Kasmet šis tyrimas nagrinėjamas žiniasklaidoje – greičiausiai dėl to, kad žmonės vis dar tuokiasi.
Jį atliko Singapūro nacionalinis universitetas ir Emory universitetas. Tyrime buvo naudojami duomenys, gauti atlikus apklausą, kurioje dalyvavo 3 tūkst. bent kartą gyvenime susituokusių žmonių JAV. Bandydami kontroliuoti įvairius santykių ir demografinius aspektus, jie atskleidė keletą koreliacijų – iš jų išsiskiria tai, kad santuokos trukmė yra neigiamai susijusi su suma, išleista sužadėtuvių žiedui ir vestuvių ceremonijai.
Tiksliau, jie nustatė, kad išlaidos vestuviniam žiedui tarp respondentų vyrų yra atvirkščiai susijusios su santuokos trukme. Ir atvirkščiai, išlaidos pačioms vestuvėms neigiamai siejasi su respondentėmis moterimis. Tuo metu mažos išlaidos vestuvėms teigiamai koreliuoja su abiejų respondentų grupių santuokų trukme.
Ar girdėjote apie svetainę, žinomą kaip „Beprasmiškos koreliacijos“ („Spurious Correlations“)? Ji nuostabi. Joje pavaizduojama, kaip galima suderinti bet kokius du veiksnius, kurie yra visiškai nesusiję, ir kartais galima gauti labai stiprią teigiamą koreliaciją.
Štai pavyzdys: žmonių, nuskendusių iškritus iš žvejybos valties, skaičius labai gerai koreliuoja su santuokų skaičiumi Kentukyje. Taip pat yra tvirta sąsaja tarp žmonių, kurie mirė iškritę iš lovos, ir teisininkų skaičiaus Puerto Rike.
Svetainės tikslas yra parodyti, kad koreliacija nebūtinai yra priežastinis ryšys. Jūs tikriausiai suprantate, kur link eina kalba. Taigi, negalima paimti šio puikaus tyrimo, kuriame nagrinėjamos santuokos sąsajos – tarkime, pinigai, išleisti vestuvėms ir skyrybų rodikliai – ir pasakyti, kad ten egzistuoja tiesioginis ryšys. Tai tiesiog įdomi koreliacija.
Tyrimas yra įdomus skaitinys. Populiariausias atradimas yra komentaras apie tai, kaip šiais laikais yra skatinamos brangios vestuvės. Iš tiesų autoriai pažymi, kad „pramonės žinutė, susiejanti vestuvių išlaidas su ilgiau trunkančiomis santuokomis, niekada nebuvo statistiškai įvertinta“.
Skatinti žmones išleisti daugybę pinigų vestuvėms ir sužadėtuvėms yra akivaizdžiai manipuliuojantis žingsnis. Atminkite, kad nors deimantinio žiedo panaudojimo idėja buvo pasiūlyta XV a. Vienos imperatoriškajame teisme, ji išpopuliarėjo po 1940-ųjų metų reklamos kampanijos, kurią kuravo deimantų įmonė „De Beers“.
Vestuvės neturi būti beprotiškai brangios. Arba gali – tai jūsų pasirinkimas. Labai tikėtina, kad yra daugybė kitų gyvenimo būdo, romantiškų ir situacinių veiksnių, turinčių įtakos santuokos ilgaamžiškumui, kurie taip pat skiriasi priklausomai nuo disponuojamų pajamų. Pinigai nėra viskas.
Kaip pažymi „The Atlantic“, tvirta santuoka yra apgalvotas, o ne lengvabūdiškas sprendimas, priimtas po trumpo susitikinėjimo laikotarpio – tai dar viena tyrimo sąsaja.
Koks kitas teigiamas ryšys? Tarp medaus mėnesio ir ilgesnės santuokos. Kelionės, be abejo, yra smagiau nei tradicija. Tyrimo autoriai taip pat teigia, kad išleisti didesni pinigai lemia daugiau skolų, daugiau streso ateityje ir daugiau neramumų santykiuose.
Viso tyrimo santrauka – turėtumėte rengti tokias vestuves, kokios jums patinka. Tik nesijauskite, kad privalote išleisti daug. Arba, kaip apibendrina autoriai: „Apskritai, mūsų išvados pateikia mažai įrodymų, patvirtinančių vestuvių industrijos žinios, siejančios brangias vestuves su teigiamais santuokos rezultatais, pagrįstumą“.