• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paryžiuje (Prancūzija) žymiai sumažėjo oro tarša, kai miestas apribojo automobilių eismą ir atvėrė erdves parkams bei dviračių takams. Dėl šių permainų Prancūzijos sostinė tapo švaresnė, tylesnė ir palankesnė gyventojų sveikatai.

Paryžiuje (Prancūzija) žymiai sumažėjo oro tarša, kai miestas apribojo automobilių eismą ir atvėrė erdves parkams bei dviračių takams. Dėl šių permainų Prancūzijos sostinė tapo švaresnė, tylesnė ir palankesnė gyventojų sveikatai.

REKLAMA

Per pastaruosius 20 metų Paryžius patyrė didelius pokyčius: automobilių judėjimo vietos buvo pakeistos dviračių takais, įrengta daugiau žaliųjų zonų, panaikinta 50 tūkst. automobilių stovėjimo vietų. Dalis naudos yra nematoma, tačiau juntama pačiame ore, rašo „The Washington Post“.

„Airparif“, nepriklausoma organizacija, stebinti oro kokybę Prancūzijos sostinės regione, šią savaitę pranešė, kad nuo 2005 m. smulkiųjų kietųjų dalelių (PM2.5) kiekis sumažėjo 55 proc., o azoto dioksido – 50 proc. Šis sumažėjimas priskiriamas „reglamentavimui ir viešajai politikai“, įskaitant priemones, skirtas riboti eismui bei labiausiai teršiančių transporto priemonių draudimui.

REKLAMA
REKLAMA

Oro taršos šilumos žemėlapiai rodo, kad prieš 20 metų buvo pasiektas raudonasis lygis – beveik kiekviename rajone viršijo Europos Sąjungos nustatytą azoto dioksido, susidarančio deginant iškastinį kurą, ribą. Tačiau iki 2023 m. šios raudonos zonos sumažėjo iki plono linijų tinklo, einančio per miestą ir aplink jį, kuris žymi tik judriausias gatves ir greitkelius.

REKLAMA

Toks pokytis rodo, kaip ambicinga politika gali tiesiogiai pagerinti sveikatos būklę didmiesčiuose.

Siekis sukurti „kvėpuojantį Paryžių, kuriame būtų malonu gyventi“

Oro tarša dažnai apibūdinama kaip tylusis žudikas. PM2.5 ir azoto dioksidas siejami su didelėmis sveikatos problemomis – širdies priepuoliais, plaučių vėžiu, bronchitu ir astma.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo 2014 m. Paryžiui vadovauja merė Anne Hidalgo, socialistė, paskatinusi daugelį ekologiškų politikos sprendimų ir išreiškusi siekį sukurti „kvėpuojantį Paryžių, kuriame būtų malonu gyventi“.

Jos pasiūlymai sulaukė pasipriešinimo iš dešiniųjų politikų, automobilių savininkų asociacijų ir priemiesčių gyventojų, teigiančių, kad automobilių ribojimas apsunkina jų kasdienybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto praėjusį mėnesį paryžiečiai referendume pritarė, kad dar 500 gatvių būtų perduotos pėstiesiems. Metais anksčiau miestas smarkiai padidino automobilių stovėjimo mokesčius, priversdamas vairuotojus mokėti trigubai daugiau už didesnius automobilius.

Taip pat Senos upės krantinė buvo paversta pėsčiųjų zona, o didžioji dalis automobilių eismo uždrausta prekybos bulvare Rue de Rivoli.

Carlos Moreno, Paryžiaus 1-ojo Panteono-Sorbonos universiteto profesorius ir buvęs miesto patarėjas, teigė, kad Prancūzijos sostinė sukūrė „gerovės principais grįstą urbanistikos politiką“.

REKLAMA
Leftistinis užsakytas straipsnis - žiūrėkite juk Paryžius siaurina gatves ir mažina taršą - tai ir mes turime tai daryti... Vilnius tokio paties ploto kaip Paryžius, tačiau čia gyvena daugiau nei 10 kartų mažiau žmonių. Jei Vilniuje matote stotelėje stovintį vieną žmogų, Paryžiuje toje vietoje būtų virš 10 žmonių, jei Vilniuje matote pravažiuojantį vieną automobilį, tai Paryžiuje pro tą pačią vietą važiuotų 10 automobilių. Kvaila perkelti 10 kart didesnio miesto problemų sprendimo būdus į Vilnių...
tiesiog nereikia buti AI ar panasi
tiesiog nereikia buti AI ar panasi
Tai melas . Paryzius ir visa FRA atsauke miestu tarsos zonas kaip saves nepasitvirtinusias. Balsavimai vyko nacionalineje asamblejoje ir parlamente. Bendra oro tarsa Paryziuje ir FRA sumezejo, nes per paskutinius 20 m zenkliai krito dyz automobiliu kiekis ir jie zenkliai naujesni.
Kas tinka Paryžiui -netinka Vilniui
Kas tinka Paryžiui -netinka Vilniui
Mes neturime metro, bet mes pusę metų turime šaltą ir lietingą orą, o dabar dar ir x2 pabrangusį viešąjį transportą ir merą iš kaimo !!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų