susirūpinimą dėl oro linijų saugos ir dėl to, ar turbulencija gali tapti vis didesne grėsme komercinei aviacijai. Stipri turbulencija pasitaiko retai ir dažnai jos galima išvengti, tačiau naujausi tyrimai parodė, kad klimato kaita gali padidinti šią riziką.
Federalinės aviacijos administracijos (FAA) duomenimis, turbulencija gali atsirasti netikėtai dėl įvairių atmosferos sąlygų. Nors sužeidimai dėl turbulencijos yra palyginti reti, FAA pranešė apie 17 rimtų sužeidimų 2022 m. ir šešis 2021 m.
Gegužės mėnesį pagyvenęs britas mirė nuo įtariamo širdies smūgio po to, kai „Singapore Airlines“ lėktuvą, išskridusį iš Londono, ištiko stipri turbulencija.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!