Praėjusį savaitgalį Kačerginėje, vienintelėje Lietuvoje žiedinių lenktynių „Nemuno žiedo“ trasoje, vyko trečiasis Rytų Europos „Driftingo“ Čempionato (EEDC) etapas. Beveik visą šeštadienį puikiu oru besitreniravusius „drifterius“ sekmadienį varžybų metu užklupo lietus, vėliau perėjęs į stiprią audrą. Toks oras itin tiko latviams – jie užėmė visas tris prizines vietas, teigiama pranešime spaudai.
Lietuvių delegacija šiame etape nebuvo labai gausi: nuo šeštadienio ryto trasos asfaltą prisijaukinti bandė Darius Balys iš „Drifter.lt“, Ramūnas Brūzga iš „JDMart“ komandos bei du „BMWFan'ai“: Andrius Šlajus bei Andrius Miciūnas. Gerokai popiet prie jų prisijungė ir vilniečiai iš „D1Sport“: Kastytis Alekna ir Evaldas Kovalenka. „Drifterių“ iš Latvijos taip pat atvyko šeši, o renginyje buvo galima pastebėti ir Baltarusijos bei Estijos vėliavas.
Vis tik šeštadienį atrodė, kad „drifteriai“ neatskleidžia visų savo sugebėjimų – nors dauguma teisinosi greita ir sunkia, tačiau įspūdinga konfigūracija, visi žiūrovai sekmadienį įsitikino, kad šios dvi dienos skiriasi tarsi juoda ir balta. Įsidrąsinę renginio dalyviai gausiai nuo pat ryto susirinkusiems šoninio slydimo fanams demonstravo tai, ko šie buvo atvykę į „Nemuno žiedą“: įspūdingo reginio.
Sekmadienio treniruotėms artėjant į pabaigą, vienas po kito pradėjo dūžti dalyvių automobiliai: iš pradžių baltarusas Maksimas Shatilo patikrino trasos atitvarų stiprumą savo „Nissan Silvia“ priekiu, tada R.Brūzga stipriai aplamdė savojo bolido priekinę dalį po smūgio į ant žolės sustatytas padangas, o avarijų seriją vainikavo tas pats M.Shatilo: po pirmojo incidento nestipriai nukentėjusį savo automobilį jis vos po keliasdešimties minučių pasiuntė tiesiai į trasą juosiantį žemių pylimą. To rezultatas – „pabėgęs“ ratų suvedimas ir dar keletas negreitai sutvarkomų pažeidimų, dėl kurių baltaruso „Nissan“ varžybų nebetęsė.
Janis Eglite (nuotr. Organizatorių)
Prieš pat kvalifikaciją į porinius važiavimus prasidėjęs lietus vėl įrodė „Nemuno žiedo“ vingių sudėtingumą – drastiškai pasikeitus trasos dangai, ankstesnę konfigūraciją jau gerai jautę „drifteriai“ iš naujo mokėsi slysti per lietų.
Šiame etape geriausiai pasirodė svečias iš Latvijos Janis Eglite, surinkęs 97 taškus iš 100 galimų. Nuo jo per plauką atsiliko D.Balys su 96,6 taško, o trečias liko dar vienas atvykėlis iš šiauresnės valstybės – Ivo Cirulis. Puikiais važiavimais visus stebinęs K.Alekna liko penktas, o praėjusį savaitgalį prestižines „FXOpen“ varžybas Minske laimėjęs Kristapas Blušas užėmė vos vienuoliktą vietą.
Vis tik poriniai važiavimai šlapioje trasoje nebuvo sėkmingi lietuviams: tarsi susitarę, visi iš pirmojo „Top16“ etapo pateko į „Top8“ (išskyrus A.Šlajų, kovojusį prieš E.Kovalenką), tačiau iš geriausiųjų aštuntuko į pusfinalį žengė vienintelis D.Balys.
Darius Balys (nuotr. Organizatorių)
Deja, pusfinalyje kovodamas su I.Ciruliu, BMW 5 vairuojantis D.Balys padarė grubią klaidą, dėl kurios važiuodamas 130 km/val. greičiu buvo trumpam išslydęs už asfalto ribų, o antrajame važiavime jam situacijos atitaisyti nepavyko. Kova dėl trečiosios vietos – analogiška. Idealiai važiavęs D.Balys, būdamas prieš Janį Lambertsą, pačiame trajektorijos gale apsisuko ir liko šalia apdovanojimų pakylos.
Tuo tarpu finalas dar kartą padovanojo žiūrovams įsimintinų vaizdų dozę: net ir prie didžiulio greičio vienas nuo kito neatitoldami J.Eglite ir I.Cirulis privertė teisėjus gerokai palaužyti galvas sprendžiant, kuris gi vertesnis nugalėti. Po ilgų diskusijų buvo prieitas sprendimas laimėtojo karūną atiduoti kvalifikacijoje pirmam buvusiam J.Eglitei.
Jis – jau trečiasis latvis, nugalėjęs šių metų EEDC etapuose. Pirmame renginyje Minske laimėjo J.Lambertas, o antrajame Rygoje – J.Eglites „Lak-y Racing Team“ komandos draugas G.Lapanas. Kitas, jau ketvirtasis, EEDC etapas vyks Ukrainoje, Odesoje, rugpjūčio 6 dieną.