Be kita ko, laive būta kalbinių problemų, ketvirtadienį rašo laikraštis „La Repubblica“, remdamasis 270 puslapių ekspertų ataskaita, kuri oficialiai dar nepaskelbta. Vienas indonezietis šturmanas, pavyzdžiui, du kartus nesuprato kapitono Francesco Schettino nurodymų dėl reikalingų manevrų.
Laivo katastrofa prie Džiljo salos krantų tokių skaudžių padarinių turėjo ir dėl saugumo normų nesilaikymo bei nepakankamai parengtos įgulos. „Tam laivybos kompanija „Costa“ galėjo ir turėjo užkirsti kelią“, – rašo „La Repubblica“.
Tuo tarpu kompanija visada dėl nelaimės kaltino tik kapitoną, nes jis esą buvo atsakingas už maršruto planavimą ir pats pernelyg arti su laivu priartėjo prie salos.
Per „Costa Concordia“ katastrofą sausio pradžioje žuvo 32 žmonės. Iš viso laineriu plaukė 4 200 keleivių ir įgulos narių.