Atlikus tyrimą nustatyta, kad netrukus po pakilimo 8.22 val. 35 metų pirmasis pilotas perspėjo kapitoną, kad blogai jaučiasi, po to nugriuvo savo sėdynėje ir staigiai prarado sąmonę.
Skrydžio kapitonas nesėkmingai bandė atgaivinti savo kolegą, garsiai kalbėdamas ir purtydamas jį už peties. Incidentas įvyko praėjus vos trims minutėms po pakilimo, kai orlaivis jau buvo pasiekęs daugiau nei 3 kilometrų aukštį.
Pilotas nebegalėjo tęsti skrydžio
Kaip patvirtino AAIU tyrėjai, incidento metu buvo įjungtas autopilotas, todėl skrydžio kapitonas ėmėsi visų skrydžio pareigų ir perdavė pavojaus signalą skrydžių valdymo tarnybai, kad gautų leidimą grįžti į Dublino oro uostą ir įspėtų medicinos tarnybas, praneša „Dublin Live“.
Skrydžio kapitonas nedelsdamas kreipėsi pagalbos į lėktuvo įgulos narius, paspausdamas avarinio iškvietimo mygtuką ir belsdamas į pilotų kabinos duris. Nepaisant to, kad pilotas atgavo sąmonę ir atrodė stabilus, kapitonas nusprendė, kad jis negali dirbti.
Kabinos įgula padėjo pritvirtinti blogai pasijutusį pilotą prie jo sėdynės, kuri buvo perkelta toliau nuo pilotų kabinos valdymo įtaisų, ir uždėjo jam deguonies kaukę. Keleiviai buvo informuoti, kad turės grįžti į Dubliną ir nusileidę gaus papildomos informacijos iš kapitono.
Susidūrė su paukščiais
AAIU tyrėjai pranešė, kad orlaivis artėdamas prie tūpimo tako maždaug 30,5 merų aukštyje susidūrė su paukščių būriu, ir jie atsitrenkė į kairę lėktuvo priekinės dalies pusę. Nors paukščių smūgis nesukėlė jokių problemų, tai galėjo gerokai padidinti likusio piloto darbo krūvį.
Lėktuvas nusileido normaliai 8.40 val. ryto, nors pilotas pranešė apie blogėjančias oro sąlygas. Atlikus blogai besijaučiančio piloto medicininę apžiūrą buvo nustatyta, kad jam buvo nukritęs kraujospūdis, greičiausiai dėl to, kad jis nebuvo pavalgęs ir negėrė pakankamai vandens bei kylant lėktuvui išgyveno besikeičiantį oro slėgį.
„KLM“ oro linijos Airijos tyrėjams pranešė, kad į pradinius ir nuolatinius mokymus yra įtrauktos procedūros, kaip elgtis, kai pilotui sutrinka sveikata.
AAIU pažymėjo, kad incidentas įvyko netikėtai, netrukus po pakilimo, t. y. tuo metu, kai skrydžio įgulos patiria didžiausią spaudimą.