Aviacijos ekspertai svarsto kelias įmanomas „Airbus A320“ katastrofos versijas, kuris sudužo Alpėse, kovo 24-ąją. Anot apklaustųjų „The Telegraph“ ekspertų, katastrofos priežastimi galėjo tapti daviklių, kurie į borto kompiuterį perdavinėjo neteisingus duomenis, gedimas. Šią versiją iškėlė „Time“ kalbintas aviacijos ekspertas Bruce'as Rodgeris. Jis teigė, kad staigus lėktuvo aukščio praradimas, kuris tęsėsi 8 minutes, buvo iššauktas technikos gedimo, dėl kurio lakūnai prarado lėktuvo kontrolę.
Kita lainerio katastrofos versija, kurią iškėlė B. Rodgeris, yra lėktuvo salono išsihermetinimas. Pasak jo, tokiu atveju, norėdami išgelbėti keleivius, pilotai privalo nuleisti lėktuvą žemyn. Apie tai, kad pilotai galėjo būti priversti tupdyti lėktuvą rašo ir CNN, kurie remiasi aviacijos analitiko Mary Schiavo nuomone. Eksperto teigimu, ekipažas priėmė sprendimą leistis ir stengėsi priverstinai nutupdyti lėktuvą, tačiau kalnuose, kur įvyko katastrofa, ypač sunku surasti tinkančią tam vietą. Ekspertas atmetė gandus, kad lėktuvo gedimo priežastimi buvo sustoję varikliai. Jo teigimu, tokiu atveju lėktuvas būtų nukritęs daug greičiau.
Staigaus aukščio netekimo priežastimi galėjo būti ir incidentas pilotų kabinoje, teigia leidinys. Kaip vieną iš galimybių „Time“ kalbinti ekspertai įvardijo gaisrą pilotų kabinoje arba staigų jos išsihermetinimą.
Prancūzijos valdžios teigimu, šiuo metu svarstomos yra visos versijos, išskyrus teroristinę ataką. Ši versija vertinama kaip mažiausiai tikėtina. Analogiškos nuomonės laikosi ir Baltieji Rūmai, paaiškinę, kad šis įvykis nėra panašus į teroro aktą. „Lufthansa“ viceprezidentė Heike Birlenbach pareiškė, kad kol kas nagrinėja pagrindinė „Airbus A320“ katastrofos versija – nelaimingas atsitiktinumas. „Šiuo metu mes galime pasakyti, kad kalbama apie nelaimingą nutikimą. Visa kita – spekuliacijos,“ – pareiškė ji, nekonkretizavusi, ką turi iš tiesų omenyje.
Keleivinis pigių skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvas „Airbus A320-211“ išskrido iš Barselonos antradienio rytą. Suplanuotas skrydžio laikas – 09.35 vietos laiku, tačiau lėktuvas kiek užsilaikė ir išskrido vėliau – 10 valandą. „Germanwings“ teigimu lėktuvu skrido 150 žmonių – 144 keleiviai ir šeši ekipažo nariai.
„Germanwings“ atstovas Thomas Winkelmannas spaudos konferencijoje pasakojo, kad praėjus 40 minučių, vos pasiekus tipinį tokiam skrydžiui aukštį, lėktuvas pradėjo leistis. Kritimas truko aštuonias minutes, o 11.53 Lietuvos laiku nutrūko lėktuvo ryšys su dispečerine. „Flightradar24“ lėktuvą „pametė“ 2,1 km aukštyje.
Sudužusio lėktuvo liekanos buvo aptiktos beveik 2 km aukštyje virš jūros lygio netoli Barseloneto miestelio.