• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuve, kuriame skrido 41 žmogus, praėjus vos trims minutėms po pakilimo buvo paskelbta avarinė situacija, nes pirmasis pilotas staiga prarado sąmonę. Nelaimė įvyko 2022 m. spalio 19 d., Embraer E175-200 STD lėktuve, kuriuo skrido 37 keleiviai ir keturi įgulos nariai. Naujoje Oro avarijų tyrimo skyriaus (AAIU) ataskaitoje atskleista, kad lėktuvas, skridęs iš Dublino (Airija) į Amsterdamą (Nyderlandai), grįždamas į Dublino oro uostą susidūrė su paukščiais. AAIU pavadino tai rimtu incidentu, skelbia portalas „Mirror“.

Lėktuve, kuriame skrido 41 žmogus, praėjus vos trims minutėms po pakilimo buvo paskelbta avarinė situacija, nes pirmasis pilotas staiga prarado sąmonę. Nelaimė įvyko 2022 m. spalio 19 d., Embraer E175-200 STD lėktuve, kuriuo skrido 37 keleiviai ir keturi įgulos nariai. Naujoje Oro avarijų tyrimo skyriaus (AAIU) ataskaitoje atskleista, kad lėktuvas, skridęs iš Dublino (Airija) į Amsterdamą (Nyderlandai), grįždamas į Dublino oro uostą susidūrė su paukščiais. AAIU pavadino tai rimtu incidentu, skelbia portalas „Mirror“.

REKLAMA

Atlikus tyrimą nustatyta, kad netrukus po pakilimo 8.22 val. 35 metų pirmasis pilotas perspėjo kapitoną, kad blogai jaučiasi, po to nugriuvo savo sėdynėje ir staigiai prarado sąmonę.

Skrydžio kapitonas nesėkmingai bandė atgaivinti savo kolegą, garsiai kalbėdamas ir purtydamas jį už peties. Incidentas įvyko praėjus vos trims minutėms po pakilimo, kai orlaivis jau buvo pasiekęs daugiau nei 3 kilometrų aukštį.

REKLAMA
REKLAMA

Pilotas nebegalėjo tęsti skrydžio

Kaip patvirtino AAIU tyrėjai, incidento metu buvo įjungtas autopilotas, todėl skrydžio kapitonas ėmėsi visų skrydžio pareigų ir perdavė pavojaus signalą skrydžių valdymo tarnybai, kad gautų leidimą grįžti į Dublino oro uostą ir įspėtų medicinos tarnybas, praneša „Dublin Live“.

REKLAMA

Skrydžio kapitonas nedelsdamas kreipėsi pagalbos į lėktuvo įgulos narius, paspausdamas avarinio iškvietimo mygtuką ir belsdamas į pilotų kabinos duris. Nepaisant to, kad pilotas atgavo sąmonę ir atrodė stabilus, kapitonas nusprendė, kad jis negali dirbti.

Kabinos įgula padėjo pritvirtinti blogai pasijutusį pilotą prie jo sėdynės, kuri buvo perkelta toliau nuo pilotų kabinos valdymo įtaisų, ir uždėjo jam deguonies kaukę. Keleiviai buvo informuoti, kad turės grįžti į Dubliną ir nusileidę gaus papildomos informacijos iš kapitono.

REKLAMA
REKLAMA

Susidūrė su paukščiais

AAIU tyrėjai pranešė, kad orlaivis artėdamas prie tūpimo tako maždaug 30,5 merų aukštyje susidūrė su paukščių būriu, ir jie atsitrenkė į kairę lėktuvo priekinės dalies pusę. Nors paukščių smūgis nesukėlė jokių problemų, tai galėjo gerokai padidinti likusio piloto darbo krūvį.

Lėktuvas nusileido normaliai 8.40 val. ryto, nors pilotas pranešė apie blogėjančias oro sąlygas. Atlikus blogai besijaučiančio piloto medicininę apžiūrą buvo nustatyta, kad jam buvo nukritęs kraujospūdis, greičiausiai dėl to, kad jis nebuvo pavalgęs ir negėrė pakankamai vandens bei kylant lėktuvui išgyveno besikeičiantį oro slėgį.

„KLM“ oro linijos Airijos tyrėjams pranešė, kad į pradinius ir nuolatinius mokymus yra įtrauktos procedūros, kaip elgtis, kai pilotui sutrinka sveikata.

AAIU pažymėjo, kad incidentas įvyko netikėtai, netrukus po pakilimo, t. y. tuo metu, kai skrydžio įgulos patiria didžiausią spaudimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų