Aljansas „News Media Alliance“ teigia, kad dėl „Google“ ir „Facebook“ dominavimo internetinių naujienų ir skaitmeninės reklamos srityje, „leidėjai yra priversti pateikti savo turinį ir žaisti pagal jų taisykles, susijusias su naujienų ir kitos informacijos rodymu, prioretizavimu ir bei jo vertės monetizacija“.
Maždaug 2 tūkst. žiniasklaidos grupių asociacijos bendrame pareiškime nurodoma, kad naujienų organizacijos „turi atskirą ribotą derybų galią prieš faktinį dvipolį, kuris tiesiog siurbia vis mažėjančias reklamos pajamas“.
Šiai grupei, kuri anksčiau vadinosi Amerikos laikraščių asociacija (Newspaper Association of America), priklauso tokie stambūs dienraščiai kaip „The New York Times“ ir „The Wall Street Journal“, o taip pat šimtai mažesnių žiniasklaidos grupių ir regioninių naujienų organizacijų.
„News Media Alliance“ prezidentas Davidas Chavernas, dienraštyje „The Wall Street Journal“ išspausdintame komentare rašo, kad internetinės platformos „iškreipia ekonominės vertės iš naujienų skelbimo srautą“.
Jo teigimu, bendrovėms „Google“ ir „Facebook“ tenka daugiau nei 70 proc. iš 73 mlrd. JAV dolerių, kurie kasmet skiriame skaitmeninei reklamai. Šioms dviem kompanijoms taip pat tenka ir didžioji dalis šių pajamų prieaugio.