Palangos aplinkkelio statybos ir bene svarbiausio jame esančio transporto mazgo - Vydmantų sankryžos, kuri rekonstruojama į dobilo lapo formos skirtingų lygių sankryžą, pertvarkos ne tik palangiškiai ar kretingiškiai laukė jau seniai.
Tačiau kai šių metų pavasarį čia užvirė darbai, ne vienas susimąstė, ar darbus vykdantys kelininkai spės parengti šią transporto arteriją jubiliejinėms, 15-osioms tarptautinėms 1000 km lenktynėms?
Palangos aplinkkelį tiesiančios „Kauno tiltų“ bendrovės darbuotojai pluša itin sparčiai, skubėdami kuo greičiau modernizuoti Vydmantų sankryžą, kurioje kasmet vyksta 1000 km lenktynės. Todėl dabar, iki varžybų likus lygiai mėnesiui, jau aiškiai matosi naujos lenktynių trasos su naujais privažiavimo keliais prie komandų laikinųjų garažų kontūrai.
„Tik šį pavasarį pradėję tiesti daugiau kaip 8 km ilgio Palangos aplinkkelį ir rekonstruoti Vydmantų sankryžą, kurioje kasmet vyksta 1000 km lenktynės, darbus organizavome taip, kad sankryžos rekonstrukciją užbaigtume iki liepos pradžios, o lenktynių organizatoriai jubiliejiniam renginiui spėtų laiku ir kokybiškai parengti trasą varžyboms bei treniruotėms“, - sako AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas.“.
Kelininkams išties teko nemažai paplušėti. Juk darbų daug, o laiko – mažai, tad darbų tempas buvo didžiulis. Per kelis mėnesius reikėjo modernizuoti esamą skirtingų lygių kelių susikirtimą perstatant jį į saugesnę ir didesnį eismo pralaidumą užtikrinančią dobilo lapo formos sankryžą.
Dabar jau atnaujinti buvę ir baigiami įrengti nauji jungiamieji keliai, kurie birželio pabaigoje bus padengti nauja asfalto danga, o iki liepos 11-osios darbus vykdantys kelininkai ketina nuimti visus eismo apribojimus bei leisti transporto judėjimą atnaujintu keliu Klaipėda – Kretinga bei naujai įrengtais jungiamaisiais keliais Klaipėda – Palanga ir Kretinga – Klaipėda.
„Baigus šiuos darbus žymiai pagerės pačių lenktynių infrastruktūra, o svarbiausia – renginio saugumas, - sako tarptautines 1000 km lenktynes rengiančios „Promo events“ bendrovės vadovas Darius Jonušis. – Sportininkai iš lenktynių trasos į laikinuosius garažus ir iš jų vėl į trasą važiuos naujais, žymiai saugesniais privažiavimo keliais, lenktynių trasos nauja danga bus daug lygesnė bei kokybiškesnė“.
O svarbiausia, pasak D. Jonušio, neseniai apsilankiusio statybų arena virtusioje trasoje, yra tai, kad kelininkai tikrai deda visas pastangas, kad trasa lenktynėms būtų atiduota laiku.
Tik galutinai baigus darbus šiame svarbiame transporto mazge paaiškės ir naujos lenktynių trasos ilgis, o kartu ir bendras ratų skaičius, kurį teks sukarti sportininkams 1000 km distancijoje.
„Jei anksčiau trasos vieno rato ilgis buvo 2994 metrai, o lenktynininkams iki 1000 km distancijos finišo tekdavo apsukti 334 ratus, tai šiemet šie parametrai gerokai keisis, - sako D. Jonušis. – Preliminariniais duomenimis rato ilgis sutrumpės iki 2806 metrų, o tą pačią distanciją sudarytų jau 357 ratai“.
Tikslūs duomenys paaiškės tik pilnai užbaigus trasos rekonstrukcijos darbus, kai jos viduriu galima bus išmatuoti tikslų atstumą.