Daugelis žmonių, išgirdę klausimą apie šachmatus, nedvejodami atsakytų - tai ne fizinis, o protinis sportas. Tačiau šachmatų pasaulio čempionato rengėjai galvoja visiškai kitaip.
Jie pristatė 2018 metų pirmenybių, vyksiančių Londone, logotipą. Organizatoriai į jį stengėsi sutalpinti viską, kas svarbiausia šachmatuose - judesius, pozicijas, koncentraciją sėdint vienas prieš vieną.
Ir tam, kad šiuos aspektus perteiktų kuo tikroviškiau, logotipe panaudojo dviejų žmonių, sukryžiavusių kojas ir sulinkusių per juosmenį vienas priešais kitą, atvaizdą.
Jis iš karto sukėlė diskusijų audrą - šachmatininkai tai pavadino kamasutros poza, o ne logotipu, tinkamu reklamuoti čempionatą.
Pasaulio čempionė Susana Polgara rašė: „Daugiau nei 50 proc. žmonių, žaidžiančių šachmatais, yra vaikai. Esate tikri, kad toks logotipas yra tinkamas rodyti jiems?“
Ji pasiūlė logotipą perdaryti, kad šiuo būtų galima didžiuotis, o ne lyginti su kamasutros knygoje vaizduojamomis pozomis.
Pasak čempionato organizatorių, logotipą kūrė Rusijos kompanija ir tą darė vienerius metus.