Pirmą kartą per 40 metų kasmetinio kiaušinių žaidimų istoriją ant žalios fermos žolės padėti kiaušiniai bus pagaminti iš plastiko, o juose bus įdėtas kuponas nemokamai pasivažinėti karusele, „The New York Times“ pasakojo pramogų parko „Young’s Jersey Dairy“ savininkas Johnas Youngas – ketvirtos Youngų kartos atstovas, dirbantis šiame versle.
„Atsiliepimai buvo gana teigiami, – sakė J. Youngas apie socialiniuose tinkluose paskelbtus pranešimus, kuriais bendrovė informavo klientus apie pokyčius. – Manau, kad žmonės tiesiog išsigando, kad atšauksime renginį dėl šiuo metu vyraujančių kiaušinių kainų. Todėl jie džiaugiasi, kad mes vis dar tai darome.“
Dažo bulves ir svogūnus
Vištų kiaušiniai, velykinių krepšelių ir velykinių kiaušinių medžioklių bei ridenimo žvaigždės visoje šalyje, kainuos brangiau nei ankstesniais metais, pažymima leidinyje. Nors kiaušinių kainos visoje šalyje mažėja, nerimas dėl išlaidų išlieka, todėl daugelis vartotojų kūrybingai ieško pakaitalų. Socialiniuose tinkluose ir naujienų svetainėse pradėjo plisti vaizdo įrašai, kaip dažyti zefyrus, bulves ir net svogūnus.
Maisto tinklaraštininkę Lexi Harrison, įkvėpė riešutų sviesto ir šokolado kiaušiniai, šiuo metų laiku parduodami maisto prekių parduotuvėse. Ji sukūrė ir pasidalijo „sveikesne recepto kopija“: sumaišė žemės riešutų sviestą, migdolų miltus ir klevų sirupą, ir iš gauto mišinio suformavo kiaušinius, kuriuos pamerkė į ištirpintą baltąjį šokoladą, nuspalvintą mėlynais spirulinos milteliais ir mačia.
Jos vaizdo įrašas, kuriame rodomas procesas ir galutinis produktas – pastelinės mėlynos spalvos kiaušinis, apibarstytas kakavos milteliais, turi daugiau nei 64 mln. peržiūrų ir 33 tūkst. komentarų „Instagram“, „Facebook“ ir „TikTok“ tinkluose.
„Nesitikėjau tokios reakcijos, kokios sulaukėme, – cituojama L. Harrison. – Komentarai pasiskirstė į dvi stovyklas: žmonės sakė, kad ačiū ir kad kiaušiniai dabar labai brangūs, ir žmonės sakė, kad kiaušiniai nėra tokie brangūs, todėl vis tiek turėčiau juos dažyti.“
Dažytų kiaušinių pardavėjai nemato bėdų: parduota 20 proc. daugiau kiaušinių negu pernai
Daugeliui kiaušinių dažymas šv. Velykoms yra neginčytinas dalykas ir nedideli nepatogumai, kuriuos reikia patirti, norint tęsti tradiciją, jų nestabdo. „Tai vis dar palyginti nebrangu, – „The New York Times“ sakė Joe Ensas, „Signature Brands“, patronuojančios kiaušinių dažymo bendrovės PAAS, kuri kasmet parduoda daugiau kaip 10 mln. velykinių rinkinių, vadovas.
Apklausus 9 tūkst. PAAS vartotojų paaiškėjo, kad 90 proc. jų, kurie švenčia Velykas ir paprastai dažo kiaušinius, planuoja tai daryti nepaisant išlaidų, o 54 proc. planuoja dažyti kiaušinius nepaisant jokių aplinkybių.
J. Ensas kasmetinį atsidavimą dažyti kiaušinius lygina su šv. Kalėdų eglutės pirkimo tradicija; puošimas gali persiduoti iš kartos į kartą.
„Ši patirtis primena žmonėms džiaugsmingą patirtį, kurią jie patyrė savo vaikystėje, ir žmonės nori tai išlaikyti“, – sakė jis ir pridūrė, kad bendrovė jau pardavė 20 proc. daugiau kiaušinių dažymo rinkinių nei pernai šiuo metu.
Jaučiasi kiaušinių trūkumas
Tinklaraštininkei L. Harrison, kuri „niekada nebuvo virtų kiaušinių gerbėja“, alternatyvos yra svarbios dėl kiaušinių stygiaus jos gyvenamoje Mičigano vietovėje: „Per pastarąjį mėnesį daugiau nei pusę kartų, kai buvau parduotuvėje, kiaušinių nebuvo“.
J. Youngas taip pat sakė, kad panašūs pastebėjimai paskatino pakoreguoti kasmetinį „Young's Jersey Dairy“ renginį. „Tai buvo ne tiek kaina, kiek baimė, kad bus sunaikintos vietinės atsargos“, – sakė jis. Pinigai, kuriuos ūkis paprastai išleidžia kiaušiniams pirkti, t. y. apie 3 tūkst. dolerių (apie 2,7 tūkst. eurų), bus paaukoti dviem vietos maisto bankams.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!