Keli mėnesiai po oro bendrovės „Lion Air“ lėktuvo katastrofos sudužo dar vienas tokio paties modelio lėktuvas – „Ethiopian Airlines“ laineris su 157 žmonėmis.
Po šių įvykių visame pasaulyje buvo uždrausta skraidyti visiems „Boeing 737 MAX“ modelio lėktuvams, buvo atkreiptas dėmesys į jų manevravimo korekcijos sistemą (MCAS), kurią abiejų sudužusių lėktuvų pilotams buvo sunku suvaldyti lėktuvams smingant žemyn.
Penktadienį Indonezijos nacionalinis transporto saugumo komitetas paskelbė, kad „Boeing“ MCAS projektas ir jo sertifikavimas atitinkamose JAV institucijose turėjo trūkumų.
„Projektas ir sertifikavimas buvo neadekvatūs“, – sakoma ataskaitos santraukoje.
MCAS – automatinė smukos valdymo sistema – buvo pažeidžiama dėl vieno jutiklio, kurio duomenimis vadovavosi, o „Boeing 737 MAX“ pilotai nebuvo tinkamai informuoti, kaip tvarkytis su šiuo sutrikimu, sakoma ataskaitoje.
„Lėktuvo skrydžių instrukcijoje ir įgulos parengimo programoje nebuvo informacijos apie MCAS“, – nurodė tyrėjai.
Vienas MCAS jutiklis buvo „blogai sukalibruotas“, o „Lion Air“ priežiūros komandos problemos nesurado, nors per ankstesnį skrydį taip pat buvo sunkumų dėl valdymo, rašoma ataskaitoje.
Joje taip pat sakoma, kad įgula „veiksmingai nesuvaldė“ ekstremalios situacijos, įgulos „veiksmai buvo anksčiau identifikuoti per pratybas ir pasikartojo per nelaimingą skrydį“.
MCAS yra sukurta automatiškai kreipti žemyn lėktuvo „nosį“, jei užregistruojamas keliamosios jėgos arba skridimo greičio mažėjimas.