Remiantis skrydžio duomenimis, lėktuvas „Boeing 737-Max“ tolygiai leidosi iki 716 metrų aukščio, kad pasiruoštų tūpimui Stanstedo oro uoste lyjant nesmarkiam lietui, tačiau nutraukė leidimąsi ir pakilo aukštyn, kur apsuko ratą. Per antrąjį bandymą nusileisti lėktuvas vos per 17 sekundžių nusileido nuo 1349 metrų iki 701 metrų, o greitis padidėjo nuo 364 iki 517 km/h.
Leidosi dideliu greičiu ir nukrypo nuo kurso
Tirdama rimtą incidentą, Jungtinės Karalystės Orlaivių avarijų tyrimo tarnyba (AAIB) užregistravo lėktuvo incidentą kaip „staigų leidimąsi žemyn, dideliu greičiu“ tuo metu, kai lėktuvas dar suko ratą ore.
Nutraukęs pradinį nusileidimą, „Ryanair Boeing“ nestabilų artėjimą prie žemės ketinant tūpti atliko daug greičiau, nei numatyta leistino nusileidimo greičio taisyklėse.
Padėdamas AAIB, Airijos oro eismo įvykių tyrimo padalinys tai apibūdino kaip „lygio griūtį“ – tai yra, kai orlaivis nesugeba skristi tokiu lygiu, kokiu jam buvo leista, ir negavęs leidimo daugiau nei 91,4 metro vertikaliai nukrypsta nuo kurso.
Orlaivis saugiai nusileido Londono Stanstedo oro uoste praėjus 10 minučių po nestabilaus rato apsukimo ore.
Per staigų nusileidimą 197 lėktuve buvę keleiviai nenukentėjo, tačiau iš skrydžio įrašų matyti, kad dvi dienas po incidento laineris „Boeing 737“ nekilo.
„Nestabilaus nusileidimo atvejis“
„Ryanair“ atstovas spaudai sakė: „Tai buvo nestabilaus nusileidimo atvejis. Įgula apsuko ratą ore ir normaliai nusileido antrojo tūpimo metu, pagal „Ryanair“ procedūrą. „Ryanair“ pranešė apie šį atvejį AAIB, laikydamasi mūsų veiklos vadovo, pateikėme visą informaciją ir visapusiškai bendradarbiaujame šiame įprastiniame AAIB tyrime. Kol AAIB nebaigs šio skrydžio peržiūros, negalime pateikti jokių papildomų komentarų“.
AAIB atlieka išsamų reto incidento tyrimą – skrydis FR1269 yra vienas iš vos šešių oro linijų incidentų Jungtinėje Karalystėje, dėl kurių praėjusiais metais buvo atliktas toks tyrimas.
AAIB teigė: „Šis rimtas incidentas vis dar tiriamas, todėl šiuo metu negalime pateikti jokios išsamesnės informacijos. Lėktuvas saugiai nusileido, pranešimų apie keleivių ar įgulos sužeidimus negauta. Tyrimas artėja prie pabaigos ir greičiausiai bus paskelbtas kažkada rudenį“.