• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuvo daiktadėžėse telpa įvairiausių formų ir dydžių bagažas, keistas paltas ar du, keli neapmuitinamų prekių maišeliai, nemažai dulkių ir... keleiviai? Praėjusią savaitę socialiniame tinkle „TikTok“ buvo paskelbtas vaizdo įrašas, kuriame, atrodo, užfiksuotas „Southwest Airlines“ skrydžio keleivis, žvelgiantis į apačią iš daiktadėžės vidaus. Vaizdo įrašas greitai išplito socialiniuose tinkluose, nors atrodo, kad originalus „TikTok“ įrašas jau ištrintas.

Lėktuvo daiktadėžėse telpa įvairiausių formų ir dydžių bagažas, keistas paltas ar du, keli neapmuitinamų prekių maišeliai, nemažai dulkių ir... keleiviai? Praėjusią savaitę socialiniame tinkle „TikTok“ buvo paskelbtas vaizdo įrašas, kuriame, atrodo, užfiksuotas „Southwest Airlines“ skrydžio keleivis, žvelgiantis į apačią iš daiktadėžės vidaus. Vaizdo įrašas greitai išplito socialiniuose tinkluose, nors atrodo, kad originalus „TikTok“ įrašas jau ištrintas.

REKLAMA

Tai ne pirmas kartas, kai toks vaizdo įrašas patenka į internetą. 2019 m. skrydžio palydovė – taip pat „Southwest“ skrydžio metu – buvo nufilmuota iškišusi galvą iš viršutinės, keleivių rankinio bagažo spintelės. Tuo metu oro linijos išplatino pareiškimą, kuriame teigė, kad įgulos narys mėgavosi „trumpa linksmybių akimirka“, o paskui patvirtino, kad „tai nėra įprasti įgulos veiksmai“.

„Southwest“ atstovas CNN sakė, kad oro bendrovė taip pat „žino“ apie praėjusios incidentą su bagažo spintelėmis ir šiuo metu jį „tiria“.

REKLAMA
REKLAMA

Tai nėra „sertifikuota vieta keleiviams“

Atsižvelgiant į tai, kad keleiviams patariama visą kelionės lėktuvu laiką sėdėti savo vietose, paprastai prisisegus saugos diržą, turėtų būti savaime suprantama, kad lipti į viršutinę bagažo spintelę yra bloga mintis.

REKLAMA

Kaip „CNN Travel“ sako britų skrydžių palydovas Krisas Majoras, virš galvos esanti daiktadėžė „nėra tinkama vieta keleiviui“.

„Jei kiltų turbulencija, jie galėtų susižeisti – jei juos išmestų, jie tikrai susižeistų, taip pat galėtų sužeisti po jais esantį žmogų“, – sako K. Majoras ir priduria, kad virš galvos esančioje spintelėje esantis keleivis taip pat negalėtų pasinaudoti deguonies kauke nelaimės atveju.

REKLAMA
REKLAMA

Jam antrina ir oro pagalvių tiekėjo „Diehl Aviation“ korporatyvinės komunikacijos viceprezidentas Guido van Geenenas. Jis CNN sakė, kad nors spintelės yra pritaikytos „gana dideliam svoriui“, tai nereiškia, kad jos yra saugi vieta keleiviams.

@klm How many @Trendys can we fit in the overhead luggage bin? 🧐#klm #royaldutchairlines #planethoughts #luggage #overheadbin ♬ original sound - KLM Royal Dutch Airlines

„Įlipti ir išlipti iš virš galvos esančių spintelių taip pat gali būti pavojinga“, – priduria G. van Geenenas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Norėdamas patekti į spintelę, žmogus turėtų užlipti ant lėktuvo sėdynės atlošo, kuris nuo svorio gali net sulinkti.

G. van Geenenas taip pat atkreipia dėmesį į svarbų dalyką, kad „spintelių nėra galimybės atidaryti iš vidaus“, tai reiškia, kad jei esate spintelės viduje ir kas nors ją uždaro iš išorės, „turite problemą“.

„Apskritai mes tikrai nerekomenduojame naudoti viršutinių spintelių snaudimui, – sako G. van Geenenas. – Jos skirtos saugiai laikyti keleivių bagažą, bet nėra pritaikytos atsitiktiniam snauduliui“.

REKLAMA

Skrydžio palydovo požiūris

Skrydžio palydovas K. Majoras per 25 skraidymo metus yra matęs daugybę dalykų, tačiau dar niekada nebuvo matęs keliautojo, įlipusio į rankinio bagažo spintelėje.

„Jei pamatyčiau keleivį, bandantį įlipti į viršutinę spintelę, man prireiktų kelių sekundžių, kad patikėčiau, jog tai vyksta priešais mano akis“, – sako jis.

