Nepaisant policijos reidų į gamyklas ir valdžios represijų, Kinija pagamina vis daugiau suklastotų automobilių dalių. Įmonė „Frost & Sullivan“ suskaičiavo, kad šiemet pasaulyje automobilių dalių klastočių turėtų būti parduota už maždaug 142,8 mlrd. litų, 2008 metais jų buvo parduota už 31,6 mlrd. litų.
Japonijos automobilių dalių pramonės asociacija tikina, kad daugiau nei 83 proc. šių klastočių gaminama Kinijoje. Likusi dalis klastočių atkeliauja iš Tailando, Taivano, Japonijos ir Malaizijos, rašo „Automotive News China“.
Įprastai klastojamos plataus vartojimo dalys: stabdžių trinkelės, vairo mechanizmo dalys, tepalo filtrai, žvakės. Kompanijos „TRW Automotive“ direktorius Azijos ir Ramiojo vandenyno antrinių automobilių dalių rinkai Alexas Ashmore'as tvirtino, kad tarp padirbtų dalių galima rasti ir sudėtingų mechanizmų. „Mums teko susidurti su oro pagalvių mechanizmų klastotėmis“, – sakė jis.
„Corteco China Co“ parduodama riebokšlius užima 5 proc. visos Kinijos rinkos. „Jei nebūtų klastočių, galėtume turėti ketvirtadalį rinkos“, – tvirtino kompanijos atstovas Vicky Chanas. „Corteco“ gaminami riebokšliai kainuoja 45 juanius (apie 17 litų), tačiau klastotės kainuoja dukart pigiau – 20 juanių (apie 7 litus). „Klastotėms naudojamas pigus metalas ir guma, tokie riebokšliai leidžia pratekėti tepalui ir automobilis tampa nestabilus“, – aiškino V. Chanas.
Praėjusiais metais Kinijos valdžios atstovai uždarė vieną iš fabrikų, gaminusių „Corteco“ riebokšlių klastotes. Klastočių gamintojai veikė beveik 10 metų. „Mes juos uždarydavome, o jie atsidarydavo vėl“, – piktinosi „Corteco“ atstovas. 2008 metais šis fabrikas kasmet į rinką išleisdavo apie 7 mln. riebokšlių, o 2010 m. gamyba buvo padidinta iki 10 mln.
Siekdami pasipriešinti klastočių gamintojams, tiekėjai ėmė ženklinti savo produkciją radijo dažniu atpažįstamomis žymomis. „Planuojame, kad šiemet 90 proc. mūsų gaminių turės šį atpažinimo ženklą“, – sakė A. Ashmore'as.
Tiekėjai susibūrė į kokybę bei prekės ženklą saugantį komitetą ir bendradarbiaudami su teisėtvarka kovoja su klastočių gamintojais. Tačiau uždarytas fabrikas nereiškia, kad klastotojai priversti nutraukti savo veiklą – dažniausiai fabrikas tėra vienas iš daugelio filialų. „Klastotojai dabar labai atsargūs, – pastebėjo A. Ashmore'as. – Visi jie turi po 3–4 prekybos kompanijas.“