Šio sezono „Formulės-1“ lyderiai „Red Bull“ komandos atstovai kaltina „Ferrari“ šnipinėjimu. Anot jų, italų ekipa pastarosiose lenktynėse Ispanijoje klausėsi radijo pokalbio su lenktynių lyderiu Sebastianu Vetteliu, rašo sport1.de.
„Pastebėjome, kad „Ferrari“ kažkokiu budu mus šnipinėja, – RTL sakė „Red Bull“ komandos sporto vadovas Helmutas Marko. – Radijo bangomis perdavėme nurodymus lenktynininkams sukti į techninio aptarnavimo juostą. Nors tai darydavome gana vėlai, čia pat atsirasdavo ir Fernando Alonso. Jie reagavo į mūsų veiksmus“.
Lenktynių pabaigoje „Red Bull“ komanda savo nurodymus pradėjo šifruoti. Nurodymai radijo bangomis, atrodė, neturi jokios prasmės. „Ferrari“ kaltinimų nekomentavo. Jeigu radijo ryšio išties buvo klausomasi, „Formulėje-1“ galima būtų kalbėti apie naują šnipinėjimo būdą.
Red Bull komanda (Scanpix nuotr.)
Praėjo jau keturi metai, kai tuomet „McLaren“ nelegaliai gavo informaciją apie „Ferrari“ bolidus. Tuomet už šnipinėjimą „McLaren“ ekipa turėjo sumokėti 100 mln. JAV dolerių baudą – didžiausią sporto istorijoje ir 2007 metais prarado visus taškus konstruktorių taurėje.
Šiais laikais daugiausiai informacijos komandos apie varžovus surenka prie starto pozicijos. Paprastai padaroma daug aukštos kokybės nuotraukų, o komandų bendradarbiai uoliai užrašų knygelėse žymi savo pastebėjimus.
„Visuomet verta mesti žvilgsnį į varžovus, – sako „Mercedes“ komandos vadovas Rossas Brawnas. – Skaitmeninių kamerų amžiuje turime beveik visą informaciją. Tačiau savo akimis visuomet geriau viską pamatyti.“
Barselonoje „Red Bull“ bolidus nuo smalsių žvilgsnių saugojo aplink sustoję mechanikai. Net jegu „Ferrari“ šnipinėjo, tai italų komandai davė nedaug naudos. „Red Bull“ pilotai aplenkė Fernando Alonso ratu, ispanas užėmė penktą vietą, o Felipe Massa lenktynių dėl techninių problemų apskritai nebaigė.