Vis dėlto K. Majoras pripažįsta, kad yra „matęs įgulos narių nuotraukų spintelėse“, ir teigia, kad tai yra „gana smerktinas dalykas“, kuris kartais pasitaiko, kai įgula yra viena tuščiame lėktuve dar prieš keleivių įlaipinimą.

REKLAMA

Nors pastaruoju metu lėktuvuose padaugėjo nedrausmingų keleivių, K. Majoras sako, kad jei jis susidurtų su keleiviu spintelėje, automatiškai nepagalvotų apie tai, kad keleivis sąmoningai trukdo.

Pirmiausia, skrydžio palydovo tikslas būtų „tiesiog išprašyti keleivį“ iš daiktadėžės ir užtikrinti, kad visi būtų saugūs.

„Mano reakcija priklausytų nuo to, kodėl jis ten atsidūrė, – sako K. Majoras. – Išvesčiau jį lauk, o tada išsiaiškinčiau, kas vyksta. Aš manyčiau, kad jis yra arba apsvaigęs, arba psichiškai nesveikas“.

Jei keleivis pastebi kitą keleivį viršutinėje spintelėje, K. Majoras pataria apie tai pranešti įgulos nariui, o ne pačiam įsikišti – tas pats patarimas galioja ir tuo atveju, jei keleiviai pastebi kokį nors nepageidaujamą ar neįprastą elgesį lėktuve.

REKLAMA

„Keleivis gali netyčia sukelti konfliktą, o įgula yra apmokyta, kaip tokius konfliktus spręsti“, – sako K. Majoras.

Skrydžių palydovas taip pat neragina keleivių filmuoti ir skelbti pranešimus apie tokius incidentus kaip šis. Pasak K. Majoro, tai, kas gali atrodyti kaip juokinga, dėmesio verta akimirka, gali turėti neigiamų pasekmių, ypač jei vaizdo įraše užfiksuotas asmuo jau yra pažeidžiamas.

Viršutinių rankinio bagažo spintelių ateitis

Nors šiuo metu lėktuvo viršutinės spintelės keleiviams yra neprieinamos, kai kuriose dar neįgyvendintose lėktuvo salono koncepcijose ši vieta iš naujo įsivaizduojama kaip erdvė, kurioje keleiviai gali išsitiesti ir atsipalaiduoti skrydžio metu.

REKLAMA

Pavyzdžiui, „Toyota Boshoku“ koncepcija „CLOUD CAPSULE“, pagal kurią virš ekonominės klasės sėdynių esanti erdvė yra papildoma erdvė, kurioje keleiviai gali ilsėtis lėktuvui pasiekus kreiserinį aukštį. 2021 m. šis projektas nominuotas prestižiniam aviacijos dizaino apdovanojimui „Crystal Cabin Award“.

Nors ši koncepcija gali atrodyti futuristinė, idėja, kad keleiviai naudotųsi virš galvos esančių spintelių erdve, turi tam tikrą precedentą. Dar šeštajame XX a. dešimtmetyje keleiviai, skridę „Pan American Airways“ lėktuvu „Boeing 377 Stratocruiser“ per Atlantą, skrydžio metu galėjo miegoti virš galvos esančiose spintelėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

K. Majoras sako, kad skrydžio palydovai „visada stebi ateities pokyčius“, tačiau jis mano, kad įgula daugiau dėmesio skiria tam, kad viršutinės spintelės taptų didesnės ir jose tilptų daugiau bagažo, o ne tam, kad jos būtų pritaikytos keleiviams.

„Rankinis bagažas yra viena didžiausių problemų, su kuriomis susiduria skrydžių palydovai, – sako K. Majoras. – Problemų kyla, jei negalime išnešti visų tų krepšių, jei negalime priversti keleivių pasidėti krepšių arba jei jie jų įsineša per daug“.

REKLAMA

Daugumoje skrydžių virš galvos esančios spintelės, kaip sako K. Majoras, yra „labai ankštos“. Daiktadėžės taip prigrūstos keliautojų krepšių ir daiktų, kad mintis, jog ten gali tilpti ir žmogus, kelia juoką.

Tačiau K. Majoras nori pabrėžti, kad nors mintis, jog kažkas gali įlįsti į viršutinę spintelę, gali „atrodyti juokinga“, svarbu nepamiršti, kad lėktuvo salonas yra labai specifinė aplinka, o saugumo apribojimai tikrai taikomi ne veltui.

„Jūs skrendate dangumi daugiau nei 10,5 kilometrų aukštyje, 800–966 kilometrų per valandą greičiu, – sako jis. – Nenorite sukelti problemų lėktuve, tai ne ta vieta, kur tai reikėtų daryti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų