• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2025-ųjų Dakaro ralis buvo pažymėtas svarbia technologine naujove – „Torque Meter“ (sukimo momento matuokliu).

2025-ųjų Dakaro ralis buvo pažymėtas svarbia technologine naujove – „Torque Meter“ (sukimo momento matuokliu).

REKLAMA

FIA iniciatyva pradėtas diegti įrenginys anksčiau buvo pritaikytas kitose autosporto disciplinose, o dabar jo naudingumą siekiama išbandyti sudėtingesnėje aplinkoje. 

Sukimo momento matuoklis – kas tai?

Sukimo momento matuoklis – tai yra jutiklis, įmontuotas automobilio transmisijoje. Pagrindinė jo paskirtis – išmatuoti galią, perduodama automobilio ratams. 

Jei variklio perduodama galia viršija FIA nustatytą ribą, ekipažui taikoma bauda.

Užfiksavus pirmąjį pažeidimą, ekipažui skiriama 10 sekundžių bauda. Jeigu pažeidimai kartojasi, bauda progresyviai didėja iki 10 minučių. 

„Anksčiau matavome variklio išskiriamą galią, tačiau dabar stebime tik tai, kas perduodama ratams. Tai daug paprasčiau ir leidžia nepriklausyti nuo variklio tipo ar technologijų“, – aiškino „Cross Country“ disciplinos FIA organizacijoje vadovas Jerome Roussel.

REKLAMA
REKLAMA

Teigiama, kad ši sistema yra gerokai efektyvesnė, mat ji neatsižvelgia į variklio tipą. Nepriklausomai nuo to, ar tai būtų atmosferinis V8 ar mažesnio tūrio agregatas su turbokompresoriumi. 

REKLAMA

„Privalumas tas, kad šiose lenktynėse visi gamintojai naudoja vienodą pavarų dėžę, todėl šios sistemos įdiegimas yra paprastas. Pavarų dėžė perduoda galią į ratus, o mes norime matuoti būtent tą galią, kuri pasiekia ratus.“

Išbandė anksčiau

„Tai nėra nauja sistema, nes ji jau buvo naudojama WEC ir „Formulėje 1“, todėl galėjome pasinaudoti sukaupta patirtimi dirbant su šia technologija ir pritaikyti ją gamintojams,“ – pažymėjo J. Roussel.

REKLAMA
REKLAMA

„Šį procesą pradėjome prieš dvejus metus, tad tai nėra visiška naujovė.“

Sukimo momento matuoklio sistema ralio varžybose pirmą kartą buvo išbandyta 2024 m. Maroko ralyje.

Tuomet šios sistemos bandymus atliko „Ford“, „Toyota“, Mini“ ir „Dacia“ gamyklinės komandos, o duomenys ir atsiliepimai gauti iš gamyklinių komandų inžinierių leido FIA tobulinti įrenginį ir pasiruošti jo oficialiam naudojimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skelbiama, kad šiuo metu žiedinėse lenktynėse ir Dakaro ralyje išbandyta sistema netolimoje ateityje bus pritaikyta Pasaulio ralio čempionate. Planuojama, kad sukimo momento matuoklio sistema WRC pirmenybėse debiutuos 2027 metais. 

Daugiau Dakaro naujienų galite surasti specialiame Dakaras 2025 polapyje. Taip pat nepraleiskite kasdien rodomų laidų apie Dakaro ralį – Dakaras 2025“ (20 val. per TV6 arba portale TV3.lt) ir „Dakarorama“ (23 val. per TV6 arba portale TV3.lt). 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų