Kelias savaites trunkanti akcija įkvėpė protestus ir kitose šalyse, įskaitant Prancūziją, Nyderlandus, Šveicariją ir Australiją. Panašų protestą bandyta surengti ir Lietuvoje, tačiau nesėkmingai.
Ontarijuje, kur valdžia paskelbė nepaprastąją padėtį, provincijos aukščiausiasis teismas nurodė vilkikams nutraukti strateginio Ambasadoriaus tilto, jungiančio Vindsorą Kanadoje su JAV miestu Detroitu Mičigano valstijoje, blokadą.
Dėl protesto abiejų šalių pagrindiniai automobilių gamintojai buvo priversti sustabdyti arba sumažinti gamybą, o Vašingtonas penktadienį paragino Otavą panaudoti savo federalines galias blokadai nutraukti.
Kanados ministras pirmininkas Džastinas Triudo pažadėjo „vis stipresnį policijos įsikišimą“ ir pridūrė, kad sienos negali likti uždarytos, o „šis konfliktas turi baigtis“.
Kanados policija, remiama šarvuotų transporto priemonių, ėmėsi valyti tiltą: griovė eismo juostose sustatytas palapines ir bandė įtikinti kai kuriuos vairuotojus patraukti sunkvežimius.
Tačiau šeštadienio vakarą, po kelių valandų kovos su demonstrantais, policija dar nebuvo baigusi savo darbo. Dauguma jį blokuojančių automobilių ir sunkvežimių buvo patraukti, tačiau šimtai žmonių atsisakė pajudėti.
Vindsoro policija siekė tiltą atlaisvinti taikiu būdu, tačiau nebuvo užtikrinta, ar pavyks tą padaryti iki dienos pabaigos.
Sekmadienį atnaujino operaciją
Kanados policija sekmadienį atnaujino operaciją, siekdama atlaisvinti svarbų pasienio tiltą, kurį užėmė vakcinacijos nuo COVID-19 taisyklėmis nepatenkinti vilkikų vairuotojai.
„Nelegaliai veiklai bus taikoma nulinė tolerancija“, – rašoma Vindsoro policijos pranešime „Twitter“ paskyroje.
Policija savo operaciją pradėjo šeštadienį, siekdama atlaisvinti Ambasadoriaus tiltą, jungiantį Vindsorą Kanadoje su JAV miestu Detroitu Mičigano valstijoje.
Jiems pavyko išvalyti vieną didelę sankryžą, tačiau kai kurie demonstrantai nesutiko pasitraukti.
Sekmadienį ant tilto esančias transporto priemones pareigūnai pradėjo nutempinėti, o protestuotojus – suiminėti.
Ambasadoriaus tiltu kasdien naudojasi daugiau kaip 40 tūkst. žmonių, taip pat važiuoja vilkikai, vidutiniškai gabenantys prekių už 323 mln. JAV dolerių (285 mln. eurų). Tai yra maždaug ketvirtadalis visos Kanados ir JAV prekybos apimties.
Akcija „Laisvės vilkstinė“ prasidėjo sausio 9 dieną vakarų Kanadoje; ją surengė vilkikų vairuotojai, nepatenkinti reikalavimu skiepytis nuo COVID-19 norint kirsti Kanados sieną su JAV.
Vėliau protestai peraugo į platesnio masto demonstracijas prieš apribojimus dėl COVID-19 ir J. Trudeau vyriausybės politiką.
Viena apklausa rodo, kad trečdalis kanadiečių palaiko judėjimą, o 44 proc. sako, kad bent jau supranta sunkvežimių vairuotojų nusivylimą.
Protestai kitose šalyse
Nuo judėjimo pradžios kai kurios centrinės Kanados provincijos paskelbė apie planus artimiausiomis savaitėmis panaikinti kaukių ir vakcinų reikalavimus, COVID-19 atvejų skaičiui mažėjant. Tačiau dvi daugiausiai gyventojų turinčios provincijos – Ontarijas ir Kvebekas – dar neapsisprendė.
Sunkvežimių vairuotojai sulaikė paramos tarp konservatyviųjų politikų ir vakcinų priešininkų visame pasaulyje, net kai pandemijos valdymo priemonės daugelyje vietų atšaukiamos.
Šeštadienį Paryžiuje policija purškė ašarines dujas ir skyrė šimtus baudų, siekdama išardyti transporto priemonių kolonas, atvykstančias iš visos Prancūzijos protestuoti prieš koronaviruso apribojimus ir didėjančias pragyvenimo išlaidas.
Kai kurie protestuotojai atvyko iki Eliziejaus laukų prospekto, tačiau jiems nepavyko užblokuoti miesto gatvių.
Nyderlanduose transporto priemonių kolona paralyžiavo Hagos centrą, o Šveicarijoje šimtai protestuotojų žygiavo Ciuriche, protestuodami prieš koronaviruso apribojimus.
Australijoje maždaug 10 tūkst. protestuotojų sostinėje Kanberoje žygiavo parlamento pastato link pasmerkti prievolės skiepytis.