Visi skrydžiai į Tartu sustabdyti nuo balandžio 29-os iki gegužės 31 dienos, kol „Tartu oro uoste bus galima įdiegti alternatyvų artėjimo tūpti sprendimą, kuriam nereikalingas GPS signalas“, sakoma Suomijos oro bendrovės pranešime.
GPS signalų trikdžiai gali „sutrukdyti lėktuvui priartėti ir nusileisti“, nurodė „Finnair“ ir pridūrė, kad trikdžiai „šioje teritorijoje yra gana dažni“.
Praėjusią savaitę du „Finnair“ lėktuvai, skridę į Tartu, dėl GPS signalų trikdžių turėjo grįžti atgal į Helsinkį, priminė oro bendrovė.
Estijos užsienio reikalų ministras Margusas Tsahkna (Margusas Cachna) Estijos visuomeniniam transliuotojui EER pirmadienį pareiškė, kad GPS signalų trikdžiai yra „visiškai sąmoningų veiksmų“ rezultatas, ir pavadino tai Rusijos hibridine ataka.
„Rusija puikiai žino, kad jos sukelti trikdžiai yra labai pavojingi mūsų aviacijai ir prieštarauja tarptautinėms konvencijoms, prie kurių yra prisijungusi ir Rusija“, – sakė ministras.
Lietuvos, Latvijos ir Estijos užsienio reikalų ministrai interviu laikraščiui „The Financial Times“ sekmadienį įspėjo, kad Rusijos plačiai vykdomas GPS signalų trikdymas didina orlaivių nelaimių grėsmę, ir kaip pavyzdį paminėjo Suomijos oro bendrovės skrydžius.
„Finnair“ yra vienintelė oro bendrovė, vykdanti tarptautinius skrydžius į šį Estijos oro uostą.
„Skrydžių sauga visada yra mūsų svarbiausias prioritetas, o kadangi šiuo metu artėjant prie Tartu būtinas GPS signalas, esant GPS signalų trikdžiams negalime ten skristi“, – sakė „Finnair“ veiklos direktorius Jari Paajanenas (Jaris Pajanenas).
„Finnair“ nurodė, jog „Tartu oro uoste siekiama įdiegti tokius artėjimo tūpti metodus, kurie leistų saugiai ir sklandžiai vykdyti skrydžius be GPS signalo“, ir pridūrė, kad tokie alternatyvūs artėjimo tūpti metodai jau naudojami daugumoje oro uostų.
Pasak oro bendrovės, nuo 2022 metų GPS signalų trikdžių padaugėjo, o „Finnair“ pilotai yra pranešę apie trikdžius „ypač netoli Kaliningrado, Juodojoje jūroje, Kaspijos jūroje ir rytinėje Viduržemio jūros dalyje“.